Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Pilo Tack! det är bättre med magen !
Kommer inte ihåg om jag skrivit om det, men förmodligen var det någon slags magsjuka (kommer inte ihåg namnet nu..) som kunde hålla i sig i flera veckor. Kusinen fick det också och det hade visst härjat runt på ett dagis i stan.
kl och skriva av sig lite.
Jag sörjer att Vidar aldrig får vara helt frisk. Han rosslar jämt, det är aldrig helt bra utan bara mer eller mindre bra.
Det känns så ...snopet på något vis. Efter att ha haft ett helvetisk graviditet och första år med storasystern så såg jag fram emot att få gå igenom en graviditet och bebistid med bättre förutsättningar och mer glädje. Men först blir graviditeten ännu värre. Och sen är Vidar ständigt sjuk. Jag sörjer det, jag sörjer över att inte kunna njuta av den första tiden fullt ut utan det är mest jobbigt och krävande och så all denna oro över honom. Och allergin på det, det går inte att ta spontanfika hos min släkt längre, det är svårare med barnvakt etc. Vi kan inte ha djur inne längre, och djur har varit en mycket stor del av mitt "jag", min personlighet. Så nu känner mig mentalt stympad, som att någon ryckt ut en stor del av mig men det är bara att acceptera läget för jag kan inte få tillbaka det.
Det är skitjobbigt rent ut sagt. Visst vänjer man sig, men ibland påminns jag (som när älskade katten gick hem till oss flera dagar i rad) och då blir det tungt.
Vill att min lille pojk som är så glad och underbar ska få vara frisk, och slippa ha problem med andning och en näsa som jämt är täppt och snuvig.
Skönt att det blir bättre för er! Men inte kul att bli av med kattenJag ska nog sluta skriva inlägg sent på kvällen när jag är trött eftersom allt känns extra tungt då.
Idag vaknade vi en bit innan sex och som vanligt är Vidar idel solsken på morgonen Stunden innan han vaknade låg han i min famn och sov, så himla mysigt.
Precis som @keilir s barn har han börjat sova riktigt bra! Inatt var det extremt bra för han somnade 20.00 och sov sen hela natten utan avbrott till 06.
Han kryper runt i en jäkla fart och jag älskar det! Min mormor sa igår att det blir jobbigare att hålla koll på och svårare att göra saker, men jag tycker tvärtom, det blir lättare att ta med honom om man ska göra något. Så idag ska vi ut och bygga kaninbur och Vidar kommer få sitta i gräset och smaka natur ^^ Han älskar att smaka på saker och jag har plockat ut en hel del ur munnen redan...
Han klättrar på saker och har börjat kunna ställa sig upp mot soffan .
Magen är som sagt mycket bättre och nu äter han nästan allt vi andra äter. Men vi kompletterar fortfarande med ersättning eftersom han inte verkar helt nöjd efter att "bara" ha ätit normal mat. Dock blir det mindre och mindre i både gånger per dag och mängd så det fasas ju ut av sig självt.
Men lilla plutten då. Ville inte klicka gilla för jag ogillar.Ja @DarkInNight. Jag förstår det ni har inte haft det lätt. Men det är skönt att läsa att ni verkar ha det så gott tillsammans nu. Du och Vidar. Men skriv av dig allt här för sjutton... man måste få ha nån ventil. Men kan han växa ur allergin? Har dom sagt något om det?
@supersonic Jag hoppas att du får behålla jobbet! Och håller en tumme till för att en bättre chef helt plötsligt dök upp också. Och grattis i förskott till Lillan... hur fort har inte året gått?
Jag ska snart skicka inbjudningar till Gabriels släkt.
I måndags var vi på vad jag trodde var ännu en rutinläkarundersökning, vi är ju på dom då och då i Karlstad. Men det var hjärtUL vi var kallade till. Gabriels läkare hörde ju något när vi var där i jan. Men jag hörde aldrig något så jag trodde det inte var något dom gick vidare med. Dom skulle kontakta UAS osv... men det blev av och dom såg ett hål mellan förmaken. Men de hoppas att det växer bort, så vi ska tillbaka när han är 3-4 år på kontroll. Det känns bara bläääääh! Det växer ju ofta bort.... men åh... j*a skit. Ursäkta franskan.... tycker han har varit med om nog, för det räcker och blir över vad som komma skall sen också
Men men.... vad göra? Det är när det kommer. Han är världens goaste lilla kille. Jag trodde inte att man kunde känna så mycket kärlek.
Idag har Lukas fyllt 1 år! Galet fort det har gått! Det blev inget kalas eller något knappt, för storasyster har hög feber och vi hostar både jag och barnen. Vi får fira med släkt när vi mår lite bättre..
Nästa helg ska jag åks på hästtävling fre-sön utan familjen. Det ska bli underbart (att få sova) men också väldigt ovant!! Lukas ammar ju ännu 1-2 ggr/natt så frågan är hur pappan ska göra i helgen, ge välling eller helt enkelt försöka att inte ge nåt alls mer än vatten.. Vore ju synd att få lov att börja gå upp och värma välling på natten, men samtidigt är jag lite rädd för att sluta äta på natten då han är så späd.. Hur hade ni tänkt i vårt fall?
Ja @DarkInNight. Jag förstår det ni har inte haft det lätt. Men det är skönt att läsa att ni verkar ha det så gott tillsammans nu. Du och Vidar. Men skriv av dig allt här för sjutton... man måste få ha nån ventil. Men kan han växa ur allergin? Har dom sagt något om det?
@supersonic Jag hoppas att du får behålla jobbet! Och håller en tumme till för att en bättre chef helt plötsligt dök upp också. Och grattis i förskott till Lillan... hur fort har inte året gått?
I måndags var vi på vad jag trodde var ännu en rutinläkarundersökning, vi är ju på dom då och då i Karlstad. Men det var hjärtUL vi var kallade till. Gabriels läkare hörde ju något när vi var där i jan. Men jag hörde aldrig något så jag trodde det inte var något dom gick vidare med. Dom skulle kontakta UAS osv... men det blev av och dom såg ett hål mellan förmaken. Men de hoppas att det växer bort, så vi ska tillbaka när han är 3-4 år på kontroll. Det känns bara bläääääh! Det växer ju ofta bort.... men åh... j*a skit. Ursäkta franskan.... tycker han har varit med om nog, för det räcker och blir över vad som komma skall sen också
Men men.... vad göra? Det är när det kommer. Han är världens goaste lilla kille. Jag trodde inte att man kunde känna så mycket kärlek.
vilka tråkiga besked ni fått med hjärtat, håller med nu har väl Gabriel haft nog med skit. Håller tummarna att det är bortväxt vid nästa undersökning. Sjuka barn tär verkligen på en även om man älskar dem så enormt mycketJa @DarkInNight. Jag förstår det ni har inte haft det lätt. Men det är skönt att läsa att ni verkar ha det så gott tillsammans nu. Du och Vidar. Men skriv av dig allt här för sjutton... man måste få ha nån ventil. Men kan han växa ur allergin? Har dom sagt något om det?
Jag hade nog gett välling under natten. Inte pga spädheten utan för att inte rucka på rutinerna mer än vanligt när mammatryggheten är borta.Idag har Lukas fyllt 1 år! Galet fort det har gått! Det blev inget kalas eller något knappt, för storasyster har hög feber och vi hostar både jag och barnen. Vi får fira med släkt när vi mår lite bättre..
Nästa helg ska jag åks på hästtävling fre-sön utan familjen. Det ska bli underbart (att få sova) men också väldigt ovant!! Lukas ammar ju ännu 1-2 ggr/natt så frågan är hur pappan ska göra i helgen, ge välling eller helt enkelt försöka att inte ge nåt alls mer än vatten.. Vore ju synd att få lov att börja gå upp och värma välling på natten, men samtidigt är jag lite rädd för att sluta äta på natten då han är så späd.. Hur hade ni tänkt i vårt fall?
Grattis till alla små som precis fyllt år! Vi har två månader kvar vi till ettårsdagen