Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

Men åh. Vi var på väg in för lite inhalation av adrenalin, men vände eftersom han sov så tyst.
Kom hem och nu är han inte lika tyst igen. Rosslar mer när han sover i babyskyddet än i sängen. Bara det att jag inte vill ha honom liggandes platt så inte slemmet rinner undan.

Bli frisk nu <3

Vi har en idé.
Vidar är minst täppt när vi åker varm bil. Ligga ute går dock inte lika bra. Blir rosslig främst om vi sover uppe.

Har läst om många på nätet som har ihållande förkylningar pga torr inomhusmiljö. Slemhinnorna och luftvägarna blir irriterade och blir inflammerade av den torra luften.
Det är många som blivit av med långa förkylningar, torr hud och hosta när de börjat använda luftfuktare.

Så nu är vi på väg och ska köpa en. Håll tummarna att det är lösningen på Vidars luftvägsinfektioner!

Vi har en idé.
Vidar är minst täppt när vi åker varm bil. Ligga ute går dock inte lika bra. Blir rosslig främst om vi sover uppe.

Har läst om många på nätet som har ihållande förkylningar pga torr inomhusmiljö. Slemhinnorna och luftvägarna blir irriterade och blir inflammerade av den torra luften.
Det är många som blivit av med långa förkylningar, torr hud och hosta när de börjat använda luftfuktare.

Så nu är vi på väg och ska köpa en. Håll tummarna att det är lösningen på Vidars luftvägsinfektioner!
Inte alls omöjligt att det är så. Även om de inte försvinner helt så kanske det blir mycket bättre.

Vi har också väldigt torr luft i våra sovrum. Så fort man kommer ut så hostar dom inte alls lika mycket.

När det varit riktigt illa så har jag bäddat ner dom ordentligt i barnvagnen så har dom fått sova ute på balkongen. Brukar göra en enorm skillnad.

Nu måste jag ju passa på att fråga. Varför är det viktigt att barnen sover ute? Jag är ju utomhus med fröken i sjalen både vaken och sovandes men hon blir ju aldrig sovandes ensam ute som det blir i vagn (provade men hon vaknar så snart vagnen stannar). Det var sambon som undrade varför vår bebis aldrig sover ute som grannarnas och jag hade ju inget svar på varför det skulle vara bra eller inte spelar någon roll.

Nu måste jag ju passa på att fråga. Varför är det viktigt att barnen sover ute? Jag är ju utomhus med fröken i sjalen både vaken och sovandes men hon blir ju aldrig sovandes ensam ute som det blir i vagn (provade men hon vaknar så snart vagnen stannar). Det var sambon som undrade varför vår bebis aldrig sover ute som grannarnas och jag hade ju inget svar på varför det skulle vara bra eller inte spelar någon roll.
Frisk luft är aldrig fel.

Dessutom är det vanligt att barn sover bättre ute.

Men min sover heller aldrig ute. Om man inte räknar ute i bilen som ute :D

Ah, då slutar jag genast ha dåligt samvete för det då, frisk luft får hon ju ändå. Igår gick vi vilse i skogen så det blev extra friskt.

Inte alls omöjligt att det är så. Även om de inte försvinner helt så kanske det blir mycket bättre.

Vi har också väldigt torr luft i våra sovrum. Så fort man kommer ut så hostar dom inte alls lika mycket.

När det varit riktigt illa så har jag bäddat ner dom ordentligt i barnvagnen så har dom fått sova ute på balkongen. Brukar göra en enorm skillnad.

Problemet med sova ute är att han vaknar väldigt snabbt av att näsan täppt igen :(

Meeen nu är vi hemma med dimmaskinen :D och mitt hopp står till den nu.
Luftfuktigheten inne var 32 när vi startade den och nu har det stigit till 36.

Problemet med sova ute är att han vaknar väldigt snabbt av att näsan täppt igen :(

Meeen nu är vi hemma med dimmaskinen :D och mitt hopp står till den nu.
Luftfuktigheten inne var 32 när vi startade den och nu har det stigit till 36.

Håller också tummarna!

Här startade kvällen med feber och en massa dregel. Kan inte de där sabla tänderna komma snart... Ser ju dem tydligt.

Luftfuktighet på 45 nu, tror vi ska upp till 50%
Börjar kännas lite fuktigt, men sängkläderna var svala och mysiga att krypa ner i.

Tycker faktiskt att det är lite mindre rossel, och storasystern har bara hostat till en enda gång sen hon lade sig. kan man märka skillnad så fort? Eller är det jag som så innerligt hoppas att luftfuktaren är en mirakelmaskin att jag inbillar mig att det är bättre :D

Åh vad gulligt med tänder @supersonic

Hej, läser allt ni skriver.

Jag har haft det lite tufft ett tag. Nu när jag mår bättre ser jag alltfler svårigheter som maken har. Så många och allvarliga att jag misstänker någon slags npf.

Det är svårt nog att rodda två barn och hushåll. Han vill ju gärna skylla på att det är mitt dåliga mående som har gjort att han inte får något gjort. Men tänker jag på hur det såg ut på gården när vi träffades så var det ju likadant då. Som det är nu tar han mer energi än han ger helt klart och jag börjar bli less på allvar tyvärr.

Annars är allt bra, liten växer och frodas. Storasyster tycker han börjar bli riktigt kul nu när han är större.

Hej, läser allt ni skriver.

Jag har haft det lite tufft ett tag. Nu när jag mår bättre ser jag alltfler svårigheter som maken har. Så många och allvarliga att jag misstänker någon slags npf.

Det är svårt nog att rodda två barn och hushåll. Han vill ju gärna skylla på att det är mitt dåliga mående som har gjort att han inte får något gjort. Men tänker jag på hur det såg ut på gården när vi träffades så var det ju likadant då. Som det är nu tar han mer energi än han ger helt klart och jag börjar bli less på allvar tyvärr.

Annars är allt bra, liten växer och frodas. Storasyster tycker han börjar bli riktigt kul nu när han är större.
Åh så ledsamt att höra @Moonwalk

Jag och sambon har ju också våra problem. Tidvis har jag också kännt att livet vore enklare utan honom, men på något vis har vi vänt på detta så vi är på rätt spår nu igen.

Har ni möjlighet att ringa och boka tid för gemensamt samtal hos någon?

@DarkInNight jag som är astmatiker märker stor skillnad på en gång på torr och fuktig luft så absolut kan det ge snabbt resultat. Hoppas V börjar må bättre nu med fuktigare slemhinnor som inte är lika känsliga.

@Moonwalk så otroligt jobbigt att upptäcka, dock nu har du ju en chans att förhålla dig till det och tackla problemet från ett mer upplyst håll.

Igår var sambon iväg med polare för att planera inför Rally SM. Ingen alkohol (väldigt skönt) men lite nervöst att de var ute och åkte i snöyran. Lyckades somna vid 01, en halvtimma senare kommer han hem och visar att han är hemma. Normalt har jag svårt att somna när jag väntar på att någon ska komma hem så det var av omtänksamhet, men min bänga hjärna vägrade somna om sen... 04 nångång somnade jag till, 08.30 vill fröken gå upp och mellan där hade hon väckt mig två eller tre ggr (har tappat räkningen). Jisses vad trött jag var! Som tur var började hon bli trött vid 10 så då gick vi och la oss igen och sov nästan 2h. Nu har barn och karl tagit sig en tur i till Media Markt för att spana på film (sambon) och folk (bebis i sele) så nu är det lugnt och jag kan sitta här och vara hur sur jag vill. Sömnbrist är ingen höjdare.

Det har hänt mycket nu senaste veckorna med lilltjejan. Helt annan medvetenhet, smidigare rörelser, andra ljud, hon kan sitta utan stöd en stund och visar tydligt vad hon gillar och inte.

Här händer det med mycket väldigt fort. Igår låg fröken o plockade i sitt babygym medan jag pysslade lite med att plocka ner julsakerna. Rätt som det var låg hon halvt utanför och på mage. Supernöjd. :D Hon har snurrat litegrann innan men har bara kommit runt helt med lite hjälp.
Och i förmiddags upptäckte vi att första tanden är på g. Den syns inte ännu men den är definitivt på väg. :)

Edit. Och precis nyss när jag höll på att skriva här så rullade hon från mage till rygg själv för första gången. :o
Vart tar min lilla lilla bebis vägen? :nailbiting:

Vidar får också lätt eksem på kinderna. Hålls i schack med Forever livings Propolissalva.
Absolut bäst mot röd rumpa också :)

@Tora jodå jag tror att natten som var faktiskt var lite bättre! Och idag har han varit ovanligt glad.
Så vi har inte åkt in något mer, och hoppas slippa göra det :)

Den salvan har vi testat med. Ingen större skillnad dessvärre. :(

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 932
Senast: Sezziyanen
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 027
Senast: Freyja_bus
·
A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka