Sommarföräldrar 2015 del 2

@Amha och @TinyWiny
Han vill absolut inte vara i vagnen när vi är borta,knappt överhuvdtaget längre. Sist när vi grillade hos grannarna satt han i bärselen hos pappa i stort sett hela tiden. Det funkade bra och han var lugn. Igår hos svärföräldrarna ville han inte alls sitta i den.... Det är knappt någon som vill hålla i honom ändå eftersom han är så jobbig. Alla slåss om henne istället. Men hon älskar att sitta i knä så henne gör det inget.
 
@Amha och @TinyWiny
Han vill absolut inte vara i vagnen när vi är borta,knappt överhuvdtaget längre. Sist när vi grillade hos grannarna satt han i bärselen hos pappa i stort sett hela tiden. Det funkade bra och han var lugn. Igår hos svärföräldrarna ville han inte alls sitta i den.... Det är knappt någon som vill hålla i honom ändå eftersom han är så jobbig. Alla slåss om henne istället. Men hon älskar att sitta i knä så henne gör det inget.
Vad tufft det låter att ingen vill hålla honom. Det måste kännas i hjärtat också :(

Hur går det om folk besöker er i stället? Går det att vända honom bort ifrån alla händelser?
 
Jo, det funkar bättre när folk kommer hit. Men då ska man hinna ordna med det...

Jo, fast samtidigt skönt. Det kliar i fingrarna på mig när någon besserwisser ska få honom lugn. Bättre han är jod mig el sambon.

Han vill inte bli bortvänd från det som händer utan vill se...
 
Jo, det funkar bättre när folk kommer hit. Men då ska man hinna ordna med det...

Jo, fast samtidigt skönt. Det kliar i fingrarna på mig när någon besserwisser ska få honom lugn. Bättre han är jod mig el sambon.

Han vill inte bli bortvänd från det som händer utan vill se...
Jag blev bitter bara folk inte hade vett att lämna tillbaka min lugna dotter när hon var ledsen :o :p

Vad är det som ska ordnas? Ni har två små barn, lite skit i hörnen måste vara accepterat och ni kan ju be om någon knytis-variant eller laga enklare saker att äta som sköter sig själv. I många fall kan man ju ordna så gäster själva reder sin mat. Fondue är ett bra exempel och det är supertrevligt att laga och äta.
 
Jo, det funkar bättre när folk kommer hit. Men då ska man hinna ordna med det...

Jo, fast samtidigt skönt. Det kliar i fingrarna på mig när någon besserwisser ska få honom lugn. Bättre han är jod mig el sambon.

Han vill inte bli bortvänd från det som händer utan vill se...

Han har inte kolik då?
 
Jag blev bitter bara folk inte hade vett att lämna tillbaka min lugna dotter när hon var ledsen :o :p

Vad är det som ska ordnas? Ni har två små barn, lite skit i hörnen måste vara accepterat och ni kan ju be om någon knytis-variant eller laga enklare saker att äta som sköter sig själv. I många fall kan man ju ordna så gäster själva reder sin mat. Fondue är ett bra exempel och det är supertrevligt att laga och äta.
Jo, men lite behöver ju plockas fram, det blir disk, det är svårt att säga till folk att gå hem när man vill lägga sig...

Kanske för bekväm:p
 
Nu ska jag högtryckstvätta stall o

Då ska de tydligen skrika minst 3 h i sträck, och så länge har han aldrig skrikit helt sammanhängande...

De flesta kolikbarn jag har träffat har haft uppehåll då och då, det är ju inte helt svart/vitt med definitionen, mer än att det är många timmar och oftast vid samma tidpunkt.

Något känns det ju som att det är...
 
De flesta kolikbarn jag har träffat har haft uppehåll då och då, det är ju inte helt svart/vitt med definitionen, mer än att det är många timmar och oftast vid samma tidpunkt.

Något känns det ju som att det är...
Sant. Finns det något man kan göra om det är kolik?
 
Sant. Finns det något man kan göra om det är kolik?

Mycket, och jag hade nog provat allt för så här ska ni inte ha det.

Har ni testat magmassage och Sempers magdroppar? Annars kan ju det vara en början.

Sen har det visat sig att akupunktur är jätteeffektivt, kolla exempelvis här.
Jag har bekanta där det varit räddningen.

Sen är det inte fel med en självgungande babysitter när ni har det så jobbigt.

Lider verkligen med er!
 
Jag var kolikbarn. Pappa körde mig över tröskeln med vagnen nätterna igenom. Stortån på vagnens handtag medan han låg i sängen och så bar det av. Därför tror jag att självgungande, vibrerande babysitters kan vara en bra grej. Jag höll ju snattran av att åka över trösklar så något måste ju gungande/dunkande ge.
 
@superstar Konstaterades det att bebisen var fixerad där när vattenavgången konstaterades?
Mitt förlopp var något liknande nämligen och då var han inte fixerad. Det blev sängläge direkt. Jag förstod det som att det var att framför allt navelsträngen inte skulle komma ut först som ville undvikas, men även exempelvis en hand.

(Förlossningsläkaren konstaterade att sonen var fixerad 23.30 på kvällen, han är född 01:07. Så det var som att han hade väldigt svårt att bestämma sig men när han gjort det så var det snabba puckar! Han är som sagt född 01:07, krystvärkarna började 01:00 O_o
 
Jo, det funkar bättre när folk kommer hit. Men då ska man hinna ordna med det...

Jo, fast samtidigt skönt. Det kliar i fingrarna på mig när någon besserwisser ska få honom lugn. Bättre han är jod mig el sambon.

Han vill inte bli bortvänd från det som händer utan vill se...
Vår son verkar vara ganska lik er. När han var 1-2 mån gammal så hade han perioder då han bara skrek, främst på kvällen. Han var alltid lättare att trösta på dagen. Vi har fått vänta ut det. Vi provade sempers magdroppar men de märkte vi ingen skillnad av.

Han ville inte ligga i vagnen alls och gallskrek så fort vi la honom i den. Nu är det bättre men så fort han är trött får vi ta upp honom i selen. Att åka bil var inte roligt.

Det som underlättade vår vardag var bärsjal/sele och pilatesboll att sitta och guppa på för att lugna ner honom (han var såklart aldrig nöjd med att sitta still i knät).

Nu är han fyra månader och enormt enklare att lugna ner, men han måste fortfarande få hjälp med att varva ner, antingen via amning eller att ha honom i sjal/sele. Han är känslig gör intryck och hjärnan går i högvarv tills han inte kan hantera alla intryck.

Det har lugnat ner sig successivt och vid tre månaders ålder tyckte jag att det var en markant skillnad från förr. Tyvärr har jag ina konkreta tips mer än att jag förstår hur det känns. Det tog ett bra tag innan vi lät andra hålla honom efs vi visste att han snart skulle börja skrika. Det kändes lite tråkigt för vi ville ju att släkt och vänner också skulle gå mysa med vår fantastiska son.
 
@superstar Konstaterades det att bebisen var fixerad där när vattenavgången konstaterades?
Mitt förlopp var något liknande nämligen och då var han inte fixerad. Det blev sängläge direkt. Jag förstod det som att det var att framför allt navelsträngen inte skulle komma ut först som ville undvikas, men även exempelvis en hand.

(Förlossningsläkaren konstaterade att sonen var fixerad 23.30 på kvällen, han är född 01:07. Så det var som att han hade väldigt svårt att bestämma sig men när han gjort det så var det snabba puckar! Han är som sagt född 01:07, krystvärkarna började 01:00 O_o
Jag hade en start som liknade din, bara att det tog nästan 2 dygn från vattenavgång tills jag gav upp och bad om (akut) snitt. BM var noga att berätta att det är sängläge omgående när förlossningen startar med vattenavgång när bebisen inte är fixerad.
 
Mycket, och jag hade nog provat allt för så här ska ni inte ha det.

Har ni testat magmassage och Sempers magdroppar? Annars kan ju det vara en början.

Sen har det visat sig att akupunktur är jätteeffektivt, kolla exempelvis här.
Jag har bekanta där det varit räddningen.

Sen är det inte fel med en självgungande babysitter när ni har det så jobbigt.

Lider verkligen med er!
Vi testar minifomdroppar nu, tror inte de hjälper. Men vågar inte sluta. Kanske ska prova sempers istället? Har precis börjat med magmassage, verkar han gilla. Akupunktur ska kollas, men känns svårt att komma iväg på. Måste ju släpa med mig båda då... Ja, en självgungande babtsitter får det nog bli.

Tack för att du engagerar dig!
 
Jag hade en start som liknade din, bara att det tog nästan 2 dygn från vattenavgång tills jag gav upp och bad om (akut) snitt. BM var noga att berätta att det är sängläge omgående när förlossningen startar med vattenavgång när bebisen inte är fixerad.

Ja alltså för mig gick det inte heller snabbt förrän det gick riktigt snabbt :p Vattenavgång konstaterades och då blev jag inlagd med sängläge eftersom han inte var fixerad. Efter två dygn skulle jag sättas igång om det inte startade av sig själv. Efter att i två dygn haft värkar (svaga men tillräckligt för att inte kunna sova) blev jag igångsatt. Från att de satte igång mig tog det 10 timmar tills han var ute. Från det att jag var öppen 5 cm tog det 2,5 h..
 
@Lindon hur var det? Blir det igångsättning i morgon?

Här har jag återfått viss energi. Mest på kvällarna när det inte är så svettigt såklart. På dagarna sitter jag och nästan smälter bort under taket på altanen men nu ikväll var jag och tösen ute en timme och plockade lite blåbär. Blev bara ett par dl men det var rätt lagom så man orkade rensa det sen och stoppa i frysen. Fortsatte sen med att plocka ner resten av vinbären på buskarna (halvliter ungefär) och delar av krusbären, ungefär en halvliter där med. Har nu tre påsar i frysen som jag går och ruskar på i hopp om att slippa ta fram hammaren när jag vill använda bären ;)

Har lite dåligt samvete för lilltjejen efter att jag hade min dipp där. Jag vill väldigt gärna orka fara omkring i hennes tempo och umgås ordentligt med henne men det har inte gått sista dagarna. Vi pratar mycket om att vi ska plocka ut bebisen så småningom och att hon ska vara hos sin farfar då. Otroligt vad hon greppar trots sina 2.5 år. Nu går hon och berättar att hon ska vara med farfar när vi plockar ut bebisen :D hoppas bebisen går med på att plockas ut snart så jag kanske kan få lite ork tillbaka, om jag nu har sån tur... ;)
 
Vår son verkar vara ganska lik er. När han var 1-2 mån gammal så hade han perioder då han bara skrek, främst på kvällen. Han var alltid lättare att trösta på dagen. Vi har fått vänta ut det. Vi provade sempers magdroppar men de märkte vi ingen skillnad av.

Han ville inte ligga i vagnen alls och gallskrek så fort vi la honom i den. Nu är det bättre men så fort han är trött får vi ta upp honom i selen. Att åka bil var inte roligt.

Det som underlättade vår vardag var bärsjal/sele och pilatesboll att sitta och guppa på för att lugna ner honom (han var såklart aldrig nöjd med att sitta still i knät).

Nu är han fyra månader och enormt enklare att lugna ner, men han måste fortfarande få hjälp med att varva ner, antingen via amning eller att ha honom i sjal/sele. Han är känslig gör intryck och hjärnan går i högvarv tills han inte kan hantera alla intryck.

Det har lugnat ner sig successivt och vid tre månaders ålder tyckte jag att det var en markant skillnad från förr. Tyvärr har jag ina konkreta tips mer än att jag förstår hur det känns. Det tog ett bra tag innan vi lät andra hålla honom efs vi visste att han snart skulle börja skrika. Det kändes lite tråkigt för vi ville ju att släkt och vänner också skulle gå mysa med vår fantastiska son.
Låter likt vår pojk. Förhoppningsvis bättrar det sig om en månad då....
Tycker det är svårt att säga till tex svärmor att hon inte får hålla. Hon kommer garanterat ta illa upp.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 943
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 410
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 435
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp