Hade nyponsoppa förra gången men jag ville mest ha vatten. I 2 dygnNyponsoppa, cola och små kexchoklad = snabb energi. Sugrör!
Vetekudde är bra om man får mjölkstockning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade nyponsoppa förra gången men jag ville mest ha vatten. I 2 dygnNyponsoppa, cola och små kexchoklad = snabb energi. Sugrör!
Vetekudde är bra om man får mjölkstockning.
Ja det är ovanligt.
Vi har något längre samt en snabb förlossning i bagaget vilket stressar maken en del, så han frågade BM sist vad man gör om man inte hinner. "Ha en filt i bilen, och så lägger ni barnet hud mot hud och drar på fullt ös på värmen. Sen ringer ni 112." svarade hon, helt odramatiskt. Såg hur hela maken bara "jaha.. Okej. Men det fixar vi ju!" och sen var han lugn.
BM sa att går det SÅ fort så fixar naturen det själv, extremt extremt ovanligt med komplikationer.
Lugnande för mig att läsa, trots att jag inte är gravid. Om vi ska ha ett barn till kommer det nog vara min stora oro, med tanke på att första barnet är född efter fyra krystvärkar och totalt 2 timmar och 8 minuter inne på förlossningen, med märkbart värkarbete i bara fyra timmar... Har som tur är bara 25 minuter till sjukhuset.
Vi har 45 min in och hann vara inne nästan exakt lika länge som ni med ettan, nu kan det ju råka sig så att jag dessutom måste vänta på att maken kommer hem från jobbet (minst 30 min) och/eller att barnvakten kommer (minst 30 min). He he he...![]()
Holy schmoly!
Du får helt enkelt se till att vara omgiven av folk med bil
(Vattnet gick när jag var på jobbet, så om inte maken hade kommit hade någon av kollegorna kört in mig till förlossningen)
Låg i natt med värmedyna och värkar i 5 h. Men inga regelbundna sammandragningar. Det är som en enda lång utdragen mensvärk som sitter i magen och ryggen. Fortsatte i morse, men efter lite frukost är det som bortblåst...![]()
Var till specialmödra idag (40+1). Allt såg bra ut,mina blodprov är ok så de såg ingen anledning ännu att sätta igång. Men det gjordes en hinnsvepning för att påskynda/starta. Annars har jag igångsättningsdatum 7 aug! Känns av lite nu,men det var naturligt sa hon.Hur går det?
Var till specialmödra idag (40+1). Allt såg bra ut,mina blodprov är ok så de såg ingen anledning ännu att sätta igång. Men det gjordes en hinnsvepning för att påskynda/starta. Annars har jag igångsättningsdatum 7 aug! Känns av lite nu,men det var naturligt sa hon.
Nån som gjort hinnsvepning med lyckat resultat?
Med dottern hade jag live-uppdatering ganska länge på Buke, får väl se om jag lyckas prestera den här gången medSom den förlossningsberättelse-junkie jag är så håller jag tummarna för er båda och kör lite klassisk földans:
![]()
Wohoo!Nödvändig info: slemproppen har lossnatvi håller på och skurar hästarnas matlådor,kanske sidorörelse med diskborste sätter igång det hela
![]()
Nödvändig info: slemproppen har lossnatvi håller på och skurar hästarnas matlådor,kanske sidorörelse med diskborste sätter igång det hela
![]()
Som om det skulle betyda någotMvh slemproppen började lossna i juni, knappt bitter
Nödvändig info: slemproppen har lossnatvi håller på och skurar hästarnas matlådor,kanske sidorörelse med diskborste sätter igång det hela
![]()
shit då allt är så olika för alla. Vissa 'tappar' den och föder inom det dygnet,vissas återuppbyggs. Jättesvårt att eg veta..
![]()
Det kan och kan inte betyda något.
När jag väntade tösen började den släppa i början på augusti ända fram till bf 2 oktober.
Men, dagen innan hon föddes så lossnade en väldigt stor bit av den!
Innan dess var det bara små slembitar typ.
Och dagen hon föddes så släppte hela när värkarna började. Den dinglade mellan benen så jag kunde dra ut allihopa![]()
Så förhoppningsvis betyder det att något är på G för dig![]()