Sommarföräldrar 2015 del 2

Svarar alla: tack! De säger ändå att ballong är bättre än medicin så jag hoppas det går relativt snabbt. Det är nu man ska plocka fram sin jävlar anamma å finska sisu:devil:
Helt rätt! :) funkade ballongen?

Medan du föder barn storstäder jag. Tänk, varannan dag energi, varannan dag som en disktrasa :p
 
Åh, grattis. Vad härligt!

Om du vill får du gärna berätta hur du upplevde igångsättningen, när allt hormonrus lagt sig. ;)
Ska nog plita ner en. Förlossningsläkaren ska komma och diskutera saken iom att det blev kaos så alla detaljer är inte riktigt i mitt medvetande.. Men allt slutade lyckligt!
 
Ska nog plita ner en. Förlossningsläkaren ska komma och diskutera saken iom att det blev kaos så alla detaljer är inte riktigt i mitt medvetande.. Men allt slutade lyckligt!
Ojdå, det låter ju mindre kul :(. Hoppas att ni alla mår bra efter omständigheterna. Ser fram emot förlossningsberättelsen när du orkar/hinner/vill skriva den :).
 
Varit på BVC idag, inte konstigt att plutt varit lite kinkigare än vanligt. Han har på 3veckor gått upp 1kg och växt 5cm.
Nu 7veckor är han 59,3cm och väger 5800g. Bastant kille :D
Bra jobbat :D:up:

Vi är också precis hemkomna från bvc. 1 månad gammal 4930 gram och 56 cm vilket gör att hon växt precis lika mycket på en månad som din gjort på 3 veckor :p Lilla fröken visade upp alla sina skills också. Kissade på sköterskan, bajsade på doktorn och kräktes på mamman :angel:

Jäklar va min mjölk sprutar åt alla håll nu! Jag förstår att lillan har svårt att hinna svälja ibland. Nu när jag kom hem tyckte jag att brösten var lite väl spända så jag pumpar ur på det ena. Drygt 100 ml på 5 minuter :p
 
Wow! Bra där!

Var det du som hade trubbel med amningen? Hur har det gått?

Ja det var jag, jodå, det går upp och ner hela tiden. Svampen verkar vara borta men pluttis har fortfarande lite dåligt tag i mellanåt. Såriga och ömma bröstvårtor, men det känns bättre och bättre.
Har fått mjölkfri ersättning av BVC ifall att jag vill börja fasa in lite ersättning för att kunna låta bröstvårtorna vila.
 
Ja det var jag, jodå, det går upp och ner hela tiden. Svampen verkar vara borta men pluttis har fortfarande lite dåligt tag i mellanåt. Såriga och ömma bröstvårtor, men det känns bättre och bättre.
Har fått mjölkfri ersättning av BVC ifall att jag vill börja fasa in lite ersättning för att kunna låta bröstvårtorna vila.
Skönt att du fick bukt med ett av problemen i alla fall. Funkar inte amningsnapp?
 
Skönt att du fick bukt med ett av problemen i alla fall. Funkar inte amningsnapp?

Jag har provat men jag får tametusan inte till det, jag får inte på den, den ramlar av, han hinner blir frustrerad och skriker och då blir jag irriterad och kastar amningsnappen och kör utan :p
Men jag har faktiskt precis kokat dem och tänkte ge dem en ny chans..
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 950
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 422
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 438
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp