Sommarföräldrar 2015 del 2

Här fyller tösen 13 dagar imorgon. Jag har fullt upp att hinna med på dagarna. Det ska ammas, bytas, vaggas, och det är svårt att ens få tid att laga mat! Hennes första vecka hemma så sov hon mest hela dagarna men så är det inte de sista dagarna. Så buke är helt enkelt bortprioriterat... Men vi mår bra! :) Men jag önskar att det va mer fritt fram att prata om att förändringen från ensam till bebis inte bara är helt fantastiskt underbar med guldkant utan att man också kan känna rädsla och oro för om man verkligen kan vara en bra förälder. Men mina hormoner börjar vara bättre i fas nu, ett tag kunde jag gråta för vad som helst. Som tur va har jag en go sambo som kramar mig när det behövs!

Lilla tjejen är helt underbart söt och snäll. Och lättare att lugna på kvällarna sen vi båda godkände att testa napp. Den gillades! Imorgon kommer ett hembesök från Bvc, ska bli kul att väga och mäta henne igen! :)
 
Håller med, @Kaki

Samtidigt är jag övertygad om att man glömmer det som känns jobbigt när man passerat den tiden. Jag har fått den känslan från flera, särskilt äldre. Det ingår i den där manualen alla mor-farföräldrar får som konstigt nog aldrig levereras till föräldrarna ;)
 
Heja @Amha! Det närmar sig hela tiden, även om det inte alltid känns så.

Här sitter jag med en sovande dotter på bröstet :love: Borde egentligen gå och fodra hästarna men det är svårt att slita sig. Pratar i sömnen gör hon också, kommer mer och mer ljud för varje dag :)
 
Heja @Amha! Det närmar sig hela tiden, även om det inte alltid känns så.

Här sitter jag med en sovande dotter på bröstet :love: Borde egentligen gå och fodra hästarna men det är svårt att slita sig. Pratar i sömnen gör hon också, kommer mer och mer ljud för varje dag :)
Ja absolut är det så :) det känns dock bättre när man faktiskt känner att kroppen rent fysiskt förbereder sig. Iom mitt missfall har jag ju varit gravid i en sådär 10-11 månader nu känns det som. Hade ju bara en "paus" på 2 veckor när jag väntade in äl så nu känns det som att jag har gjort det här så att säga ;)

Mysigt med sovande bebis på sig :)
 
Ja absolut är det så :) det känns dock bättre när man faktiskt känner att kroppen rent fysiskt förbereder sig. Iom mitt missfall har jag ju varit gravid i en sådär 10-11 månader nu känns det som. Hade ju bara en "paus" på 2 veckor när jag väntade in äl så nu känns det som att jag har gjort det här så att säga ;)

Mysigt med sovande bebis på sig :)
Ja, fy sjutton vilken lång graviditet! Jag förstår vad du menar, tyckte det var "skönt" med förvärkar eftersom det betydde att kroppen förberedde sig, samtidigt som det var frustrerande när det inte hände mer.
 
Ja, fy sjutton vilken lång graviditet! Jag förstår vad du menar, tyckte det var "skönt" med förvärkar eftersom det betydde att kroppen förberedde sig, samtidigt som det var frustrerande när det inte hände mer.
Ja men absolut, jag skriver under på förvärkarna. Jag önskar att de tilltog så det blev klart snart. Känner att jag skulle vilja ha det bakom mig. Sen känns det lite jobbigt idag när jag helst vill leva "som vanligt" att tänka sig in i att det här troligen blir våra sista veckor innan hela förbaskade släkterna ska komma och bebisgosa med vår minsting innan vi får vårt lugn och ro :p jag är lite rädd för hur besökarna hanterar det inför dottern men jag får väl vässa armbågarna och tuffa till mig lite ifall folk inte hanterar det snyggt :)
 
Ja men absolut, jag skriver under på förvärkarna. Jag önskar att de tilltog så det blev klart snart. Känner att jag skulle vilja ha det bakom mig. Sen känns det lite jobbigt idag när jag helst vill leva "som vanligt" att tänka sig in i att det här troligen blir våra sista veckor innan hela förbaskade släkterna ska komma och bebisgosa med vår minsting innan vi får vårt lugn och ro :p jag är lite rädd för hur besökarna hanterar det inför dottern men jag får väl vässa armbågarna och tuffa till mig lite ifall folk inte hanterar det snyggt :)

När vår dotter föddes (nr 2) hade jad laddat med småpresenter till storebror ifall folk skulle komma med presenter bara till henne. Men jag tror faktiskt att alla även hade med sig något litet till honom också. Överlag hanterade alla besökare det hela väldigt fint även med uppmärksamhet och dyl.
 
När vår dotter föddes (nr 2) hade jad laddat med småpresenter till storebror ifall folk skulle komma med presenter bara till henne. Men jag tror faktiskt att alla även hade med sig något litet till honom också. Överlag hanterade alla besökare det hela väldigt fint även med uppmärksamhet och dyl.
Åh, vad smart! Jag tycker ju att vi har så himla mycket redan. Massa lånade kläder från min faster utöver en komplett uppsättning från dottern, leksaker etc så jag vill verkligen inte ha mer grejer. Möjligen presentkort på t.ex babysim och sånt. Standard är av någon konstig anledning bebiskläder och det kan vi bokstavligen drunkna i. Tror jag har en ikeakasse med bara STL 50-62. Får väl önska oss blöjor i stället. Min faster och hennes fd kom förbi när dottern var ny och hennes karl (då tvåbarnspappa) kom med den perfekta presentidén: blöjor går alltid åt! Så vi fick ett paket pampers. Hur bra som helst.
 
@Lindon , @Amha Önska sig blöjor var ju väldigt smart, ska jag nog också göra för det är ju inte roligt att handla själv:p

Är precis hemkommen från ännu ett BM-besök (v 38+3). BM trodde att det nog blir sista besöket för lillen låg lååångt ner och jag har haft tilltagande molvärk dom senaste dagarna. Ska strax ut och klippa gräsmattan (aka minfältet) så det kanske drar igång då:D Annars såg allt bra ut, sf-mått 35 cm, blodtryck 138/82 och lillens hjärtslag låg runt 140 slag/minut.
 
Vi har varit på bvc och fått den sista dosen av rotavirusvaccinet. Passade på att väga och mäta med och nu har A vid 2,5 månader dubblat sin födelsevikt. 6kg och 60,5cm lång. Inte undra på att kläderna i stl56 inte passar längre :p
 
Blää, jag är trött på detta nu. Ingen ork alls till någonting och jag känner mig nästan sjuk. Och hatar alla utom sambon och dottern. Mitt tålamod var en tid sedan jag träffade på, det är välkommet att besöka mig snart igen :p det är väl täcken för att jag fått må ganska bra den här graviditeten. Dubbelt upp med skräphumör nu ;)
 
Blää, jag är trött på detta nu. Ingen ork alls till någonting och jag känner mig nästan sjuk. Och hatar alla utom sambon och dottern. Mitt tålamod var en tid sedan jag träffade på, det är välkommet att besöka mig snart igen :p det är väl täcken för att jag fått må ganska bra den här graviditeten. Dubbelt upp med skräphumör nu ;)
Det kanske vänder snart igen! Efter några dar av total energibrist är jag riktigt pigg idag. Passade på att skrubba upp mig lite;fotbad,nytt nagellack (skitsvårt att måla tårna),helkroppspeeling,raka benen,hårinpackning.. :p
 
Det kanske vänder snart igen! Efter några dar av total energibrist är jag riktigt pigg idag. Passade på att skrubba upp mig lite;fotbad,nytt nagellack (skitsvårt att måla tårna),helkroppspeeling,raka benen,hårinpackning.. :p
Ojoj! Är det den berömda energikicken strax innan det drar igång du råkat ut för? ;)

Skulle vara trevligt att trycka ut barnet snart så man kan få chans att bli lite återställd och normal snart igen. Så återställd man nu blir med amningshormoner :p men den lär väl ta god tid på sig. Har bf om en vecka ca så det är väl max 3 veckor kvar då. Man blir knäpp i huvudet av det här. Man letar tecken på att det ska dra igång. Både tecken som finns och tecken som inte finns. Har på sin höjd fått andas igenom ett par förvärkar idag, känns rätt värdelöst faktiskt, tänk om de kunde bli lite mer effektiva än så. Förvärkar är trevligt just för att det händer nåt men det är lite drygt att det kan ta så lång tid innan de utvecklas till nåt mer effektivt :p hade jag bara mått bra i kropp och skalle nu hade det inte varit så himla farligt men sista 2-3 dagarna har tagit på psyket. Då blir det värre.
 
@Amha Usch det låter inte roligt, hoppas det drar igång för dej snart.

Själv jinxade jag nog mej själv igår för här har det varit lugna gatan hela dagen och jag fick sova inatt utan att behöva vakna hundra gånger för kroppen värker. Men hoppas det är dags snart för det börjar bli väldigt drygt att gå hemma och vänta.
 
Ojoj! Är det den berömda energikicken strax innan det drar igång du råkat ut för? ;)

Skulle vara trevligt att trycka ut barnet snart så man kan få chans att bli lite återställd och normal snart igen. Så återställd man nu blir med amningshormoner :p men den lär väl ta god tid på sig. Har bf om en vecka ca så det är väl max 3 veckor kvar då. Man blir knäpp i huvudet av det här. Man letar tecken på att det ska dra igång. Både tecken som finns och tecken som inte finns. Har på sin höjd fått andas igenom ett par förvärkar idag, känns rätt värdelöst faktiskt, tänk om de kunde bli lite mer effektiva än så. Förvärkar är trevligt just för att det händer nåt men det är lite drygt att det kan ta så lång tid innan de utvecklas till nåt mer effektivt :p hade jag bara mått bra i kropp och skalle nu hade det inte varit så himla farligt men sista 2-3 dagarna har tagit på psyket. Då blir det värre.
Kan vara:) Normal ja.. Jösses om man kunde gå normalt igen, ta sig upp utan att rulla på sidan,slippa pissa stup i kvarten.
 
@Amha Usch det låter inte roligt, hoppas det drar igång för dej snart.

Själv jinxade jag nog mej själv igår för här har det varit lugna gatan hela dagen och jag fick sova inatt utan att behöva vakna hundra gånger för kroppen värker. Men hoppas det är dags snart för det börjar bli väldigt drygt att gå hemma och vänta.
Jag har faktiskt sovit hyggligt sista dagarna med men inte särskilt länge. 5-6 timmar ca.
 
@Amha Skönt att få sova lite iaf. Hellre några få timmars ordentlig sömn än flera oroliga.

Ja tänk vad skönt att få slippa känna sig som en valross. Har inga större problem att komma ur sängen (förutom när jag måste krångla benen över katten som envisas med att sova på min sida av sängen) men ur soffan krävs det nästan assistans från sambon. Alla toabesök kommer jag inte heller sakna.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 943
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 409
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 434
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp