Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken humor bruden har. Hon satt på mattan och pratade lite. Jag frågade om hon ville komma upp och gick mot henne med händerna uträckta. Då kastar hon sig ner och kryper iväg det fortaste hon kan :-) typ "kom och ta mig om du kan". Så jäkla gulligt!
Taco är perfekt plockmat för småttingar.Ikväll gjorde jag mannagrynsgröt till lilleman då det gått ner bra senaste tiden (vi skulle äta tacos). Tji fick jag, han åt typ två skedar sen åt han majs, ost och tacofärs som en häst!!! Helt galet. Visst, tacokrydda är ju väldigt salt men just nu känner jag att det kvittar, spelar mindre roll vad han äter bara han verkligen äter! Och det är så trevligt varje måltid då han verkligen äter, annars suger det mest energi när han är så strulig.
Han gillar korv också, det är ju inte heller det mest optimala livsmedlet i den här åldern...
Gösta är idag 10 månader. En stunden är det som om han kom alldeles nyss och andra som om han alltid har funnits i familjen. Har lite svårt att föreställa mig livet utan honom känns som om det var tomt. Men jag vet ju att vi hade det väldigt bra före hans födelse också. Lite konstigt hur hjärnan fungerar ibland.
Han har den senaste veckan sovit väldigt oroligt på småtimmarna. Skriker i sömnen utan att vakna, men vrider och vänder sig och är klart missnöjd med något. Oftast går det att få honom att somna om genom att ge honom nappflaskan att snutta på. han tar ju varken napp eller annan snutte. Men i natt var jag vaken ca 03-05. Då han till och från var en vaken solstråle som inte alls förstod varför inte mamma gick ned med honom på undervåningen så han fick leka med sina leksaker. Det gör att jag är en zombie på jobbet idag.
Hoppas att den här fasen vad den nu går ut på går över snabbt så vi får tillbaka vår nattsömn!
Vilken humor bruden har. Hon satt på mattan och pratade lite. Jag frågade om hon ville komma upp och gick mot henne med händerna uträckta. Då kastar hon sig ner och kryper iväg det fortaste hon kan :-) typ "kom och ta mig om du kan". Så jäkla gulligt!
Häromdan åt vi kycklingbullar med couscous. Gjorde egna åt henne och kokade snabbt i lite tomatigt vatten och så mosade jag i philadelphiaost (laktosfri) i hennes couscous och jäklar vad hon moffade! Det kunde hon äta själv i små bollar.Vi har också lite problem med sömnen, häromnatten gallskrek hon en timme. Pigga på morgonen, jadå... Det har inte heller gått att lägga tillbaka henne i sin säng när jag ammat henne på natten så hon har fått sova mellan oss istället och det har funkat. Hon blev också 10 månader fast i onsdags.
Hahaha de söta små liven!
Och just nu vägrar hon äta på morgonen... Inget går ner. Ja förutom bröstmjölk då, som jag verkligen försöker avstå att ge. Ett par skedar gröt, några små tussar vitt bröd, yttepyttelite yoghurt - sen tvärvägrar hon och slår allt ur händerna på oss alt kastar ner det på golvet. Snacka om att suga musten ur en! Vägning och mätning på bvc i måndags gav 74 cm och 9 kg exakt. Huvud- och längdkurvorna är fina men viktkurvan har börjat plana ut. Upp drygt 250 g sen 8-månaderskontrollen. Det var ändå bättre än dessförinnan, då var det knappt 200 g mellan besöken (två månader mellan).
Läkaren skulle kolla att hon greppade med båda händerna samt använde pincettgreppet men det kvittar vad främmande människor lockar med, hon tar det inte utan tittar bara Så läkaren fick lägga sakerna framför henne och först då plockade hon upp allt enligt skolboken Hon kryper med en jäkla fart och börjar resa sig upp mot de flesta sakerna här hemma och går längs med möbler. Min stora plutt
Åh vad trevligt att läsa!!Åh jag troor att våran tjej är tillbaka!
Senaste 2 dagarna har hon varit toksprallig och superglad! Idag var vi iväg till en outlet ca 1 1/2 timme hemifrån för att handla lite kläder osv. Fröken sken som en sol hela dagen. Skrattade och pratade och lekte hela vägen fram och tillbaka i bilen och höll låda precis hela tiden inne i affären. Om vi kom ifrån varandra behövde de andra bara följa ljudet av en överlycklig och högt pratande unge så hittade dom oss.
Maten går bättre och bättre tycker jag. Även om hon ratar en del än. Går dock ner en del vid varje mål plus att vi kämpar på med ersättning och välling. Hoppas vikten är på uppgång när hon ska vägas igen på onsdag.
Åh jag troor att våran tjej är tillbaka!
Senaste 2 dagarna har hon varit toksprallig och superglad! Idag var vi iväg till en outlet ca 1 1/2 timme hemifrån för att handla lite kläder osv. Fröken sken som en sol hela dagen. Skrattade och pratade och lekte hela vägen fram och tillbaka i bilen och höll låda precis hela tiden inne i affären. Om vi kom ifrån varandra behövde de andra bara följa ljudet av en överlycklig och högt pratande unge så hittade dom oss.
Maten går bättre och bättre tycker jag. Även om hon ratar en del än. Går dock ner en del vid varje mål plus att vi kämpar på med ersättning och välling. Hoppas vikten är på uppgång när hon ska vägas igen på onsdag.
Ikväll gjorde jag mannagrynsgröt till lilleman då det gått ner bra senaste tiden (vi skulle äta tacos). Tji fick jag, han åt typ två skedar sen åt han majs, ost och tacofärs som en häst!!! Helt galet. Visst, tacokrydda är ju väldigt salt men just nu känner jag att det kvittar, spelar mindre roll vad han äter bara han verkligen äter! Och det är så trevligt varje måltid då han verkligen äter, annars suger det mest energi när han är så strulig.
Han gillar korv också, det är ju inte heller det mest optimala livsmedlet i den här åldern...
Blåmärkesdags nu. Hon ställer sig upp mot allt och släpper händerna för att testa balansen och ibland blir det framstupa istället för snygg vikning så hon hamnar på rumpan. Såhär tidig behöver hon inte vara... inte ens 7 månader än ju.
Det är inte farligt med salt till barn. Anledningen till salt avråds är för att vi i västvärlden överkonsumerar salt och man vill få ner saltkonsumtionen. Sen har det blivit spritt som en "sanning" att små barns njurar inte tål salt för att de inte är utvecklade, men det stämmer inte.Jag hoppas att det inte är så himla farligt med salt längre nu när han är snart 9 månader. Om jag lagar mat åt honom så saltar jag naturligtvis inte, men han kan få lite ris, pasta, potatis etc av oss även om vattnet saltats. Det är inga mängder det handlar om.