Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

De flesta barnmorskor är ju säkert jättebra! Men de kan ju faktiskt inte veta vad man vill om man inte talar om det. Och då är det ju inte så konstigt om de förlitar sig på gängse praxis.

Nu är ju risken att hela brevet var förgäves eftersom vi inte har någon skrivare och min man skulle skriva ut det på jobbet imorgon. Nyss ringde jag förlossning och frågade om jag kunde ta paracetamol mot värkarna. Barnmorskan sa bara att paracetamol inte hjälper mot värkar och jag skulle ta ett bad istället. Pv beskrivningen tyckte hon att det lät som om jag skulle kunna få ett par timmars vila till och sedan borde åka in. :eek:

Ursäkta, men jag har bara lite magknip, kanske en lätt släng av ehec eller så. Jag känner mig inte riktigt redo att föda barn ännu! :crazy:

Värkarna kommer rätt tätt nu - men det är bara förvärkar, helt säkert. Det är inte på riktigt.

Haha, fortsätt att intala dig det du ;)

Är det bara förvärkar så släpper de med Alvedon, men riktiga värkar fortsätter ändå. Heja bebis!

KL

Sist hos BM sa hon åt mej att if jag vill skriva ngt förlossnings-brev kan jag börja klura på de nu, if jag inte redan hade gjort det. Visst hade jag klutat lite men mitt svar till henne var då att jag nog kommer skriva ngt kort sen att jag litar på personalen på förlossningen att de guidar mej rätt lixom.
Nu efter att ha läst era inlägg om just detta med förlossnings-brev har jag bestämt mej för att skriva ngra rader iaf. Talade lite med sambon så han vet ju vad jag vill, men vi kom överens om att skriva ner för i en pressad situation är det inte lätt att vara glas-klar i huvudet lixom.....!!
Himla tur denna tråden finns känner jag :) Fått mej att fundera, klura och tänka om flera gnger nu, och det känns bara possitivt :) Mkt nyttigt att prata med andra i samma situation oh höra era åsikter oh funderingar!! Nog för jag har vänner som NYSS fött barn, men ändå är det inte precis samma som att prata med ngn/ngra som i princip är på samma ställe i graviditeten.

Oooohhhh spännande!!! Heja bebis, heja bebis :bump:
Vilken vecka är du i nu? Kan tro du är nervös, hihi, men om jag ser till mej själv känns det som att jag ALDRIG kommer bli redo att föda barn....!!
Nu håller jag tummarna här :)
Mys oh ladda så får vi se vad som händer, du måste ju uppdatera om/innan du åker in, om du orkar :)

Har man aldrig fått barn innan är det inte så lätt att veta vad man vill heller. Men man måste våga stå på sig, känns inte BM bra så BYT! Är man toktrött och känner att man inte orkar mer så ska man inte finna sig i att "vi kör på en stund till" - även om man nu lyckas härda ut genom hela öppningsskedet så ska man ju ha krafter kvar att krysta för också.

KL
Jag klarar inte föda barn som det är nu... Är helt knäckt psykiskt och vill mest gå och dö själv :cry:

Precis, tycker det är svårt att veta vad man ska skriva när jag aldrig varit med om ngt liknande!
Men däremot tänkte jag såhär, att jag ska skriva ner hur jag fungerar psykiskt vid smärta och pressade situationer, sen om det kommer finnas ngn liknelse med hur jagfungerat tidigare i livet och sen vid förlossningen, det är ju en annan femma.
Jag kan nämligen för mitt liv inte föreställa mjäej hur jag kommer reagera. Det jag vet det är att det kommer inte finnas ngt mellan-ting. Antingen kommer jag kasta bort allt vad smärtlindring, goda råd osv, och bara ge mej fan på att nu ska ungen ut!!!!!! Eller så kommer jag vilja dö, tappa greppet totalt, ge upp.
Detta ska jag skriva ner. Och även att jag kan få svårt att ta beslut om de ger mej fyra val-möjligheter under tids-press. Då önskar jag hjälp med beslutet och att de snabbt oh enkelt informerar mej, och sen gör slag i saken, vad det nu gäller. Sen vill jag inte vara mer naken än nödvändigt. Sådan skjorta man får låna, alternativt egen medhavd lång tunika/klänning och ngt på underdelen så länge som möjligt, trosor eller så.
Jag vill heller inte göra för många "Gyn"undersökningar om det inte är absolut nödvändigt. Men samtidigt vill jag att de gör ngn (ngra få) för att ha koll hur det ligger till, hur mkt öppen jag är osv, så att möjligheten att få Eda inte försvinner för det gått för lång (oh detta har jag hört mååååånga som det har hänt för).
Ja detta är ju lite luddigt skrivet, men ska sätta mej ner oh skriva ner så kort oh enkelt som möjligt.

Men hallå, varför mår du såhär?? :( Har det hänt ngt spec?
Men jag förstår det börjar bli segt för dej nu.... Har du mkt ont oh så?
Hoppas verkligen du blir piggare oh att din lille behagar kika ut inom väldigt snar framtid!! *kramar om*

Det låter som en bra plan :)

Min mormor insjuknade i cancer julen -09. Då fick hon veta att "2 mån, kanske upp till ett halvår". Alla blev helt förtvivlade, mormor är en högt älskad person... Men med regelbunden behandling har hon klarat sig, och fått må riktigt bra! Tidvis problem att äta, men pigg och glad för övrigt. Läkarna har inte förstått nånting, de har aldrig sett nån med hennes cancer leva så länge. Härom månaden upptäckte de dock att cancern spridit sig igen och att behandlingen slutat hjälpa, och sen avbröts den. På bara nån vecka har hon gått från att vara en pigg glad mormor till att bara ligga i sängen, fullständigt insjunken och askgrå i ansiktet. Somnar ifrån mer eller mindre hela tiden :cry:

Visst är jag evigt tacksam att det gått så fort och att hon fått må bra så länge, men det krossar ändå mitt hjärta. Att genomgå en förlossning och få ordning på vardagen med en ny bebis mitt i all denna sorg känns oöverstigligt just nu. Men jag antar att det går, det måste det ju göra.

Helt OT, ber om ursäkt för det. Men var tvungen att kräkas ur mig lite nånstans :(

Men du, inte be om ursäkt!! Klart du måste få ur dej eländet, ventilera lite lixom!! Vet inte riktigt vad jag ska säga facktist..... Mer än att jag kan förstå..... Väldigt väl..... Har sj en mormor med cancer :( (Morfar gick bort, jag fick missfall veckan efter, mormor fick cancer-besked, allt inom loppet av tre månader ungefär).
Som du säger, klart du kommer fixa allt, vad som än sker nu, men självklart är detta helt fruktansvärt att gå igenom och speciellt just nu när så mkt annat är på gång samtidigt!!Jag har överlevt allt hittills fast de Trode jag inte!! Så kämpa på, gråt, skratta, vila och mys med dina nära oh kära!!

Ta hand om dej!!!!!

Tack så mycket :bow:

Usch, låter som att du haft det tufft. Varför ska allt komma på en gång?

Tack så mycket :bow:

Usch, låter som att du haft det tufft. Varför ska allt komma på en gång?

Nja inte tuffare än ngn annan, ville bara mest visa att hur jävligt man än tycker det är för tillfället, så går det på ngt underligt vis.....:)
Ja du, varför....??!! På ngt vis tror jag att det finns en anledning till allt som sker, och att det sker Just precis den tidpunkten, men att man mänga gånger inte förstår varför förens senare i livet.

Som sagt, ta hand om dej nu :)

GUULP :crazy: Min bebis tror att utgången är uppåt, inte neråt!!
Satt här i godan ro i soffan, oh plötsligt är magen PLATT nertill (där det annars putar som mest) och helt mjuk. Men på höger sida oh lååååångt upp där var hon, som en liten fotboll :love: Hur i hela friden kan de röra sej så otroligt mkt, och UPPÅT till råga på allt?! Mysigt, men vart änna lite chockad, mkt märklig upplevelse måste jag säga, haha. Sambon oh jag klappade bra länge på hennes (tror vi de var) lilla rumpa oh hon la sej inte annorlunda förens vi slutade stryka på magen...... Coolt :)

Hur har eran helg varit annars då? Ja den är ju inte slut ännu, får ju ha sambon hemma imorgon oxå ju :)
Här har det varit full rulle oh trots värmen är jag riktigt pigg! Tål värmen mkt dåligt i vanliga fall, icke gravid alltså, så är MKT förvånad att det gått så fint dessa dagar :)

Har ännu inte haft ngn förlossnings-dröm, men har de senaste nätterna drömt väldigt mkt om den lilla. Att hon bara finns hos oss, hur dagarna ser ut med henne, osv. Helt underbara drömmar!! Vaknar oh har händerna på magen :love:Oh vet nästan inte om hon är där eller på utsidan innan jag vaknat till ordentligt :)
Som vi läääääängtar nu!! Visst är jag/vi nervösa oh vissa dagar är jag i princip livrädd, hihi, men ändå, ska bli så mysigt att få träffa den lilla inneboenden :love:

Men du, inte be om ursäkt!! Klart du måste få ur dej eländet, ventilera lite lixom!! Vet inte riktigt vad jag ska säga facktist..... Mer än att jag kan förstå..... Väldigt väl..... Har sj en mormor med cancer :( (Morfar gick bort, jag fick missfall veckan efter, mormor fick cancer-besked, allt inom loppet av tre månader ungefär).
Som du säger, klart du kommer fixa allt, vad som än sker nu, men självklart är detta helt fruktansvärt att gå igenom och speciellt just nu när så mkt annat är på gång samtidigt!!Jag har överlevt allt hittills fast de Trode jag inte!! Så kämpa på, gråt, skratta, vila och mys med dina nära oh kära!!

Ta hand om dej!!!!!

När ja läste detta så tänkte jag: Har ja skrivit det där?? Exakt så (nästan) va det för mig en sommar. Det va 08. Mormor dog i lungcancer (frisk hela livet) jag fick missfall i 3e månaden, min brukare ja jobba hos dog och sen dog min morfar i en hjärnblödning hemma på golvet. Jag trodde seriöst att ja skulle stupa!! Förstår än idag inte hur ja klara den sommaren. Vissa får allt känns det som ibland :crazy:
Nu tror ja att smurfen i magen snart vill ut. Knackar på dörren flera gången om dagen men ja öppnar inte :angel:
Imorgon är det dax för BM och det ska visst bli lite prat om amning och smärtlindring och sånt så sambon ska följa med :laugh:

Nu är ju risken att hela brevet var förgäves eftersom vi inte har någon skrivare och min man skulle skriva ut det på jobbet imorgon.

Papper och penna funkar fortfarande. ;) Så har du något att distrahera dig med också! Kalligrafi på ett tjusigt ark kanske....? Står ut i mängden också.
"Vadå har du inte läst vad jag har skrivit!??? Det rosa papperet med rivna kanter skrivet med röd kalligrafi!?? GAH!"
:D

Min mormor är också krasslig, men inte i cancer. Hon fick diagnosen alzheimer för några månader sedan efter två år av förvirring. Min älskade mormor som jag stått väldigt nära (jag är hennes första barnbarn) vet inte längre vad jag heter och har ingen koll på att jag ska ha barn. Något vi pratat om ganska mycket förut. När jag blev gravid förra gången så berättade jag det för henne, hon blev jätteglad men trodde mig inte riktigt heller. "Jag tror det när jag ser magen." ungefär. Sen fick jag missfall och det kom ingen mage. Så hon trodde jag lurats med henne (hon blir lite defensiv i förvirringen). Och nu när magen finns här så "minns" hon det inte. Hon ser lika förvånad ut varje gång och frågar när bebis kommer.
Min mormor är redan borta fast hon är kvar.

Ingen tröst alls för dig, men du är inte ensam om att brottas med glädje och sorg samtidigt, så spy ur dig du.

Och tack! Idag vankas pannkakstårta. Födelsedagsveto och gravidcravings satte menyn! :D

Undrar just om vi får nån uppdatering från majola idag...? :bump:

Är det nån här som har ordnat nån som rapporterar till oss andra förresten?

Tack! Det hjälper ju inte mig att du har det jobbigt, men det är ändå skönt att inte vara ensam.

Jag tror att bebisen kommer när mormor somnat in, för att hjälpa oss andra genom sorgen.

Knapplån

Spännande att Majola försvunnit och att det allmänt börjar hända lite här!

Jag som har mått toppen i två månader har nu drabbats av illamående igen. Det flyger på mig från ingenstans och går över lika fort, föurtom i morse när jag kräktes. Uppstötningar har ju också fått en helt ny innebörd (tror någon annan i tråden hade sanslöst ont av sådanna också.

Har för övrigt bränt den fina magen så det ser skitroligt ut. Har tillbingat hela långhelgen på vedbacken i bikini, solen har tagit rejält :).

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 307
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar