Sommarföräldrar 2015 del 2

Här händer inget heller. Igår var vi på en shoppingtur, tänkte att i och ur x antal gånger ur vår skitlåga sportbil skulle hjälpa. Men näe, molnande värkar i natt som tack, men ingen bebis. Blir nog igångsättning på fredag tror jag! Passar på att sova 12h per natt och chilla på dagen:banana:
 
Här händer inget heller. Igår var vi på en shoppingtur, tänkte att i och ur x antal gånger ur vår skitlåga sportbil skulle hjälpa. Men näe, molnande värkar i natt som tack, men ingen bebis. Blir nog igångsättning på fredag tror jag! Passar på att sova 12h per natt och chilla på dagen:banana:
Trodde din frånvaro innebar att du var på BB :(
 
Sista besöket på mvc innan bf. Nästa är några dagar efter bf. Väldigt glest men det är skönt :) bebisen ruckbar, ett steg längre än dottern nådde, woho.

Gårdagens energi är slut :p jag kommer säkerligen tillbringa resten av dagen i sängen som det känns nu, haha. Herregud. Hela jag är ett stort kaos. Ena dagen uppe och far rundor och gör massa roliga saker, nästa dag som en latmask i sängen ;)
 
Sista besöket på mvc innan bf. Nästa är några dagar efter bf. Väldigt glest men det är skönt :) bebisen ruckbar, ett steg längre än dottern nådde, woho.

Gårdagens energi är slut :p jag kommer säkerligen tillbringa resten av dagen i sängen som det känns nu, haha. Herregud. Hela jag är ett stort kaos. Ena dagen uppe och far rundor och gör massa roliga saker, nästa dag som en latmask i sängen ;)
Jag har insett hur tungt det kan vara att vara gravid. Måste säga att jag haft jäkligt lyxigt hittills. Tröttare än vanligt ibland,men för övrigt i full gång. Nu är det roliga slut;ena sekunden ok,sen nästa känns det som man blivit överkörd,manglad,hit by a train..:wtf:

Men man ska inte klaga, det kommer ju ngt gott ur det hela:love:
 
Jag försöker tänka "vad är väl 2 veckor-max en månad på ett helt liv?" när jag har mina bättre ögonblick. Försöker se framför mig att jag inom en ganska överskådlig tid ligger på förlossningen och snart, snaaaart får träffa bebisen. Men det är långa dagar de jag inte orkar göra något på. Sen gnäller jag dagligen, särskilt när jag försöker vända mig i sängen och det gör ont, är otympligt osv.
 
Har aldrig förstått varför "man" inte skulle kunna klaga bara för att något gott kommer ur det.
Klaga får man väl men ibland kommer jag på mig själv att tycka sååå synd om mej,klaga över minsta smågrejer. Då brukar jag tänka att man ju faktiskt ska vara tacksam för de finns de som har det värre.
 
Klaga får man väl men ibland kommer jag på mig själv att tycka sååå synd om mej,klaga över minsta smågrejer. Då brukar jag tänka att man ju faktiskt ska vara tacksam för de finns de som har det värre.
Är det inte så att du väntar din första? För egen del gnällde jag mer med första än med kommande mest för att man inte visste vad som komma skall, det var inte riktigt greppbart. Dessutom var det svårt att föreställa sig från början hur inih-vete drygt det är att bli stor, få olika krämpor osv. Jag hade väl behov av det då. Jag glömmer aldrig när jag sätt på tunnelbanan och grät på väg hem från min (ganska dåliga...) BM. Då i v. 40+ och allt var bara skräp. Ungen skulle aldrig komma och jag var tjock, hade ont och BM hade skrämt upp mig med att jag kanske inte tappar alla gravidkilon för jag inte följde hennes mall. Nu har jag haft rätt besvärligt med kroppen men ändå känt att ja, det är jobbigt, men någonstans funnit lite ro i att det är min sista planerade graviditet och krämpor går över. Längtar efter att få lite flås igen bara. Sen föds bebisen och så har man annat att gnälla över, typ dålig sömn ;) men det går också över även om dagarna känns som år när man är mitt uppe i något som är jobbigt.

Man kan vara tacksam över det man har utan att trycka undan det som känns skit :)
 
@Amha Första ja. Vissa dagar är sämre vissa bättre. Men så är det ju,med allt. Får ibland lite dåligt samvete då jag klagar inför min man, han är bara snäll och ställer upp. Som tur var känner han ju mig utan och innan så han vet att det är lite känsligt och jobbigt just nu.
 
Här händer inget heller. Igår var vi på en shoppingtur, tänkte att i och ur x antal gånger ur vår skitlåga sportbil skulle hjälpa. Men näe, molnande värkar i natt som tack, men ingen bebis. Blir nog igångsättning på fredag tror jag! Passar på att sova 12h per natt och chilla på dagen:banana:

Hur kommer det sig förresten att du får så pass "tidig" igångsättning?
 
BM-besök även här idag, 37+1. Vikten har minskat med ca 1 kg (vägde idag 72 kg till mina 175 cm, har alltså inte speciellt mycket att ta av) och SF-måttet är det samma som vid mätningen på 35+0 vilket är ett ordentligt avsteg från min kurva som legat exakt mitt på linjen hela tiden. Kan bero på att bebisen sjunkit ner, var dock fixerad även förra gången. Extra mätning inbokad nästa vecka, tyvärr har min BM gått på semester då så det blir en ny mätman och då kan det slå lite pga det. Vi kom fram till att den bästa lösningen var om bebis kunde tänka sig att komma ut nu bara :angel:
 
@Amha Första ja. Vissa dagar är sämre vissa bättre. Men så är det ju,med allt. Får ibland lite dåligt samvete då jag klagar inför min man, han är bara snäll och ställer upp. Som tur var känner han ju mig utan och innan så han vet att det är lite känsligt och jobbigt just nu.
Ja om man är tydlig med hur jobbigt allt känns tror jag det är ett mindre problem att man gnäller faktiskt. Är man dessutom tacksam för hjälpen man får ser jag inga problem alls. Gnäll på, en graviditet kan vara allt mellan himmel och helvete i samma veva. Snart är det över och förhoppningsvis känns det bättre bara att ha tagit nästa steg: spädbarnsförälder och kanske kunna lämna över bärandet lite för att göra egna saker man mår bra av :)

Det finns massor med saker jag längtar ihjäl mig efter att göra men snart kommer nog den dagen med. Tills dess tänker jag gnälla lite lätt om att jag inte kan göra det. Undrar om det är "okej" att kombinera gnällandet med en rejäl godispåse? ;)
 
Hur kommer det sig förresten att du får så pass "tidig" igångsättning?
Jag har en sjukdom, Mb Addison (ingen produktion av kortisol) som gör att hela grav har varit en enda stress för kroppen. Jag har blivit tvungen att öka min vanliga medicinering för att den har inte räckt till,den strulade ett tag och gav mig hjärtklappningar,lågt blodtryck,svårt att andas. Har tagit blodprov varje vecka,haft läkarkontakt varannan-varje vecka,justerat medicinerna allt eftersom,fått flera extra ultra för att se att bebisen växer som han ska samt extra kontroller på specialmödra. Väl på förlossningen ska min medicin ökas enl ett schema som min endokrinolog gjort.

Blev sjukskriven redan i febr då mitt jobb redan utan bebis är av stressande sort (vårdbranchen) och min medicinering var heelt fel då just. Hemma har jag dock klarat mig bra,har kunnat motionera ponnyn,sköta det lättaste i stallet men kunnat vila när det behövs.

Förra gången på spec.mödra kom vi överens om att kommande fre ska igångsättn ske, skulle bli 41+2. Men blev uppringd idag med en tid till må 10.8,eftersom jag tydligen är i så bra skick nu att det är bäst att invänta spontan förlossning.

Har eg varit mest 'nervös' hur min kropp ska hantera stressen iom förlossning och allt,men känner mig relativt lugn iallafall. Enda som inte får hända är att jag inte hinner in för då har jag ingen hjälp av specialläkare och iv dropp med kortison. Men risken för det är så liten så det händer nog inte.
 
Ja om man är tydlig med hur jobbigt allt känns tror jag det är ett mindre problem att man gnäller faktiskt. Är man dessutom tacksam för hjälpen man får ser jag inga problem alls. Gnäll på, en graviditet kan vara allt mellan himmel och helvete i samma veva. Snart är det över och förhoppningsvis känns det bättre bara att ha tagit nästa steg: spädbarnsförälder och kanske kunna lämna över bärandet lite för att göra egna saker man mår bra av :)

Det finns massor med saker jag längtar ihjäl mig efter att göra men snart kommer nog den dagen med. Tills dess tänker jag gnälla lite lätt om att jag inte kan göra det. Undrar om det är "okej" att kombinera gnällandet med en rejäl godispåse? ;)
Har just käkat en stor kladdkakabit så en godispåse är ok också:p
 
Jag har en sjukdom, Mb Addison (ingen produktion av kortisol) som gör att hela grav har varit en enda stress för kroppen. Jag har blivit tvungen att öka min vanliga medicinering för att den har inte räckt till,den strulade ett tag och gav mig hjärtklappningar,lågt blodtryck,svårt att andas. Har tagit blodprov varje vecka,haft läkarkontakt varannan-varje vecka,justerat medicinerna allt eftersom,fått flera extra ultra för att se att bebisen växer som han ska samt extra kontroller på specialmödra. Väl på förlossningen ska min medicin ökas enl ett schema som min endokrinolog gjort.

Blev sjukskriven redan i febr då mitt jobb redan utan bebis är av stressande sort (vårdbranchen) och min medicinering var heelt fel då just. Hemma har jag dock klarat mig bra,har kunnat motionera ponnyn,sköta det lättaste i stallet men kunnat vila när det behövs.

Förra gången på spec.mödra kom vi överens om att kommande fre ska igångsättn ske, skulle bli 41+2. Men blev uppringd idag med en tid till må 10.8,eftersom jag tydligen är i så bra skick nu att det är bäst att invänta spontan förlossning.

Har eg varit mest 'nervös' hur min kropp ska hantera stressen iom förlossning och allt,men känner mig relativt lugn iallafall. Enda som inte får hända är att jag inte hinner in för då har jag ingen hjälp av specialläkare och iv dropp med kortison. Men risken för det är så liten så det händer nog inte.

I see, tack för utförligt svar :)
 
Jag har fått dille på grädde sista dagarna så jag låg faktiskt och tänkte på kladdkaka nyss. Med mycket grädde på :p skulle kunna dricka grädden som den är, så illa är det ;)
Den var syndigt god. Gjord med karamelliserad mjölk,extra choklad i form av maraboubitar, serverad med en stor vaniljglassbit:heart:d
 
Den var syndigt god. Gjord med karamelliserad mjölk,extra choklad i form av maraboubitar, serverad med en stor vaniljglassbit:heart:d
Wow... Den låter... Mäktig :rofl: extra choklad är alltid välkommet, särskilt mörk!

Gudars vad gott. Kanske ska ordna till det sen när det är dags att stoppa barnet i säng. Hon behöver inte ta del av mitt skräp ;)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 943
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 409
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 434
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp