Sommarföräldrar 2015 del 2

Nyponsoppa, cola och små kexchoklad = snabb energi. Sugrör!
Vetekudde är bra om man får mjölkstockning.
Hade nyponsoppa förra gången men jag ville mest ha vatten. I 2 dygn ;) en macka vore ju nice om man blir kvar länge men det får lösa sig på annat sätt. De håller inte i alla tider direkt.
 
Jag hade med både nötter kexchoklad, annan choklad,gainomax och cola. Fick inte i mig något av detta under förlossningen då jag kräktes en massa men timmarna efter var det toppen för då var jag som bottenlös! Särskilt bra var det med gainomax, äckligt men väldigt bra energi!
 
Låg i natt med värmedyna och värkar i 5 h. Men inga regelbundna sammandragningar. Det är som en enda lång utdragen mensvärk som sitter i magen och ryggen. Fortsatte i morse, men efter lite frukost är det som bortblåst...:mad:
 
Ja det är ovanligt.
Vi har något längre samt en snabb förlossning i bagaget vilket stressar maken en del, så han frågade BM sist vad man gör om man inte hinner. "Ha en filt i bilen, och så lägger ni barnet hud mot hud och drar på fullt ös på värmen. Sen ringer ni 112." svarade hon, helt odramatiskt. Såg hur hela maken bara "jaha.. Okej. Men det fixar vi ju!" och sen var han lugn.
BM sa att går det SÅ fort så fixar naturen det själv, extremt extremt ovanligt med komplikationer.

Lugnande för mig att läsa, trots att jag inte är gravid. Om vi ska ha ett barn till kommer det nog vara min stora oro, med tanke på att första barnet är född efter fyra krystvärkar och totalt 2 timmar och 8 minuter inne på förlossningen, med märkbart värkarbete i bara fyra timmar... Har som tur är bara 25 minuter till sjukhuset.
 
Lugnande för mig att läsa, trots att jag inte är gravid. Om vi ska ha ett barn till kommer det nog vara min stora oro, med tanke på att första barnet är född efter fyra krystvärkar och totalt 2 timmar och 8 minuter inne på förlossningen, med märkbart värkarbete i bara fyra timmar... Har som tur är bara 25 minuter till sjukhuset.

Vi har 45 min in och hann vara inne nästan exakt lika länge som ni med ettan, nu kan det ju råka sig så att jag dessutom måste vänta på att maken kommer hem från jobbet (minst 30 min) och/eller att barnvakten kommer (minst 30 min). He he he... O_o
 
Vi har 45 min in och hann vara inne nästan exakt lika länge som ni med ettan, nu kan det ju råka sig så att jag dessutom måste vänta på att maken kommer hem från jobbet (minst 30 min) och/eller att barnvakten kommer (minst 30 min). He he he... O_o

Holy schmoly!
Du får helt enkelt se till att vara omgiven av folk med bil ;)

(Vattnet gick när jag var på jobbet, så om inte maken hade kommit hade någon av kollegorna kört in mig till förlossningen :D)
 
Holy schmoly!
Du får helt enkelt se till att vara omgiven av folk med bil ;)

(Vattnet gick när jag var på jobbet, så om inte maken hade kommit hade någon av kollegorna kört in mig till förlossningen :D)

Livet på landet :D Jag är hemma resten av tiden, från jobbet är det nästan gångavstånd till förlossningen (inte den vi helst vill åka till iofs) så det hade kanske varit smartare att jobba ändå :laugh: Jag är mentalt förberedd på att behöva föda hemma...
 
Var till specialmödra idag (40+1). Allt såg bra ut,mina blodprov är ok så de såg ingen anledning ännu att sätta igång. Men det gjordes en hinnsvepning för att påskynda/starta. Annars har jag igångsättningsdatum 7 aug! Känns av lite nu,men det var naturligt sa hon.

Nån som gjort hinnsvepning med lyckat resultat?
 
Nu hoppas jag att det inte är långt kvar. V. 38+0 på söndag och har de sista dagarna fått ont igen trots att det varit lugnt i några veckor nu. Idag är det fruktansvärt. Sätt på förmiddagen med värkar som kom och gick men var lite diffusa (barn som borrar ner sig kanske?) och det var bitvis svårt att hålla tråden när jag pratade med min mamma. Magen var kaos och sprutlackade toan några gånger och känslan i kroppen sa att det händer *något* men frågan är vad, det kändes väldigt diffust. Avtog vartefter men kommer i form av lättare värkar till och från men seriöst, mitt blygdben. Jag går sönder! Skulle ta mig upp ur sängen ett par gånger förut och det känns som om det bara rasslar trots att jag inte ens försöker belasta bäckenet. Är det att bebisen eventuellt borrat ner sig alternativt försökt som jag kanske kan känna? Dottern gjorde ju aldrig det innan så det har jag inte så mycket erfarenhet av. Hon sjönk lite men fixerades inte förrän de satte värkstimulerande.
 
Var till specialmödra idag (40+1). Allt såg bra ut,mina blodprov är ok så de såg ingen anledning ännu att sätta igång. Men det gjordes en hinnsvepning för att påskynda/starta. Annars har jag igångsättningsdatum 7 aug! Känns av lite nu,men det var naturligt sa hon.

Nån som gjort hinnsvepning med lyckat resultat?

Jag har gjort två-tre var med båda mina barn, det enda som har hänt är lite onda sammandragningar en av gångerna, annars nada.. :p

Var det inte @superstar som fick igång det med bröstpump? Kanske läge att fippla lite med nipplarna? :idea:
 
Som den förlossningsberättelse-junkie jag är så håller jag tummarna för er båda och kör lite klassisk földans:

:bump::banana::bump::banana:
Med dottern hade jag live-uppdatering ganska länge på Buke, får väl se om jag lyckas prestera den här gången med :p

Lite ont till och från under natten, fruktansvärt att vända sig pga ont i blygdbenet men något övrigt tecken på bebis syns inte till :mad:
 
Nödvändig info: slemproppen har lossnat:pvi håller på och skurar hästarnas matlådor,kanske sidorörelse med diskborste sätter igång det hela:angel:
Wohoo! :) hoppas det drar igång snart då.

Har har jag planterat hornsäv i ett 720 liters möbelakvarium. Trots att jag stod på stol nådde jag knappt ner pga magen. Ska strax ut och måla lite snabbt på ett staket och det enda som märks här är fortfarande diarré och lätta värkar. Börjar tro att det är rejält falskt alarm men i så fall önskar jag att magen repar sig för ärligt talat börjar det bli lite besvärligt med lös mage.
 
Nödvändig info: slemproppen har lossnat:pvi håller på och skurar hästarnas matlådor,kanske sidorörelse med diskborste sätter igång det hela:angel:

Det kan och kan inte betyda något.

När jag väntade tösen började den släppa i början på augusti ända fram till bf 2 oktober.
Men, dagen innan hon föddes så lossnade en väldigt stor bit av den!
Innan dess var det bara små slembitar typ.
Och dagen hon föddes så släppte hela när värkarna började. Den dinglade mellan benen så jag kunde dra ut allihopa O_o :p

Så förhoppningsvis betyder det att något är på G för dig :bump:
 
:down: shit då allt är så olika för alla. Vissa 'tappar' den och föder inom det dygnet,vissas återuppbyggs. Jättesvårt att eg veta..:crazy:

Just slemproppen är ett "dåligt" tecken på att förlossningen är igång, eftersom den kan ombildas. Du har ju dessutom gjort en hinnsvepning, då har man rimligtvis pillat en del på den :p
 
Det kan och kan inte betyda något.

När jag väntade tösen började den släppa i början på augusti ända fram till bf 2 oktober.
Men, dagen innan hon föddes så lossnade en väldigt stor bit av den!
Innan dess var det bara små slembitar typ.
Och dagen hon föddes så släppte hela när värkarna började. Den dinglade mellan benen så jag kunde dra ut allihopa O_o :p

Så förhoppningsvis betyder det att något är på G för dig :bump:

Skit att jag inte mätte min klimp! :rofl:nä men @Equilina också,har inte speciellt stora förhoppningar! Ska ju sättas igång om 1v så har ju inte lång tid kvar att vänta iaf:D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 942
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 408
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 432
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp