Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Ja, det kan omöjligtvis vara mina gener :p Bebisen är ju inte fixerad än så jag antar att det är därför den "glider upp" igen vid tryck. Men det var ju väldans skönt annars när BM tryckte upp ett finger i livmodern samtidigt som hon höll emot på magen :grin:

Hahaha nej nej nej, sådana där dumheter ärvs aldrig efter modern, vetenskapligt bevisat har jag hört! Som våran lilla. Att sparka, knö runt oh trycka oh trängas det har hon ärvt av sambon, för det är vad de båda pysslar med, nätterna i ända!!

Brrrr..... Njae det där lät inte sådär värst bekvämt får jag hålla med om :crazy:Men antar det går/gick bra eftersom det är för en bra sak lixom :)

Ja, jag är trött på att gråta över eländet så jag skrattar istället :)

Fick ett anfall när jag låg på britsen innan och höften/ryggen tvärlåste sig så jag inte kunde röra vänsterbenet öht. Kunde inte sluta skratta, låg ju där som en annan skalbagge på rygg :D

Glömde ju!!
BM kände efter hur bebben låg idag! Jag är i v. 33+5. Så det är visst väldigt olika hur dom gör... Jag bor i västra Värmland iaf. :)
Bebben ligger med huvudet neråt och ganska långt ner dessutom. BM frågade om jag känner mycket tryck neråt, då den ligger så långt ner. Jag har liksom inte tänkt på det. Har väl trott det ska vara så! :D

Då kan det ju nästan sätta igång när som helst hos dig? Håller tummarna!

Jag fick nålar i lilltårna, fotknölarna och ett par i knäna - ibland undrar man ju vad man håller på med. Det undrade även barnmorskeeleven som tittade på medan jag bet mig i tummen och jämrade mig: "Och det där gör du frivilligt!" sa hon helt förundrad. :D

De stolta blivande föräldrarna lyckades även punga ut med över 300 € på diverse babysaker idag. :o Det blev:

1 Angelcare andningsalarm + babyphone
1 madrass till Stubenwagen
2 spjälskydd
1 blöjhink
1 febertermometer
1 solhatt
1 mobil
1 babymatta med lekbåge/babygym (det måste ju tyska barn ha eftersom de ska ligga på golvet mest hela tiden :devil:)

Efter ca 45 minuters kamp lyckades vi även montera sänghimlen på vår Stubenwagen i kväll. Den är sådär lagom kitschig och retro, men lite söt (ffa eftersom min man legat i den som liten).

Idag var även guidad tur på förlossningen. Tyvärr något av ett fiasko, eftersom min man fastnade i trafiken och missade själva besiktningen av rummen, och sedan var vi tvungna att gå tidigare för att hämta grejorna jag valt ut. Eventuellt går vi igen nästa vecka eller så.

Har fortsatt i god form med att beställa mitt pump- och flaskkit samt ett solskydd till bilen idag OCH så har jag bäddad lilla sängen och Stubenwagen.

Allt klart nu tror jag, förutom lite jox från apoteket och så.

Tänkte unna mig lite sköna spagrejor att ha till det obligatoriska badet hemma också - kan det var något att distrahera sig med?

Är i övrigt toktrött och vill helst bara sova.

*kl*

Idag glömde jag igen bort att magen är stor vilket resulterade i en lång tutsignal när jag skulle kliva ur bilen på willys parkering... :o

Haha, fy fasen vad pinsamt :rofl:

majola - menar du distrahera sig med ett bad när värkarna kommit eller nu under tiden du väntar på dom? :)

Jag tänkte i första hand på det som man här kallar "Entscheidungsbad", som som i Sverige heter "ta två alvedon och ett varmt bad" för att se om det är dags att åka in eller ej. ;) Fick tipset på en grillfest häromveckan från en tjej som (på sin barnmorskas rekommendation) körde ett halvt spaprogramm hemma (med rakning av ben, målnign av tånaglar och hela karusellen) för att inte åka in för tidigt.

Men jag distraherar mig rätt bra med bad redan nu också. Minst en gång i veckan!

Det kan nog vara riktigt gött att göra under tiden! Så kommer man in snygg och fräsch också :) Jag lär komma in hårigare än en apa, det enda jag når att raka är armhålorna just nu :o

Jag får hjälp med att raka benen om jag ber om det. Men man känner sig lite handikappad. Bikinilinjen ser jag ju inte ens så den klarar jag inte.

KL

Alltså..... Jag får krupp, anfall, panik:devil::crazy:!!!!!!!!
Inatt hade jag ont..... Ja ont i under-redet, eller insidan av själva under-redet..... Höll på oh bli galen!!! Inga sammandragningar eller ngt, bara ont lixom hur ska jag säga, inne/uppe i slidan :o
Oh pinkade gjorde jag en gång var tionde minut från ett till typ fyra fem imorse. Somnade då äntligen oh sov gott.
Men idag, känner mej riktigt skum..... Obehaglig till mods.... Rastlös till förbannelse samtidigt som jag är trött som tusan, men inte sov-trött bara trött.
VAD ÄR DET FÖR FEL??!! Gaaaahhhh, blir helt tokig av den här känslan alltså :crazy::cry:
Ja ja, jag antar man har mer eller mindre bra dagar även som gravid, men att inte kunna sätta fingret på vad det är som spökar är aningens frustrerande!!

Ja ja, gnäll gnäll, inget blir väll bättre av gnäll antar jag.....?!

Det kan nog vara riktigt gött att göra under tiden! Så kommer man in snygg och fräsch också :) Jag lär komma in hårigare än en apa, det enda jag når att raka är armhålorna just nu :o

Informerade sambon tidigare idag om att han inom snar framtid får den angenäma uppgiften att hålla mina nedre regioner hyffsat välvårdad och hår-fri. Han blev aningens blek oh klämde fram "neee de vet ja inte om ja vågar!!!". Tilläggas ska att han aldrig själv använde hyvel, hehe. Så får se hur ja ska lyckas med ansningen framöver..... Spegel i duschen vore ngt..... De ska jag ta mej tusan kika efter nästa shopping-runda!!

*kl*

Det där med ansningen är ett elände... Friserade busken i blindo med en trubbig sax igår och bad små böner till alla gudar samtidigt att muskelminnet kom ihåg bra hur musen ser ut.

Jag brukar epilera men det funkar inte alls nu, gör 10000000000000000ggr mer ont än förut....

Men, haha, sambon kom hem med en liten spegel från biltema till mig häromveckan efter att jag hade klagat. Med vinklingsbart teleskopskaft (för att kunna kika ner i bilmotorn när man mekar). :rofl: Problemet är ju att allt blir spegelvänt så nervositeten blir inte mycket mindre ändå.

KL

En spegel? Men man NÅR ju inte, finns det inga armförlängare? :rofl:

För övrigt "4" dagar kvar nu :p Har bokat en hotellhelg i Göteborg med Lisebergsbesök inplanerat 23-25 juli så jag kommer vara tjurigast i hela världen om det blir snitt igen... :D

Än så länge når jag, men jag ser inte ett smack. :D

Fast, och det här är mycket värre.... Jag börjar få svårt att nå när jag går på toa och ska torka mig i rumpan. Inte något jag direkt vill be sambon om hjälp med heller. :o

:eek: Ihh, på toa vill man ju helst klara sig själv.

Bikinizonen har jag typ lagt ner - det jag inte själv ser finns inte, tänker jag... Funderar dock på någon sorts hårborttagningskräm, det borde jag ju klara av? Benen går fortfarande att raka om jag tar det lite i etapper...

Jag är också jättetrött och har haft sammandragningar just hela dagen. Igår när jag var på akupunktur frågade den jättegulliga barnmorskeeleven om hon fick öva att känna på min mage under tiden. Det fick hon förstås. "Övar sig livmodern någonting?" frågade hon och jag sa att det var inte så värst med, lite sammandragningar men inte så mycket. Tji fick jag då...

**kl**

Idag var jag hos barnmorskan. Bebben e nu fixerad. Alla mina värden var äntligen bra. Att det ska ta till slutet utav graviditeten o få allt bra =) Men bättre sent än aldrig. Känns lite konstigt nu när man vet att sötnosen kan komma när som helst =)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 839
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 322
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar