Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

Igår fick vi hem "babylegs", långa benvärmare så det är lätt att byta blöjan eller ta av så hon kan gå på toa utan att kränga av byxor eller strumpbyxor. Numera har vi alltså en BLIXT här hemma. Jäklar vad snabbt hon kryper, det säger bara swish så är hon i ett annat rum.

Igår fick vi hem "babylegs", långa benvärmare så det är lätt att byta blöjan eller ta av så hon kan gå på toa utan att kränga av byxor eller strumpbyxor. Numera har vi alltså en BLIXT här hemma. Jäklar vad snabbt hon kryper, det säger bara swish så är hon i ett annat rum.

Och här ska det bli över 30 grader de kommande dagarna - och jag fick tre nya söta pockets i brevlådan idag så vi är redo för bara blöja i helgen (imorgon är det helgdag här).

Grattis till alla ettåringar från oss också!

Alltså min mobil lägger jag snart i brödrosten!!:rage::banghead::wtf:

..."Och det har läkt så fint och är så fantastiskt bra gjort"

Sover era små nu? Ett tag i Maj vaknade han bara 1 g/natt för att äta. Nu är vi uppe i två igen och så sover han korta stunder på dagen, så han orkar ju inte vara vaken länge på kvällen utan somnar tidigt = uppe tidigt. Uuugh, jag är så trött. Jag vet att det kan vara värre. Men jag var tvungen att få klaga lite.. Det blir nog snart bättre.
Jag tror jag vet vad det beror på... första tanden har börjat synas :)

Ja Grattis alla! Var det så många som fick så tätt emellan :D jag skulle behöva listan igen.

Så nöjd man kan vara @Hjartagna! :love: Var bobbycaren möjligen present?

@keilir jag hade nog också gett välling, för trygghet och inte göra för många ändringar. Hoppas att du får en rolig helg! Att få sova ostört,wow!

Tack för ert stöd. Ja @DarkInNight, men det blir förhoppningsvis lättare ju äldre han blir kanske... jag hoppas på det för er. Ja... jag saknar leendena och ljuden innan gomoperationen. Men vi har ju kort och video, tack och lov! Men samtidigt så är jag så van honom utan spalt nu oc
Han fick faktiskt Bobby car i dop present i höstas, men det är först nyligen vi plockat fram den. Han skiner som en sol när han får hålla i en ratt. Om det är på Bobbycaren i bilen eller i vagnen på leksaksratten där spelar mindre roll. Att ratta det är livet för vår Gösta.

Alltså min mobil lägger jag snart i brödrosten!!:rage::banghead::wtf:

..."Och det har läkt så fint och är så fantastiskt bra gjort"

Sover era små nu? Ett tag i Maj vaknade han bara 1 g/natt för att äta. Nu är vi uppe i två igen och så sover han korta stunder på dagen, så han orkar ju inte vara vaken länge på kvällen utan somnar tidigt = uppe tidigt. Uuugh, jag är så trött. Jag vet att det kan vara värre. Men jag var tvungen att få klaga lite.. Det blir nog snart bättre.
Jag tror jag vet vad det beror på... första tanden har börjat synas :)

Raphael sover jättebra - i min famn... De senaste veckorna har han bara sovit i min famn på kvällarna, vaknar så fort man lägger ner honom. Igår gick det lite bättre, ammade länge och lyckades sedan söva honom i vagnen och där låg han kvar till 23 ungeför då tog jag med honom till sängs och ammade i sömnen och sedan sov ha på sin madrass till runt halv fem tror jag, då han klättrade upp till mig för lite käk. Somande om och sov till sex, käkade och sedan steg vi upp vid halv sju. Dagtid sover han 1-2 pass, väldig olika långa.

Jag håller inte på och meckar med sömnen om det inte är jättenödvändigt så det blir lite som det blir.

Jag är också galet trött ibland. Var och tog kontrollprover för hypotyreosen iförrgår, men har glömt att ringa för att få resultaten... Fast eftersom jag har varit jättestabil i de tre år som jag har haft den så tror jag inte att trötthet, glömska, ont överallt osv beror på det utan på att jag har tre ungar under fyra år som gärna sover i vår säng... :p Det blir bättre långfristigt.

Tycker så himla synd om min pojk.
Ont i halsen. Feber. Hosta. Rosslig. Munsvamp. Munblåsor.

Och så precis varit på akuten. Lunginflammation... :(

Vi är på turné igen! Den här gången ska vi ända upp till Luleå. Än så länge är vi bara i Borlänge dock. Har sambon med den här gången, lillskruttan är inte så enkel att ha med på föreläsningarna som när hon var en liten plutt som höll sig lugn. Många timmar i bil närmaste veckan alltså.

Det är så jobbigt när dom små är sjuka!! Antibiotikan Lukas fick i tisdags hjälpte inte, fortfarande lika hög feber osv på torsdagen och då ringde jag vc igen och fick komma dit på jourtid. Han var inte röd i bara ett öra då utan i båda, OCH lunginflammation! Lilla älskling.. Jag mådde så dåligt över att hab mådde dåligt, och jag hade sån ångest över att jag skulle lämna dom och åka iväg över helgen iofs så skulle ju pappan vara hemma men ändå. Det gjorde ont i mammahjärtat. Och jag var så bitter över att dom blev så sjuka just när jag skulle åka bort... Nåväl fick han ny antibiotika och på fredagen var han feberfri. Han är bättre nu men inte riktigt pigg och rosslar lite än så funderar på att ringa vc och be att få prata med dr igen.
Det var ju skönt att han var bättre på fredagen när jag skulle åka och sen har det varit skönt att få vara "jag" en hel helg utan barn att ta hänsyn till och passa upp på.

Vad gäller nattamningen så löste Lukas det själv ett par nätter innan jag skulle åka när han var riktigt sjuk, för då var han nog så tjock i halsen eller något för han orkade inte amma och då gav jag vatten istället. Han drack så gärna vatten sen somnade han om. I helgen har han inte ens druckit utan bara kommit över till stora sängen när han vaknat.!

:(
Stackars era små pågar@DarkInNight och @Pilo:(

Här har sjunde tanden brutit fram och nr åtta är på g. Alla har kommit inom 2.5 månad, hur sjukt är inte det?
Börjar jobba om två veckor, börjar få sån ångest över att missa så mycket om dagarna så jag tar verkligen till vara på alla mysiga stunder nu. Hon är så lustig, hon kan krypa fram till en och lägga huvudet mot en och så säger hon "oooooo". Då är hon mysig och vill att man ska mysa tillbaka :love: Hon går bättre och bättre med hjälp. Brukar ta en av köksstolarna med filttassar och gå runt med :D

Senast ändrad:
Åååhh så mysigt @supersonic! Förstår ångesten! Känner den fast det är hela juli kvar..

Gabriel vill också mysa och det är ju bara såå gott. Idag kröp han upp och lade huvudet i mitt knä. Eller så lutar han sig mot en eller tittar med öppen mun för att ge blöta pussar ;)

Hoppas era små snart kryar på sig @keilir och @DarkInNight :heart Så tufft :(

Två tänder är på gång nu och han har fått självförtroende i att gå så nu kan han släppa en hand och stapplar iväg med så lite stöd. Eller... han stapplar inte... han springer nästan, men det är uppväger för lite balans kan jag tänka. Han pekar på saker och säger Grr till bilen, och mixern och dammsugaren. Han älskar att titta på ett lite fotoalbum jag har gjort med närmaste släktingarna, han tar ofta fram det själv och bläddrar och skrattar. Underbara, älskade Gulligan :love:

Vi var på planerat läkarbesök i torsdags och passade på att lyssna på lungorna . De lät fria från lunginflammationen och det är jag SÅÅ tacksam för , den där äckliga Kåvepeninen-antibiotikan har gjort vad den skulle.
Om era barn måste äta Kåvepenin någon gång (det är skitäckligt, Vidar kräktes av det flera gånger...) så kan jag tipsa om att blanda ut det med päronglass, då har Vidar utan problem ätit varje dos :) Även päronyoghurt fungerar OK att blanda ut med.

Läkaren har iallafall skickat en remiss till öron/näsa/hals så att vi kan få polyperna kollade. Ny medicin ska vi prova och ungefär hundra miljoner andra grejer. Jag bröt ihop och grät en stund under läkarbesöket, börjar förstå att lunginflammationen tog hårdast på mig.
Men den här helgen har jag fått sova mer än jag gjort på tre-fyra år! Igår sov jag och dottern till halv tio! Och sen råkade jag somna vid nattning av henne redan vid nio och sov ända till halv nio :D

Igår hade jag @Tora ´s man i tankarna (hehe ;) ). Inspirerad av honom så fick hjälp att sätta Vidar på ryggen i Ergobabyn och sen klippte jag och han gräsmattan. Efter en timme så hade lillskrutten somnat och sov medan jag klippte klart :D

20150613.jpg

Här firade vi 9 månadersdagen med att dricka själv ur glas :-) Glad tjej som är hemma igen efter en lååång vecka ute på vift med mycket bilåkning och hotellboende.

Vi firade midsommar med ett plus på graviditetstest, så någon gång i februari väntas ett syskon till Gösta födas. Jag vet inte mer specifikt än så före läkarkontroll den 3/7 eftersom jag inte fått någon mens sedan jag slutade med minipillren i slutet på april. Dock finns ett negativt test från 25 maj därför räknar jag med en februaribebis.

Lite skräckblandad förtjusning är det allt. kan jag räkna med en lika enkel graviditet igen. Hur ska Gösta ta att få ett syskon. Kommer jag klara av balansen mellan barnen osv osv.

Vi firade midsommar med ett plus på graviditetstest, så någon gång i februari väntas ett syskon till Gösta födas. Jag vet inte mer specifikt än så före läkarkontroll den 3/7 eftersom jag inte fått någon mens sedan jag slutade med minipillren i slutet på april. Dock finns ett negativt test från 25 maj därför räknar jag med en februaribebis.

Lite skräckblandad förtjusning är det allt. kan jag räkna med en lika enkel graviditet igen. Hur ska Gösta ta att få ett syskon. Kommer jag klara av balansen mellan barnen osv osv.
Grattis!
Min andra graviditet var jobbigare än första men jag tror att det mer berodde på att jag redan innan graviditeten vägde mer än första gången. Skulle tro att det skiljde 10 kg, så det blev jobbigare för att jag helt enkelt hade mer att bära på. Annars skulle jag säga att dom var lika "enkla".
Tyckte också det gick bra att få ett barn till, nu var ju storasyster 3,5 år så det går ju inte alls att jämföra med hur det blir för er. Men det blir som det blir och man får göra det bästa av allt :)
Stort grattis iallafall!

Grattis!! Det kommer säkert att gå bra. Jag har ju mina barn tätt och tycker att det är toppen.
Är väldigt bebissugen själv nu men min man tycker att tre räcker...

Grattis!

(Igen :D)

Min foglossning var nog inte foglossning i alla fall! Var hos kiropraktor idag för ryggen/bäckenet blir bara värre och värre. Benen var väldigt olika långa och jag är ju helt jäkla orörlig någonstans, superstel. Spänningar både i korsled och länd. Nu mjukade hon upp (med armbågen, AJ!) sätesmusklerna och sen "knäckte" hon neråt korsleden och det är för sjutton skillnad direkt! För mycket muskelförsvar för att hon skulle kunna ta allt på en gång så jag ska tillbaka i morgon. "Bär inte tungt nu" sa hon men vad gör jag inte idag på morgonen, lyfter sötfia sjutton gånger så det till slut gör ont. Pucko.

Hon sa att många går med problem i onödan under graviditeten, det blir ju helt annan belastning på rygg och bäcken med den ökande vikten, inte undra på att musklerna spänner i och försöker anpassa så vi inte gör illa oss men då blir det liksom fel åt andra hållet.

På måndag drar vi till Turkiet, ska bli intressant att se om lilla fröken kan tänka sig ha solhatt eller om vi måste limma fast den :-)

@Madick, det är precis min erfarenhet också, att många går med smärta i onödan. Men många bara förutsätter att det "ska" göra ont att vara gravid och gör inget åt det. Jag förstår inte hur de tänker faktiskt. Jag har "predikat" om det massor med gånger här på Buke men nu har jag gett upp. Och ja, armbågsmassage på spända rumpmuskler gör svinont :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 930
Senast: Sezziyanen
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 021
Senast: Freyja_bus
·
A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix