Vill veta allt om den elektriska pumpen märke och en liten recension. Om det funkar som jag hoppas med amningen har jag tänkt skaffa en sådan när bebisen föds. Vore sjukt smidigt att kunna pumpa och lämpa över bebis på sambon och göra något med bara dottern ibland. Jag tror att hon behöver lite tid med oss en och en när bebisen föds.
Jag hyrde också en symphony från BB i början. Den är effektiv och har mycket power inga problem att pumpa till sig skavsår med den, been there, done that... Dock är den enorm och går bara att köra med sladd. 22kr om dagen kostade den att hyra plus startavgift. Jag har inte hittat någon återförsäljare till den modellen, bara påståenden från div forum om att den ska vara snordyr typ 8000-10 000.
Jag köpte en Medela freestyle. Också en dubbelpump, men en tredjedel så stor och har en batteritid på tre timmar. Mycket smidigare att ta med sig och flytta runt i huset. Min ska gå att programmera så att man får samma pumpeffekt och tid varje gång, men jag har inte brytt mig om att fixa något sånt. Den är lite klenare än hyrpumpen, men fullt tillräcklig. Den har tidtagning på en digital display, det gillar jag så jag kan hålla koll på tiden medan jag bukesurfar och pumpar samtidigt, det är ju lätt att glömma tiden då