Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Ohhh grattis vilken sötiz :love: hoppas alla mår bra? :)

*kl*

Varit hos BM idag..Först o främst fick vi konstaterat att mitt HB sjunkit ÄNNU mer trots 3 Hemofer om dagen. Är nu nere på 87.. sist 101 så nu blir det 4 hemofer plus blutsaft varje dag. Suck :crazy:
Gränsvärden på äggvita igen, massor me vatten i kroppen. Fisen hade bra hjärtljud och blodtrycket va bra.

SFmåttet låg på 33.5 i v35

Tycker allt att han kan komma nu. Får ju knappt på mina foppatofflor och igår åkte ringen av :cry:

Låter som en super-förlossning! GRATTIS!! Och gud vilken söt unge :love: När kommer detaljerna? :D

BF +1 och dags för hinnsvepning nr 3 nu vid 12. Hoppas det har hänt lite mer!

Det hade det inte... Har inte hänt ett skit sen sist :( Blev så himla besviken!! Fortfarande bara öppen 1 cm och livmodermunnen är fortfarande inte centrerad. Ska tillbaka igen på tisdag... Usch vad hopplöst det känns nu! :cry:

Näääää, inte hopplöst. För eller senare kommer bebis ut. :) Planera in något roligt på tisdag så ska du se att bebis börjar vilja ta sig ut just då. :D

När jag väntade L hade jag planer för varenda dag, när jag hade gått över 10 dagar eller nåt var jag hos frisören bl.a. Funkade inte alls :mad:;)

Det är inte lätt när det är svårt, skickar dig en strykekram och gör det bästa du orkar av tiden du har kvar med din mormor!

-

I övrigt så tror jag minsann att din bebis visst kommer, förr eller senare ;) Du kanske inte ens hinner utnyttja ditt bokade besök nästa vecka :)

Det är med föräldradagar.. Man bör alltså begära ersättning 30 dagar innan utbetalning?
Jag har tänkt ta dagar tidigast i september så då ska jag anmäla det i augusti då? Känner mig värmeseg i hjärnan idag...

Klara med vad? Jag har fått min SGI fastställd och kan logga in på nätet på mina sidor, det finns knappar där som indikerar att jag kan begära ersättning/planera dagar nu men jag har inte provat.. är det något mer man ska ordna?

*gnällvarning*

Idag var jag hos BM, känns som det är jätteofta nu när jag får gå en gång per vecka..
Det kändes sådär idag faktiskt, mitt hbvärde hade sjunkit till 100 (och så sa hon något om 60? kanske är det andra?) så nu blir det järntabletter för mig.
Fick exakt samma sf-mått som sist, bebis var dock "rörlig nästan ruckbar" den här gången och inte rörlig som förra gången. Jag hoppas det är därför måttet var oförändrat.. jag blir så nedslagen varje gång som jag ska dit och förväntar mig höra att "oj vad fint magen har växt" eller dyl. och så blir det inte så, nån cm varannan gång o varannan gång oförändrat med en intetsägande blick från BM och en ny tid om sju dagar för mätning igen :(
Jag kan acceptera att ligga under den där himla kurvan men den ska åtminstone utvecklas åt rätt håll och inte plant då tycker jag.
Dessutom hade jag inte gått upp ett gram sen sist (tror det var 3-4 veckor sen senaste vägningen) utan står stadigt på mina 68,5 kilo, då tänker jag att om bebis växer och blir tyngre så måste jag alltså förlora vikt? Suck, tänk om man bara kunde göra nåt för att veta att bebis verkligen mår bra därinne..

:laugh: ja men då så, det är den där jäkla SGI:n dom har svårt med me mitt..e så tröttsamt..och så skickar ja ett mail och undrar va fan dom pysslar med o då säger dom att min handläggare har försökt nå mig i tisdags..ööööö NEJ ja va hemma hela tisdagen och båda telefonerna va på..tröttsamma dom e!!

Stort grattis till sötnosen!!! Jag beställer ett öppningsskede som känns som magknip jag med hihi Hoppas allt både känns bra och gått bra!!!

knapplånar mig själv :)

Hur har ni andra gjort med facebook, hur öppna är ni med att ni är gravida? Har ni lagt ut gravidbilder på er själva o så?

Helt öppna på fejjan med att vi väntar barn!
La ut ultraljudsbilden direkt v. 18 när vi kom hem från RUL, då vi avslöjade för "allmänheten" att vi skulle ha smått. Tyckte det var jättepraktiskt att slippa ringa & berätta för alla! :D
Har inte lagt ut magbilder dock. Har inte blivit av, men jag har tänkt det flera gånger. :)

knapplånar mig själv :)

Hur har ni andra gjort med facebook, hur öppna är ni med att ni är gravida? Har ni lagt ut gravidbilder på er själva o så?

Har ett ganska trassligt fd förhållande och har därför inte velat ha ut nåt alls på FB.. Idag dök faktiskt första riktigt tydliga posten på min profil upp och jag står i valet och kvalet om jag ska plocka bort eller inte:confused:

Trodde innan att jag skulle vara duktig med kameran och dokumentera varenda millimeter magen växer och även dela detta på fejjan.. Men har faktiskt inte känt minsta behov av det alls, kommer säkert att ångra mig i framtiden att jag inte har fler bilder med magen, men helt ärligt så stör alla extra kilon mig så mycket att jag är ännu mer obekväm framför kameran än vad jag någonsin trott var möjligt ens:crazy:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 295
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info