Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Vi har övervägt att byta ut duschkabinen mot ett badkar just för att kunna ha ett skötbord på det. Det får nämligen inte plats något bredvid den otympliga kabinen men ett badkar skulle precis få plats istället för den. Har vänner som har skötbordet på badkaret och det funkar bra för dem :)
Så det är ett alternativ, annars får vi somsagt ha ett i barnrummet eller köket om vi vill ha rinnande vatten tillgängligt men det känns inte som en lösning för oss. Tvättstugan skulle också funka, men då får man kila ner en våning hela tiden för vi bor inte i källarplanet där den är.. Så jag tror ändå det blir ett vägghängt i badrummet som är bäst för oss.

Det jag tycker är svårast med barnvagnar är om hjulen ska vara svängbara eller ej.. och vilket som är mest fördelaktigt av duo och kombivagn, båda är ju liksom bra på sitt sätt :confused:

Det jag tycker är svårast med barnvagnar är om hjulen ska vara svängbara eller ej.. och vilket som är mest fördelaktigt av duo och kombivagn, båda är ju liksom bra på sitt sätt :confused:

Beror på vilket underlag du kommer att röra dig på mest har jag förstått. Här ute är det grusigt och bumpigt och jag vill ha stora luftfyllda däck - svängbara blir då uteslutna.

Duo och kombi är jag också förvirrad över... Jag har fastat för Kronans barnvagn och den råkar vara en duo, så det kanske blir en sån bara därför. Kanske inte spelar så stor roll egentligen..?

Det där med skötbord ja.... Vi har lite badrum, och sjklart har vi badkar oxå. Tittat runt på olika skötbord oh mätt oh krånglat i badrummet men tror inte det blir smidigare och bättre om vi plockar ut badkaret. Så nu är nästa steg att leta reda på, och kolla in hur de här skötborden man ställer på badkaret känns och fungerar. Hoppas ett sådant faller oss i smaken!!

Ett par kompisar har ett sånt skötbord, verkar väldigt smidigt. Nackdelen är att de är så höga, jag är rätt kort (1,57) och klarar knappt byta en bajsblöja på deras. När bebisen är liten går det ju bra, men när de är större och tyngre är det lite körigt.

Ja som sagt, låter ju smidigt med ett över badkaret, så ska kika efter sådant iaf :)

Ja det där med vagn. Som ngn skrev tidigare så är det ju helt beroende på vad för underlag den mestadels ska köras på. Vi bor i stan, men har tänkt mej mkt promenader, så mkt blandat kommer det bli för oss. Så vi vill ha icke svängbara, lufthjul.

Ja jag tycker mej ha sett på bilderna jag sett på de skötborden att de ser så höga ut... Men vi är långa båda två hemma, så det ska nog gå bra. Det jag funderar på är.... Är det ngn som vet om de bara är att lyfta bort när man ska duscha, eller om man lixom på ngt vis sätter fast dom i badkars-kanten? Är oxå ngt jag funderar på nämligen, för vi har ett sådant där ganska litet badkar, så ställer man ett sådant skötbord på karet kommer det inte gå att duscha bredvid det. Kommer bli både träng och man blöter ner allt....

Ja varför ska nåt vara enkelt:p fasen jag som sammanlagt haft under 5 sjukdagar på iaf 7 år känner mig helt lost nu när man inte ska jobba på bra länge.. Men det du skriver låter ju inte orimligt, var ju lite så jag funderade på om det kunde funka.. Fast jag tycker att det känns lite överkurs ändå, för söka vill jag ju göra i förväg och inte få pengar nån gång efter bäbis kommit, ifall jag mot all förmodan får jobba iaf.. Eller finns det nån anledning till att inte vilja plocka ut ersättning på heltid?

Det gick faktiskt förvånansvärt fort att få besked, jag har ju hört att handläggningstiden ska vara 60 dagar:eek: men jag vet ju inte om det kan ha påverkat att jag är avstängd från arbete och min arbetsgivare skickat in en separat blankett om det..? Tror nämligen inte att det tog längre tid än 14dagar från att jag skickade in papprena tills beskedet kom:)
Börjar känna mig lite stressad över att de inte ska goskänna min sjukskrivning, för den ska ju "bara" ha handläggningstid på 30 dagar och detmär ju inskickat långt innan havandeskapspenningen och jag har inte hört flaska än..

Senast ändrad:

Jag har inte fått mitt moderskapsintyg ännu så jag har inte skickat in något till FK. Får se hur det går... :p

Oj, det skyndade sig min bm att skriva ut efter ul så att jag kunde söka på en gång och då var ändå tanken att jag skulle bli omplacerad och söka för den där sista perioden innan bf som man kan få beviljat..

Jag skickade in mina papper förra måndagen och tyckte jag inte behövde skicka in omplaceringspapprena så jag fick påbackning av FK som skickade dom mig och jag tog dom till jobb i veckan och dom skickade direkt efter de blev ifyllda.
Och igår fredag fick jag svar och beviljat!
Går hem den 2 maj!

en fråga från en oinsatt - vad är skillnaden på en duo- och en kombivagn?

En duovagn har två olika delar som man klickar fast på själva hjulchassit. En liggdel för när bebisen är liten och sen byter man den mot en sittdel så småningom. En kombivagn har istället en fast sittdel som man fäller ner i liggläge och lägger en lös insats i den första tiden, typ hård- eller mjuk-lift.
Om jag har fattat det rätt :)

Vi har ett skötbord man har över badkaret och det funkar väldigt bra. Den är bara att lyfta bort när man duschar. Min 9-åriga som klarar tom av att göra det själv.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 337
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter