Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Med risk för att vara ruskigt politiskt inkorrekt så tror jag att svenska barn har lite starkare och robustare gener. :D De behöver inte ha så mycket kläder på sig, fixar babysitter, behöver ingen värmelampa vid blöjbyte mitt i sommaren, blir inga dregglande monster om de använder napp osv osv. Jag hoppas att min lilla unge mest präglas av mina gener (åtminstone i dessa fall!).

Det galnaste jag hört här är rekommendationen att man inte får gå ut med barnet förrän det återfått sin födelsevikt. Men det har jag som tur är bara hört en gång.

Hur som är det mycket förvirrande att två länder som trots allt ligger rätt nära varandra, har liknande klimat och utvecklingsnivå, kan ha så olika rekommendationer. Frågar man tyska föräldrar så menar de förstås att de tyska rekommendationerna är "rätt" och svenskarna menar naturligtvis att man har rätt i Sverige. Jag blir väldigt splittrad... :crazy: Men det ska nog gå bra!

Hur som är det mycket förvirrande att två länder som trots allt ligger rätt nära varandra, har liknande klimat och utvecklingsnivå, kan ha så olika rekommendationer. Frågar man tyska föräldrar så menar de förstås att de tyska rekommendationerna är "rätt" och svenskarna menar naturligtvis att man har rätt i Sverige. Jag blir väldigt splittrad... :crazy: Men det ska nog gå bra!

Så är känns för mig också, men jag har mest gått efter min magkänsla och plockat det som känts bäst för mig i varje land (men det har mest blivit svenska rekomendationer).

Tyskarna verkar ju inte kloka :D Lita på dig själv och ditt eget sunda förnuft istället så blir det nog bra... :)

KL
5 dagar kvar nu :banana:

Kl 15 är det dags för hinnsvepning nr. 2. Har så jäkla ont idag så vi får se hur det går. Kan knappt röra höfterna och det känns som hela bäckenet håller på att gå i flera delar :crazy: Men ska bli spännande att se om det hänt nåt öht sen förra veckan, eller om det har gått tillbaka :angel:

Svep till ordentligt idag tycker jag!

Själv ska jag strax åka på akupunktur och gruvar mig lite för det är så äckligt. Om jag tummar för dig kl. 15 kan du väl tumma lite för mig 12:30?

Håller tummarna för att svepningen ger lyckat resultat!

Jag börjar panika när jag läser hur mycket ni ordnat och fixat. Men sen kommer jag på att jag har tre månader kvar och är absolut sist av alla i tråden, så lugnar jag mig lite.

Babysitter visste jag inte ens vad det var fören nu :D. Verkar ju smidigt!

Ska hem till en kompis som fick barn för 1½ år sedan någon dag nu och röja igenom deras bäbisgrejer. Ska även få låna deras babyskydd vilket känns super eftersom man inte använder det så värst länge. Samma kompis retar mig när jag försöker lugna mig själv med att det är lååångt kvar och att det finns massa tid att köpa ny bil, barnvagn m.m. Deras kom nämligen två månader för tidigt. Å andra sidan får man ju ändå inte ta hem ungen (haha, låter som jag pratar om en hund) då så man har ju knappast någon användning för vare sig barnvagn eller bil direkt...

Igår flög jag tor till stockholm över dagen. Det + att hela dagen var galen och inga rutiner (mat m.m) var som dom skulle gjorde att plutten höll riktig låda inne i magen hela dagen! Kunde knappt hålla mig för skratt när jag satt på möte med socialstyrelsen och det kändes som magen formligen flög fram och tillbaka :rofl:.

Kunde knappt hålla mig för skratt när jag satt på möte med socialstyrelsen och det kändes som magen formligen flög fram och tillbaka :rofl:.

Igenkänningsfaktorn är hög. Min har börjat sparka så våldsamt nu att jag ibland inte kan låta bli att "oooh":a eller "AH!":a ibland. Får lite underliga blickar ibland. :D

+ Majola

Ska tänka på er idag vid era olika tid-punkter, och hoppas det går bra för er båda :)

Igenkänningsfaktorn är hög. Min har börjat sparka så våldsamt nu att jag ibland inte kan låta bli att "oooh":a eller "AH!":a ibland. Får lite underliga blickar ibland. :D

Hahaha:rofl: precis samma här :) Oh det ska gärna hållas låda vid tillfällen där det lixom "inte passar", som vid möten eller liknande, hihi :) Min kotte underhöll hela föräldra-gruppen nu sista gången. Är som att det blir "nej jävlar va tråkigt de blev nu då, morsan bara sitter still, dax att liva upp stämningen lite " :bump:

Jag får också lite panik när jag läser hur andra fixar och har i stort sett allt klart. Men jag hör ju också till de som "ska" få sist i tråden.. Finns inga tankar på två månader för tidigt här inte hehe
Gekås blir det på fredag så då hoppas jag på att bli klar med en del..

Vad jobbar du med om du var på möte med Socialstyrelsen? *nyfiken* Själv så arbetar jag på socialförvaltning :)

*kl*

Har varit hos barnmorskan idag igen. Känns som jag nyss var där, men det var ju 2 veckor sen! ;)
Allt ser fortfarande bra ut, vi följer kurvan som vi ska och bebbes hjärtljud låg på 134 idag. Ja, vi håller oss mellan 130 och 140! :D

Fick lite förmaningar om att ta det lugnare och vila mer, eftersom jag har känt av värkar.
-Om 3 veckor kan du köra på som vanligt igen, för då är det v. 37 och tillåtet för bebis att komma ut!, sa BM. :D
Gillar henne MYCKET bättre än min förra, som gått på ledighet nu, då hon ska ha barn i juli hon med.

Har varit på second hand med svärmor idag och fyndat bebiskläder! Jösses så mycket billigare. Blev en kasse kläder för 118 kr! Kommer bli fler besök där framöver! :laugh:

Ibland undrar man nästan om den inneboende försöker ta sig ut genom magväggen snarare än den konventionella vägen...;)

Jag förstår inte dessa kvinnor som inte har en aning om att de är gravida förrän det är dags att föda. Deras barn måste ha legat blickstilla hela tiden!Andra har misstagit det för vanliga tarmrörelser. Men det kan jag säga, om JAG hade sett min mage formligen bilda berg- och dalbana och förflytta sig åt flera väderstreck på en gång, och trodde att det var mina tarmar:crazy:, då hade jag sprungit vilt skrikande till närmsta akutmottagning i tron att jag var dödssjuk :eek:!

Äsch det är ju låååångt kvar ingen idé o få panik än ;) man måste ju ha något o pyssla med lite senare också så det inte blir allt för långtråkigt hihi. Just nu känns det dock inte som att vi har så mycket som vi behöver fixa då vi kommer få i princip allt så mitt mission får väl bli att inreda barnrummet det kan ju ta en stund... Ska bara få ut alla miljoner verktyg ur rummet först innan det kan hända så mycket.

KL
Var på första delen av föräldrautbildningen idag som handlade om förlossningen, efteråt säger min sambo "gud vad jag längtar nu men jag blev lite rädd". Nähä vad tror du inte jag är då :D men det kommer nog gå bra till slut ;)

Ibland undrar man nästan om den inneboende försöker ta sig ut genom magväggen snarare än den konventionella vägen...;)

Jag förstår inte dessa kvinnor som inte har en aning om att de är gravida förrän det är dags att föda. Deras barn måste ha legat blickstilla hela tiden!Andra har misstagit det för vanliga tarmrörelser. Men det kan jag säga, om JAG hade sett min mage formligen bilda berg- och dalbana och förflytta sig åt flera väderstreck på en gång, och trodde att det var mina tarmar:crazy:, då hade jag sprungit vilt skrikande till närmsta akutmottagning i tron att jag var dödssjuk :eek:!

Haha ja jag har undrat det samma mer än en gång de senaste veckorna! Min lilla försöker ju ta sej ut på min högra sida känns det som, hihi :)

Ja men eller hur!! Deras bebbar kan ju inte ha rört sej en millimeter alltså! Nog för att det finns mer eller mindre aktiva bebbar men jag kan för mitt liv inte förstå hur de kan ha trott att det bara varit tarm-rörelser!!

Bm besök avklarat idag. Allt var bara toppen. Magen växer med en cm i veckan :)
Men hon kände inget hur bebbe låg, det skulle vi börja med i v 36 sa hon, men att hon if jag ville kunde tjuv-känna lite i v 34 (kommer vara i 34+5 nästa besök). Och första gången de ska känna hur lillan ligger kommer jag vara i v 36+4. Ja ja, jag får alltså vänta hundra år till innan de ska börja känna......!

KL

Hinnsvepning nr 2 avklarad!

Hade mognat något lite mer, och börjat rikta mig liiiiite mer framåt nu. Hon kunde iaf göra en ordentlig hinnsvepning den här gången (alltså inte så vattnet gick, men ja...) och hon kände ordentligt på bebisens huvud! Bebisen försökte dock smita så hon fick trycka ner henom genom att hålla en hand på magen samtidigt :p Jag är nu öppen ca 1 cm så det är skönt att det i vart fall går framåt.

KL

Hade mognat något lite mer, och börjat rikta mig liiiiite mer framåt nu. Hon kunde iaf göra en ordentlig hinnsvepning den här gången (alltså inte så vattnet gick, men ja...) och hon kände ordentligt på bebisens huvud! Bebisen försökte dock smita så hon fick trycka ner henom genom att hålla en hand på magen samtidigt :p Jag är nu öppen ca 1 cm så det är skönt att det i vart fall går framåt.
:banana:
Spännande:bump:

KL

Ooohhh spännande, härligt att det går framåt, om än sakta :) Alltid ngt jue :) Men du, vilka envisa barn ni verkar tillverka..... Försvinner upp sådär, som i ren protest att nej nej nej, ut vill jag inte ännu! Antar att denna envishet är ngt som de ärvt efter fadern? ;) :D

Ja, det kan omöjligtvis vara mina gener :p Bebisen är ju inte fixerad än så jag antar att det är därför den "glider upp" igen vid tryck. Men det var ju väldans skönt annars när BM tryckte upp ett finger i livmodern samtidigt som hon höll emot på magen :grin:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 325
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar