Sommarföräldrar 2015 del 2

Bläääää... Själva graviditeten påverkar mig inte så farligt mycket åt det negativa hållet, däremot värken i bihålorna som går åt mer eller mindre konstant är ett helvete :( Mindre än en månad kvar till BF, sedan hoppas jag att slemhinnorna svullnar av snabbt så att det ger sig...

Ska bli spännande att se vad ungen väger! BM uppskattade födelsevikt till ~3400g, mamma som också är BM tippade snarare ~3000g, båda så klart beräknade att den kommer vid BF.

Jag var nästäppt från oktober till april när jag var gravid, två dagar efter förlossningen var slemhinnorna som vanliga igen. :up:
 
Jag var nästäppt från oktober till april när jag var gravid, två dagar efter förlossningen var slemhinnorna som vanliga igen. :up:

Jag hade varit glad om det bara var nästäppa... Har tyvärr trassel med bihålorna även som ogravid, förra våren höll vi på i 3-4 månader med olika behandlingar innan det släppte.
 
Börjar undra hur det har gått för @Kaki, hoppas allt är bra! :)

Vi kom hem från BB idag :D fick en liten flicka i torsdags morse, så 23/7 blev det! Hade förvärkar från hell ända från söndag natt. In och ut från förlossningen och sovdos 2 ggr. Men mår nu väldigt bra och tösen är helt underbar <3 Men hormonerna... Gråter så fort det inte går som perfekt med amning och så.. :P

Skriver från mobilen så om någon känner sig manad att skriva in i listan så är det snällt.
 
Vi kom hem från BB idag :D fick en liten flicka i torsdags morse, så 23/7 blev det! Hade förvärkar från hell ända från söndag natt. In och ut från förlossningen och sovdos 2 ggr. Men mår nu väldigt bra och tösen är helt underbar <3 Men hormonerna... Gråter så fort det inte går som perfekt med amning och så.. :P

Skriver från mobilen så om någon känner sig manad att skriva in i listan så är det snällt.

Åhh grattis!!!! @Kaki
 
Vi kom hem från BB idag :D fick en liten flicka i torsdags morse, så 23/7 blev det! Hade förvärkar från hell ända från söndag natt. In och ut från förlossningen och sovdos 2 ggr. Men mår nu väldigt bra och tösen är helt underbar <3 Men hormonerna... Gråter så fort det inte går som perfekt med amning och så.. :P

Skriver från mobilen så om någon känner sig manad att skriva in i listan så är det snällt.
Grattis! Jobbigt att det blev så långdraget. Mediciner är bra grejer!

Skriver också från mobilen, alltid, så jag är inte heller riktigt vän med listan :p
 
Vi kom hem från BB idag :D fick en liten flicka i torsdags morse, så 23/7 blev det! Hade förvärkar från hell ända från söndag natt. In och ut från förlossningen och sovdos 2 ggr. Men mår nu väldigt bra och tösen är helt underbar <3 Men hormonerna... Gråter så fort det inte går som perfekt med amning och så.. :P

Skriver från mobilen så om någon känner sig manad att skriva in i listan så är det snällt.

Grattis!! :bump::banana:

Skönt att allt gick bra!
 
Verkar vara nästa i tur, fast jag fallit bort från listan. Skriver också alltid fr mobilen så jag har inte fått mig dit satt igen.

Bf på ons 29.7. Förvärkar som redan pågått i 2v, blir värre för varje dag. I fredags körde jag bil för sista gången. Skulle köra fr en kompis och fick en sammandragning och kunde knappt växla. Fick mig instyrt på en parkering och ringde min man. Låg på soffan hos kompisen i 2,5h och funderade om vi skulle fara in till förlossningen. Bättre blev det så vi for hem.

Tycker värsta med detta är att man inte VET när det ska hända. Det är jag mest rädd för:crazy: och att jag ska föda i bilen då vi har 45 km till sjukhuset...:o men det är väl ovanligt för förstföderskor att det går så snabbt.
 
Tycker värsta med detta är att man inte VET när det ska hända. Det är jag mest rädd för:crazy: och att jag ska föda i bilen då vi har 45 km till sjukhuset...:o men det är väl ovanligt för förstföderskor att det går så snabbt.

Ja det är ovanligt.
Vi har något längre samt en snabb förlossning i bagaget vilket stressar maken en del, så han frågade BM sist vad man gör om man inte hinner. "Ha en filt i bilen, och så lägger ni barnet hud mot hud och drar på fullt ös på värmen. Sen ringer ni 112." svarade hon, helt odramatiskt. Såg hur hela maken bara "jaha.. Okej. Men det fixar vi ju!" och sen var han lugn.
BM sa att går det SÅ fort så fixar naturen det själv, extremt extremt ovanligt med komplikationer.
 
Verkar vara nästa i tur, fast jag fallit bort från listan. Skriver också alltid fr mobilen så jag har inte fått mig dit satt igen.

Bf på ons 29.7. Förvärkar som redan pågått i 2v, blir värre för varje dag. I fredags körde jag bil för sista gången. Skulle köra fr en kompis och fick en sammandragning och kunde knappt växla. Fick mig instyrt på en parkering och ringde min man. Låg på soffan hos kompisen i 2,5h och funderade om vi skulle fara in till förlossningen. Bättre blev det så vi for hem.

Tycker värsta med detta är att man inte VET när det ska hända. Det är jag mest rädd för:crazy: och att jag ska föda i bilen då vi har 45 km till sjukhuset...:o men det är väl ovanligt för förstföderskor att det går så snabbt.
Ouff, det där med sammandragningar av värre kaliber när man kör bil är jag lite rädd för. Jag har ganska mycket sammandragningar jag med sedan en tid tillbaka och ibland gör det rätt ont men som regel kan jag skärpa mig om det krävs. Samtidigt vet jag ju av erfarenhet att det kan bli tufft om de blir tuffa med. Jag minns det som att jag själv klarade mig ganska hyggligt medan jag var pigg medan det blev tyngre när tröttheten slog till så jag hoppas att det fortsätter så.

Min mardröm är väl att sambon är på jobbet i stan och det drar igång med besked så jag ska packa en väska åt dottern och mig, själv, ringa taxi så jag kommer till stan och sjukhuset och liksom överleva hela den biten. Troligen tar det i alla fall en timme innan jag är på plats på sjukhuset om jag ska re ut allt det själv. Ca 30 min att åka med normal trafik, vi bor i "obygden" så närmsta taxi är väl förmodligen i centrum ca 15 min bort om det finns någon ledig där. Åker ju inte gärna med vilket bolag som helst om jag inte hittar någon som kan passa dottern. Sist vi åkte med en gul taxi var det en kille som aldrig monterat bilbarnstolen bilen var utrustad med så jag fick styra upp det åt honom. Det är tyvärr mest såna bilar jag sett nära oss också så jag måste se över det där med taxibolag nära mig. Med flyt kan jag bara lämna dottern med en granne i väntan på att vår planerade barnvakt hämtar upp henne men då vill det till att de är hemma med.

Nä, förra förlossningen var en långdragen historia på ca 2 dygn. Den här kan ju hålla sig till lite mer normala ramar så jag hinner styra upp allt hemma och ta mig till sjukhuset i lugn och ro. V. 37+0 idag. Jag borde kanske planera för bb-väskan och barnvaktsväska. Blir det snabba bud bad barnvakten om att få plocka upp barnet vid sjukhuset och att vi då har en väska redo med någon nalle och andra saker hon behöver (dvs om tösen får bestämma en massa böcker om Alfons :D ).
 
@Amha Att du vågar ha en opackad bb väska:nailbiting::p Min har varit med på många bilturer den redan 'man vet ju aldrig'. Men jag klassas ju till smått nervös förstföderska...:D superkonstigt det här med förvärkar. I fredags kom jag knappt fot om fot av smärta,nu i helgen har jag inte kännt mer än lite strålande ut i rygg och mage.

2 dar till och så är pysen officiellt färdigbakt:love:
 
@Amha Att du vågar ha en opackad bb väska:nailbiting::p Min har varit med på många bilturer den redan 'man vet ju aldrig'. Men jag klassas ju till smått nervös förstföderska...:D superkonstigt det här med förvärkar. I fredags kom jag knappt fot om fot av smärta,nu i helgen har jag inte kännt mer än lite strålande ut i rygg och mage.

2 dar till och så är pysen officiellt färdigbakt:love:
Bebisens väska är det jag bekymrar mig minst om. Det sägs att det finns kläder på BB. Jag har packat ner några få plagg till bebis i en väska för det är det enda som vi inte använder. Jag har 3 par byxor och 2 klänningar som jag kan ha idag så de åker ner när det är dags att åka :p vad har man mer med sig? Godis hade jag förra gången men man kan ju skicka sambon att handla på vägen eller på plats :p saft, vatten och kaffe fanns på förlossningen.

Dotterns väska känns mest akut men även där används ju plaggen hela tiden, samma med nallar osv.

Däremot saknar jag mitt babyskydd. Har lånat ut det och skulle få tillbaka det nu i natt men det var inte där det skulle stå så jag vetetusan. Alltså, att få tag på ett babyskydd för att hämta hem barnet känns inte sådär skitsvårt, det måste ju gå att lösa. Jag är mest skraj att det hamnade på fel adress ;) får se, har de glömt att lämna det kan jag ju kolla med någon granne om de känner någon som har eller har sparat själva. Det är inte hela världen.

I nödfall kan man ju åka tåg :) vi har bra kollektivtrafik här, för det mesta :p
 
Jag försöker få in min förlossningsberättelse här men går inte att kopiera och klistra in i mobilen verkar det som. Får bli när jag har datorn på.

Här har lilla K hunnit bli 15 dagar. Hon är en ljuvlig tjej som sover massor, äter mycket och är rätt nöjd där emellan. Hon har varit med till kliniken med hästarna två gånger och in till stort köpcentrum en gång. Sovit sig igenom det mesta.

Första bvc-besöket var i fredags och då hade hon gått upp 410 gram på en vecka så amningen verkar ju iaf fungera :D Använder fortfarande amningsnapp till och från men det går allt oftare utan. Vi har haft några tjorviga nätter men inatt har hon sovit gott i egen säng mellan amningarna. Jag vaknade med tokont i ena bröstet och lilla fröken vägrade vakna så prövade att pumpa ut och fick ut 60 ml. Kan ju vara bra att ha vid senare tillfälle :)
 
@Amha Jag har mest grejer åt mig själv i bb väskan. Som linser,linsvätska, tandkräm,hygienprodukter,underkläder. Jo godis la jag ner igår, hoppas den påsen får vara i fred innan det är dags att åka. Jag måste ligga inne för observation i minst 5 dagar efter förlossningen då jag har en sjukdom som kräver daglig medicinbehandling, så min man hinner kuska grejer många gånger om.
 
@Amha Jag har mest grejer åt mig själv i bb väskan. Som linser,linsvätska, tandkräm,hygienprodukter,underkläder. Jo godis la jag ner igår, hoppas den påsen får vara i fred innan det är dags att åka. Jag måste ligga inne för observation i minst 5 dagar efter förlossningen då jag har en sjukdom som kräver daglig medicinbehandling, så min man hinner kuska grejer många gånger om.
Fyy vad jobbigt att spendera så lång tid där. Ta med mycket film! :p jag var 5 dagar på BB och höll på att kräkas på det. Jag är ingen bekväm sjukhusmänniska så vi startade en hel del film och jag somnade till de flesta, tack och lov så jag sov bort större delen av vistelsen.

Hygienprodukter hade jag glömt att man behöver :p sambon har idag inget körkort (uppkörning dagen före bf :p ) så vi har planerat för att vi eventuellt övningskör till förlossningen. Hans trafiklärare sa att det ju är helt godkänt men det är ju på mitt ansvar så jag är lite halvnervös för det men jag tror han rer ut det. Har provåkt sträckan en gång, det var ganska lätt väg även om det är lite stadstrafik på södermalm så det löser sig.
 
Fyy vad jobbigt att spendera så lång tid där. Ta med mycket film! :p jag var 5 dagar på BB och höll på att kräkas på det. Jag är ingen bekväm sjukhusmänniska så vi startade en hel del film och jag somnade till de flesta, tack och lov så jag sov bort större delen av vistelsen.

Hygienprodukter hade jag glömt att man behöver :p sambon har idag inget körkort (uppkörning dagen före bf :p ) så vi har planerat för att vi eventuellt övningskör till förlossningen. Hans trafiklärare sa att det ju är helt godkänt men det är ju på mitt ansvar så jag är lite halvnervös för det men jag tror han rer ut det. Har provåkt sträckan en gång, det var ganska lätt väg även om det är lite stadstrafik på södermalm så det löser sig.

Är han så pass klar att uppkörningen är om 2 v borde det ju inte vara några problem om han skulle behöva övningsköra till förlossningen även om du är en dålig handledare just den gången :)

Här är vi inne på dag två med förvärvar och jag känner bara... Kom loss eller lägg ner :cool: V 36+0...
 
Är han så pass klar att uppkörningen är om 2 v borde det ju inte vara några problem om han skulle behöva övningsköra till förlossningen även om du är en dålig handledare just den gången :)

Här är vi inne på dag två med förvärvar och jag känner bara... Kom loss eller lägg ner :cool: V 36+0...
Ja, 3 veckor är det ju men det är väl OK. Han hade en intensivkurs med en benhård handledare som kort både ambulans och taxi så det rer sig nog. Det saknas finlir som vi ska jobba på men jag gillar ju själv inte att köra på Södermalm varför jag valt att åka kollektivt dit annars så att sitta bredvid honom är ju såklart lite jobbigt då ;) men vi prövar ett par gånger till, sen klarar han det utan problem.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 941
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 406
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 432
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp