Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

Hur ligger barnen då? När båda ligger med er i sängen? Jag vågar inte ha nån ut mot kanten...
Vi har en stor tung spjälsäng bredvid våra sängar så hon inte kan ramla ut från våran säng.

Tanken var när första barnet föddes att dom faktiskt skulle sova i spjälsängen (tror det har hänt typ 5-6 ggr på fyra barn :meh:). Men den funkar ypperligt som nedrullningsstopp O_o :D

Gabriel sov ju som Sir Väs i vaggan efter första op. Innan det på mig.... inget annat gick. Sen växte han ur vaggan och sov då i sitt nest (som är i minsta laget nu:p men han gosar så mot kanterna) i sängen brevid mig. Men han snor runt som en tossing i sängen och vi har ingen bra sängram så det är bäst för honom i själsängen som står vid min sida av sängen. Fmluren brukar vi sova i stora sängen, då vill han sova nära.

Vi var på återbesök hos Malin i Örebro igår. Hon tycker allt ser jättefint ut. Och med så gott resultat på öronen har vi nu inget planerat förrens hösten 2016 :banana:

Söndag den 26e kl 20 visar tv4 en dokumentär om en flicka med spalt och Malin är hennes kirurg. Ska bli intressant att se. Jag missade deras 2 förra och dom går inte att få tag i :(

@keilir min lilla sov i egen säng från dag två. Förutom när hon haft hög feber. Men för ett par veckor sen går det inte längre. Hon vaknar och är ledsen direkt när vi lägger ner henne och innan gick det att massera lite lätt i håret så somnade hon men det funkar inte alls nu. Så hon sover mellan oss och vaknar ganska ofta och är ledsen. Gissar på nån utvecklingsfas... Förresten, tre tänder är ute nu.

Sedan Raphael har sin madrass på golvet sover han större delen av natten där. Innan sov han mest hos oss - spjälsäng användes mest som fallskydd, precis som hos Tora. Oftast tar jag upp honom om han vaknar, ibland lägger jag mig hos honom. Det beror lite på vad klockan är och hur många andra barn som ligger i sängen... :angel:

Han blev förresten 9 månader igår kan sätta sig själv och sitter stadigt nu. Säger "mamma" och menar det, och ålar snabbt som blixten. Krypning och att resa sig har han inte så bråttom med.

@keilir min lilla sov i egen säng från dag två. Förutom när hon haft hög feber. Men för ett par veckor sen går det inte längre. Hon vaknar och är ledsen direkt när vi lägger ner henne och innan gick det att massera lite lätt i håret så somnade hon men det funkar inte alls nu. Så hon sover mellan oss och vaknar ganska ofta och är ledsen. Gissar på nån utvecklingsfas... Förresten, tre tänder är ute nu.
När är din tjeja född? Här börjar precis ett utvecklingssprång (13 sept är hon född) och samma här. Bara sova nära, helst med tutten i munnen.

När är din tjeja född? Här börjar precis ett utvecklingssprång (13 sept är hon född) och samma här. Bara sova nära, helst med tutten i munnen.

1 juni, så hon är lite äldre. Jag kan inte riktigt när de där sprången kommer men det här känns definitivt som ett sådant för hon är aldrig så här klängig och jobbig annars.

Sedan Raphael har sin madrass på golvet sover han större delen av natten där. Innan sov han mest hos oss - spjälsäng användes mest som fallskydd, precis som hos Tora. Oftast tar jag upp honom om han vaknar, ibland lägger jag mig hos honom. Det beror lite på vad klockan är och hur många andra barn som ligger i sängen... :angel:

Ja, alltså om man bortser ifrån att jag den senaste tiden allt som oftast fått bära omkring på honom 1-2 timmar mitt i natten. Jag förträngde det lite grann. Det är nog bäst att göra det! :D

Åh längtar till att Vidar kan säga mamma :)

Min lilla säger mamma men har inte riktigt kopplat betydelsen ännu :)

Ikväll ska jag på en föreläsning om foder som slutar 21 så sambon får ta kvällsgröten och läggningen själv men det har hittills funkat bra när han gjort det så jag kan slappna av när jag är borta.

I helgen hade jag lite kris när min pålle sparkat en annan häst riktigt illa (krosskada i armbågsled) och veterinären först ville avliva den men efter samtal med djursjukhuset så blev det operation med 60% chans till totalt återställd. Op och uppvak gick iaf bra så det känns lite bättre. Det kändes för jävligt rent ut sagt att det var min som gjort det.

Det låter som de ligger ganska lika @majola :) Gabriel har börjat att dra i spjälsängen nu när han satt sig upp...tänker att det är dags att sänka sängen.

Nu har kryat på sig och nu i värmen hittade jag t-shirt i 80 och lösa byxor. Helt plötsligt såg han inte så "bebis" ut längre... utan mer litet barn mer. Jisses, hur fort går det?!:eek:

Vi måste köpa ny bilstol också, usch... bilen har behövt 2 lagningar och massa annat har kostat då värmesystemet inte funkat... och igår krashade tvättmaskinen. Man blir tokig av mindre..

Åh fy @supersonic... men även om det var din häst så är det ju tyvärr sånt som händer. Håller tummarna för hästen. Men det är ju supertråkigt!

Vi har nyss köpt en bilstol på rea faktiskt. Vi var inne i en babybutik och provade flera olika, både i bilen och med barn i. Till slut kom vi fram till en och så såldes den med 20% rabatt hos B***a (vet inte om man får skriva ut namnet).

I övrigt är tand nr 4 på väg och så tampas vi med en ögoninflammation samtidigt. Stackars liten vaknade inatt och var kokhet så jag tänkte ge henne alvedon efter hon ammats klart men då somnade hon så jag la ner henne i sin säng igen. Vaknade ett par timmar senare och då hade hennes ögon klibbat ihop. Urk :yuck:

Vi har nyss köpt en bilstol på rea faktiskt. Vi var inne i en babybutik och provade flera olika, både i bilen och med barn i. Till slut kom vi fram till en och så såldes den med 20% rabatt hos B***a (vet inte om man får skriva ut namnet).

I övrigt är tand nr 4 på väg och så tampas vi med en ögoninflammation samtidigt. Stackars liten vaknade inatt och var kokhet så jag tänkte ge henne alvedon efter hon ammats klart men då somnade hon så jag la ner henne i sin säng igen. Vaknade ett par timmar senare och då hade hennes ögon klibbat ihop. Urk :yuck:

Åh stackars er, ögoninflammation är inte kul. Dottern har det titt som tätt när hon är på dagis, jag har sett ett samband mellan snorigt barn och ögoninflammation. Förmodligen drar hon med händerna i näsan och sen upp till ögonen, har vi henne hemma från dagis blir det bra väldigt snabbt enbart med en massa vatten och bbomullsrondeller. Min gissning är att de på dagis inte är lika snabba på att torka näsan.
Oj ursäkta utsvävningen.

Vidar har också feber igår och idag. Väldigt mammig och kramig.

Det är så. Barnen får bakterier från slemhinnorna i ögonen och då blir det inflammation. Jättesmittsamt! Tvätta med koksaltlösning och utifrån och in. Och var noga med handhygien. Usch, stackars liten :(

Förresten, vad blev det för bilstol? :)

Vi håller på och ska byta vi också. Vidar får ta över storasysterns Izikid x3, den är lite högre så de små når att kolla ut men bara upp till 18 kg så det blir storasystern som får en ny nu.
Men usch vad svårt det är att välja.

Jag är ju lite av en bilstolsnörd :) Tycker att många vänder sina barn alldeles för tidigt osv. Jag dömer dock ingen, alla gör som dom vill :) Tycker bara att man ska tänka till både en och två gånger innan man vänder barnet framåt.
Lukas fick ta över storasysters hi-way och i den bilen åker storasyster two-way. I den kommer hon kunna sitta minst ett år till, den är jättelång i ryggen! Till andra bilen som min sambo kör ville vi också ha en stol, nu åker storasyster mest där men vi ville att det skulle vara enkelt om Lukas också skulle behöva åka i den bilen. Så jag kikade på Max-way och minikid som är lätta att justera bältet. Åkte och provade och dottern satt absolut bäst i minikid så en sån har vi där. Ska man åka med båda barnen får man åka "min" bil.
Fördel med minikid, tror att det är det på Max-way också, är också att det är självspännande förankringsband.

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 930
Senast: Sezziyanen
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 027
Senast: Freyja_bus
·
A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Annonsera mera VII