Det är bara att skicka honom hitLåter som att jag ska skicka över min sambo till er så får han gå lärling ett tag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är bara att skicka honom hitLåter som att jag ska skicka över min sambo till er så får han gå lärling ett tag
Då kommer det en till härifrån! Min sambo har idag åkt till Prag för att kolla på hockey-VM. Kommer hem på måndag. Har absolut inga bekymmer med att vara själv med barnen och så men är det för mycket begärt att han åtminstone röjer diskbänken (som är hans ansvar) och att han tar rätt på sitt eget som ligger här i huset?? Tydligen.Det är bara att skicka honom hit
Skicka hit honom.Då kommer det en till härifrån! Min sambo har idag åkt till Prag för att kolla på hockey-VM. Kommer hem på måndag. Har absolut inga bekymmer med att vara själv med barnen och så men är det för mycket begärt att han åtminstone röjer diskbänken (som är hans ansvar) och att han tar rätt på sitt eget som ligger här i huset?? Tydligen.
Skicka hit honom.
Oj, det är knappt att jag vågar skriva det här här men nu när jag jobbar heltid och min man är hemma så fixar han det mesta galant.
Städa, tvätta, lämna/hämta barn, natta fyra små barn själv mm. Igår när jag kom hem vid 22:30- tiden så stod tom maten på bordet.
I förrgår så hade han slängt upp lillan på ryggen och så klippte dom gräsmattan tillsammans.
Sovmorgon brukar vi ge varandra varannan dag ungefär men jag får nog lite mer sömn då det inte fungerar att vara för trött på jobbet. Vi får inte ens jobba om man är onormalt trött.
Nu skall han dock iväg och jaga två dagar men det tycker jag han är värd
Nu är det ju ett helt gäng ju!Wow! Jag skickar min på kurs hos din man
Men fy fan vilken chef!!Och nu vill min chef bli av med mig helt och hållet. Han har angett arbetsbrist/kompetensbrist till facket och samtidigt meddelat att han vill anställa någon i mitt ställe? Mitt nya ombud lät ganska upprörd över detta. Och jag är inte förvånad. Han vill inte ha småbarnsföräldrar som anställda. Han gjorde sig av med en tjej med små barn i fjol. Han tyckte att hon skulle komma och jobba när hennes son låg på sjukhuset i blodförgiftning och svävade mellan liv och död.
Jag fick förklara för mitt ombud att jag blev anställd som en sak (där jag har en hel del erfarenhet) och sedan ville min ag ha in mig på en annan avdelning (där jag har noll erfarenhet) för att jag skulle kunna sitta där när det behövdes typ. Visst, sagt och gjort satt jag på min nya avd i tre månader innan jag berättade att jag var gravid, sen ytterligare en månad innan jag åkte tillbaka till min ursprungliga avd i en månad och sen gick jag på min föräldraledighet. Så min ag tycker att jag har kompetensbrist efter 4 månader på en avd? Tack för den. Och arbetsbrist kan det ju inte vara eftersom han vill anställa en annan. Så mitt ombud sa att den här gubben går inte, detta får vi dra vidare. Så nu sitter jag här och väntar på ett samtal som eg skulle kommit igår om hur förhandlingarna går.
Instömmer!!Men fy fan vilken chef!!
Och nu vill min chef bli av med mig helt och hållet. Han har angett arbetsbrist/kompetensbrist till facket och samtidigt meddelat att han vill anställa någon i mitt ställe? Mitt nya ombud lät ganska upprörd över detta. Och jag är inte förvånad. Han vill inte ha småbarnsföräldrar som anställda. Han gjorde sig av med en tjej med små barn i fjol. Han tyckte att hon skulle komma och jobba när hennes son låg på sjukhuset i blodförgiftning och svävade mellan liv och död.
Jag fick förklara för mitt ombud att jag blev anställd som en sak (där jag har en hel del erfarenhet) och sedan ville min ag ha in mig på en annan avdelning (där jag har noll erfarenhet) för att jag skulle kunna sitta där när det behövdes typ. Visst, sagt och gjort satt jag på min nya avd i tre månader innan jag berättade att jag var gravid, sen ytterligare en månad innan jag åkte tillbaka till min ursprungliga avd i en månad och sen gick jag på min föräldraledighet. Så min ag tycker att jag har kompetensbrist efter 4 månader på en avd? Tack för den. Och arbetsbrist kan det ju inte vara eftersom han vill anställa en annan. Så mitt ombud sa att den här gubben går inte, detta får vi dra vidare. Så nu sitter jag här och väntar på ett samtal som eg skulle kommit igår om hur förhandlingarna går.