Sommarföräldrar 2015 del 2

Vill veta allt om den elektriska pumpen ;) märke och en liten recension. Om det funkar som jag hoppas med amningen har jag tänkt skaffa en sådan när bebisen föds. Vore sjukt smidigt att kunna pumpa och lämpa över bebis på sambon och göra något med bara dottern ibland. Jag tror att hon behöver lite tid med oss en och en när bebisen föds.

Jag hyrde också en symphony från BB i början. Den är effektiv och har mycket power :D inga problem att pumpa till sig skavsår med den, been there, done that... Dock är den enorm och går bara att köra med sladd. 22kr om dagen kostade den att hyra plus startavgift. Jag har inte hittat någon återförsäljare till den modellen, bara påståenden från div forum om att den ska vara snordyr typ 8000-10 000.

Jag köpte en Medela freestyle. Också en dubbelpump, men en tredjedel så stor och har en batteritid på tre timmar. Mycket smidigare att ta med sig och flytta runt i huset. Min ska gå att programmera så att man får samma pumpeffekt och tid varje gång, men jag har inte brytt mig om att fixa något sånt. Den är lite klenare än hyrpumpen, men fullt tillräcklig. Den har tidtagning på en digital display, det gillar jag så jag kan hålla koll på tiden medan jag bukesurfar och pumpar samtidigt, det är ju lätt att glömma tiden då :p
 
Vill veta allt om den elektriska pumpen ;) märke och en liten recension. Om det funkar som jag hoppas med amningen har jag tänkt skaffa en sådan när bebisen föds. Vore sjukt smidigt att kunna pumpa och lämpa över bebis på sambon och göra något med bara dottern ibland. Jag tror att hon behöver lite tid med oss en och en när bebisen föds.

Hoppar in från vårföräldrar :)
Jag har en Philips Avent som jag är nöjd med, enkelpump. Vet inte hur mycket den kostar i vanlig butik, men jag tror jag sparade in ett par hundralappar genom att köpa den på Gekås. Den går att pumpa med i tre olika hastigheter och är min bästa vän vissa nätter. Om dottern bara äter från ena bröstet och sedan somnar om kommer "turbo-läget" väl till pass när jag vill lägga mig igen så fort som möjligt :D
Är jättenöjd med att kunna pumpa ur när det blir sprängfullt, ha en stash i frysen och möjlighet att låta andra sköta matningen.
 
Alltså, dessa hormoner! Jag grinar för allt! Ikväll började det med att jag var ute hos hästarna och såg min fölunge som jag oroar mig en del för då hon är lite krokig i benen. Efter det slogs jag av hur fort graviditeten gick (lätt att säga nu i efterhand... :cool:) och hur sorgligt det är att graviditet och förlossning är över! Att då gå in på facebook och se en kompis magbilder fick det att rinna över... Som om det inte räckte skickade min syster en film som hennes son gjort i någon movie-maker-app med musik och bilder på vår dotter och från graviditeten. Jag vill titta på den igen men orkar inte grina mer :cool: :confused: :cry: :heart :love: :angel:
 
Alltså, dessa hormoner! Jag grinar för allt! Ikväll började det med att jag var ute hos hästarna och såg min fölunge som jag oroar mig en del för då hon är lite krokig i benen. Efter det slogs jag av hur fort graviditeten gick (lätt att säga nu i efterhand... :cool:) och hur sorgligt det är att graviditet och förlossning är över! Att då gå in på facebook och se en kompis magbilder fick det att rinna över... Som om det inte räckte skickade min syster en film som hennes son gjort i någon movie-maker-app med musik och bilder på vår dotter och från graviditeten. Jag vill titta på den igen men orkar inte grina mer :cool: :confused: :cry: :heart :love: :angel:
Nej nu kom jag nog på vad som utlöste det! Jag provade amma utan amningsnapp och det gick inte. Det har ju bara gått ett dygn så jag borde inte ha testat men det giorde jag och efter det framkallar allt gråt... Jäkla hormoner!
 
Vill veta allt om den elektriska pumpen ;) märke och en liten recension. Om det funkar som jag hoppas med amningen har jag tänkt skaffa en sådan när bebisen föds. Vore sjukt smidigt att kunna pumpa och lämpa över bebis på sambon och göra något med bara dottern ibland. Jag tror att hon behöver lite tid med oss en och en när bebisen föds.

Vet inte om man får skriva sånt här men jag har en Philips Avent elektrisk pump att sälja om du är intresserad. Hade hoppats att kunna pumpa ur men mina bröst vill tydligen bara ge mjölk till bebis så jag har ingen nytta av den. I övrigt verkar den jättebra, smidig och enkel att använda :)
 
Vet inte om man får skriva sånt här men jag har en Philips Avent elektrisk pump att sälja om du är intresserad. Hade hoppats att kunna pumpa ur men mina bröst vill tydligen bara ge mjölk till bebis så jag har ingen nytta av den. I övrigt verkar den jättebra, smidig och enkel att använda :)
Tack för erbjudandet men jag tänkte se om jag öht får igång amningen innan jag skaffar en pump så man slipper stå där med saker man inte får nytta av. Bebis är ju beräknad i mitten av augusti så man borde väl snart få veta något om det.
 
Jag har lite värkar nu tror jag. Håller i sig någon minut och kommer med typ en kvarts mellanrum! Hoppas det ökar och inte avtar! :D
Heja heja! Nu vill vi ha fler sommarbebisar! :banana::banana::banana:

(Jag är väl lite störd, men blir faktiskt lite avundsjuk! Skulle gärna gå igenom en förlossning till :angel:)
 
Heja heja! Nu vill vi ha fler sommarbebisar! :banana::banana::banana:

(Jag är väl lite störd, men blir faktiskt lite avundsjuk! Skulle gärna gå igenom en förlossning till :angel:)

Ingen ökning än, men de har inte försvunnit heller! :D Vänta och se...... Vi är otåliga båda två här hemma, satt igårkväll framför tvn och undrade vad det var för kön mer än någonsin tidigare.

Haha du får väl göra syskon om något år då! ;)
 
Ingen ökning än, men de har inte försvunnit heller! :D Vänta och se...... Vi är otåliga båda två här hemma, satt igårkväll framför tvn och undrade vad det var för kön mer än någonsin tidigare.

Haha du får väl göra syskon om något år då! ;)
Hejaheja! :)
 
Senaste listan...

Juni

5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 33 år, andra barnet, Edith, född 11/6 kl 02.19, 4260 g, 52 cm.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland, Anton född 20/5, kl 04.07, 3045g och 47cm
24 - Flo, första barnet, flicka född 23/6.
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm. Truls född 25/6, kl 19.41, 3770 g, 50cm. Akut kejsarsnitt sätessbjudning
.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar) 5/6 Pojke ca 01,30; 2734 g och 48 cm. Flicka ca 02,30; 2466 g och 46 cm.
6 - superstar, 28 år, första barnet, Uppsala. Flicka född 12/7 10.16. 3960 gram, 51 cm

19 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - Amha, 25 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 25 år, första barnet, småländska höglandet
23 - Equilina, 28 år, andra barnet
 
Ingen ökning än, men de har inte försvunnit heller! :D Vänta och se...... Vi är otåliga båda två här hemma, satt igårkväll framför tvn och undrade vad det var för kön mer än någonsin tidigare.

Haha du får väl göra syskon om något år då! ;)

Heja heja! Vore ju häftigt om du också prickar BF! :bump::banana:
 
V 36 här nu, det mesta rullar väl på rätt så bra! I söndags beställde vi babyskydd och köpte blöjor (jisses vad små de första är!! :laugh:), igår tvättade jag första halvan av pyttekläderna och var hos BM för kontroll samt diskutera förlossning, maken var med för första gången (varit med på UL men de görs inte hos BM här). Bebisen har sjunkit ner och är nu fixerad, förra kontrollen för två veckor sedan var den inte nedsjunken men jag såg en morgon förra veckan att magen liksom hade trillat ner :D Så det var väntat, trodde dock inte att den dessutom skulle ha hunnit fixeras.
Efter BM-besöket gick det upp för maken att det faktiskt KAN dra igång när som helst och han började prata om att packa väskor, vilken bil vi ska ta och ha filtar i den bilen, var liggdelen till vagnen är och allting till spjälsängen :laugh: Han lade också ner tankarna på att ta med båten till en kompis 5 h bort och köra en bit av Göta Kanal över en långhelg. Bra där.
SF-mått 33 cm igår på 35+0, vikten ca +10-12 kg (vet inte riktigt vad jag hade för startvikt då jag inte har för vana att väga mig), blodtryck 128/80, min puls 78 och bebisens 148. Järnvärdet som jag kämpat som en tok med slog all time high med 131! Har aldrig någonsin mätt så högt förut. För en gångs skull kom jag ihåg alla värden, mkt stolt :D
Magbild, också från igår 35+0:
8BD5B847-872C-4C0A-BAD8-3884646BF0BA_zpsgecxw93a.jpg


Och bara för nästan alla ni andra redan får snusa bebis och jag känner mig sjukt långt efter så måste jag "ge igen" lite med att jag också hoppade igår:
25E4EE29-30F0-45C6-BC60-FB67C6D51AD5_zpspw5x6odh.jpg
 
V 36 här nu, det mesta rullar väl på rätt så bra! I söndags beställde vi babyskydd och köpte blöjor (jisses vad små de första är!! :laugh:), igår tvättade jag första halvan av pyttekläderna och var hos BM för kontroll samt diskutera förlossning, maken var med för första gången (varit med på UL men de görs inte hos BM här). Bebisen har sjunkit ner och är nu fixerad, förra kontrollen för två veckor sedan var den inte nedsjunken men jag såg en morgon förra veckan att magen liksom hade trillat ner :D Så det var väntat, trodde dock inte att den dessutom skulle ha hunnit fixeras.
Efter BM-besöket gick det upp för maken att det faktiskt KAN dra igång när som helst och han började prata om att packa väskor, vilken bil vi ska ta och ha filtar i den bilen, var liggdelen till vagnen är och allting till spjälsängen :laugh: Han lade också ner tankarna på att ta med båten till en kompis 5 h bort och köra en bit av Göta Kanal över en långhelg. Bra där.
SF-mått 33 cm igår på 35+0, vikten ca +10-12 kg (vet inte riktigt vad jag hade för startvikt då jag inte har för vana att väga mig), blodtryck 128/80, min puls 78 och bebisens 148. Järnvärdet som jag kämpat som en tok med slog all time high med 131! Har aldrig någonsin mätt så högt förut. För en gångs skull kom jag ihåg alla värden, mkt stolt :D
Magbild, också från igår 35+0:
8BD5B847-872C-4C0A-BAD8-3884646BF0BA_zpsgecxw93a.jpg


Och bara för nästan alla ni andra redan får snusa bebis och jag känner mig sjukt långt efter så måste jag "ge igen" lite med att jag också hoppade igår:
25E4EE29-30F0-45C6-BC60-FB67C6D51AD5_zpspw5x6odh.jpg
Ser fantastiskt ut! Jag har inte ridit sedan i februari :down: Men snart så :p

Här rullar det på. Haft en lite tjorvig tös inatt, vet egentligen inte varför. Så vi är trötta idag. Sambon har tagit henne nu så jag ska få sova, men sova på beställning har aldrig varit min grej :grin: Så här ligger jag...
 
V 36 här nu, det mesta rullar väl på rätt så bra! I söndags beställde vi babyskydd och köpte blöjor (jisses vad små de första är!! :laugh:), igår tvättade jag första halvan av pyttekläderna och var hos BM för kontroll samt diskutera förlossning, maken var med för första gången (varit med på UL men de görs inte hos BM här). Bebisen har sjunkit ner och är nu fixerad, förra kontrollen för två veckor sedan var den inte nedsjunken men jag såg en morgon förra veckan att magen liksom hade trillat ner :D Så det var väntat, trodde dock inte att den dessutom skulle ha hunnit fixeras.
Efter BM-besöket gick det upp för maken att det faktiskt KAN dra igång när som helst och han började prata om att packa väskor, vilken bil vi ska ta och ha filtar i den bilen, var liggdelen till vagnen är och allting till spjälsängen :laugh: Han lade också ner tankarna på att ta med båten till en kompis 5 h bort och köra en bit av Göta Kanal över en långhelg. Bra där.
SF-mått 33 cm igår på 35+0, vikten ca +10-12 kg (vet inte riktigt vad jag hade för startvikt då jag inte har för vana att väga mig), blodtryck 128/80, min puls 78 och bebisens 148. Järnvärdet som jag kämpat som en tok med slog all time high med 131! Har aldrig någonsin mätt så högt förut. För en gångs skull kom jag ihåg alla värden, mkt stolt :D
Magbild, också från igår 35+0:
8BD5B847-872C-4C0A-BAD8-3884646BF0BA_zpsgecxw93a.jpg


Och bara för nästan alla ni andra redan får snusa bebis och jag känner mig sjukt långt efter så måste jag "ge igen" lite med att jag också hoppade igår:
25E4EE29-30F0-45C6-BC60-FB67C6D51AD5_zpspw5x6odh.jpg
Hur har du gjort för att få upp ditt järnvärde? Några tips? Jag har redan lågt och är bara i v 11 :(
 
Hur har du gjort för att få upp ditt järnvärde? Några tips? Jag har redan lågt och är bara i v 11 :(

Jag är veg och kan inte äta niferex (kräks omedelbart) så receptet har varit dubbel dos blutsaft (blä), kosttillskott för gravida (Apotek Hjärtats men de innehåller i stort sett samma allihop), undvika kalcium i samband med intag av dessa samt försöka tänka extra på järnrik mat. Och massor av jordgubbar :D
Jag hade under 100 vid inskrivningen och depåerna var så låga (9) att jag rent medicinskt klassades som anemisk.
 
Jag går in i v39 imorgon. Skurar stall idag så att det är gjort för i år. Magen är i vägen då jag står på knä så min man sköter om de låga partierna. Folk brukar ju tala om 'bygga-bo-instinkten', har nog en släng av det:p frusit in färdiggjorda matportioner,jordgubbar,dill och andra örter ur landet,tvättat bort all tvätt,städat i varje skrubb,tvättar alla hästtäcken,skurar stall....Har förvärkar varje kväll och natt (straffet för att jag är för aktiv på dagarna) men än så länge hålls han in.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 941
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 404
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 430
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp