Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Okej, premiärbild! :)

dsc00890-kopia_136303846.jpg

v.24

*kl*

Hittills har jag fått känna efter för att känna puffarna, men nu börjar de bli så starka att de väcker mig och håller mig vaken. I morse runt sextiden tyckte parveln att det var läge att dra en fartig finsk tango...! :love: En halvtimme senare fick jag somna om, tackar så mycket. :D

Jisses vilken liten mage! Vad smidigt :)

Skogstrollet: Jag har aldrig lyckats vakna av sparkarna. Många beklagar sig över det, men jag sover nog för djupt. Å andra sidan går jag inte upp och kissar på nätterna heller. Latast? JA! :D

Vad lättad jag blir när jag ser din mage! Jag har fortfarande inte den minsta tillstymmelse till mage (15+5), vilket jag vet inte är konstigt, men ändå. Har den senaste veckan varit helt övertygad om att jag bara är skengravid. Men då kommer jag på att jag sett Plutten på ultraljud, så då blir jag rädd för MA istället. Där någonstans inser jag att brösten fortfarande är gigantiska, jag är vansinnigt trött och att det sträcker som satan i ligamenten ibland, och då inser jag att allt nog är som det ska ändå...

Hade jag sett magen växa hade det ju varit lite tydligare att det går åt rätt håll. Men å andra sidan planerar jag att hålla igång precis som vanligt till åtminstone v.36 och då får man ju vara glad om magen inte blir så stor.

Vad smidigt med sån liten mage! :laugh: Är det någon mer än jag som är kissenödig nästan jämt? :D

Har ni på känn vad det är för kön på bebis ni bär på? :)

Senast ändrad av en moderator:

Här är en till som är konstant kissenödig:p

Jag är helt hundra på att vi kommer att få en pojk, medan sambon sätter sina pengar på en flicka:D
Tänkte jag skulle prova att pendla, eller vad det nu heter, nån dag

Jag har sprungit på toa konstant sedan v. 6. Verkligen skitkul:cool:. Har jag tur så räcker det med en gång under natten, och då har jag tidigare varit en sådan som hade kunnat sova precis under vilka omständigheter som helst om jag väl har somnat.

Vi är båda övertygade om att det blir en pojke, vi försöker säga Plutten, med oftast blir det "han". Om vi mot förmodan kommer få en flicka kommer hon vara skitförbannad som blivit kallad "han" i nio månader....

Vi är båda övertygade om att det blir en pojke, vi försöker säga Plutten, med oftast blir det "han". Om vi mot förmodan kommer få en flicka kommer hon vara skitförbannad som blivit kallad "han" i nio månader....

Jag säger "den" :o :D

Men L var jag helt 100 på att det var en pojke så han döpte vi i v. 7. Den här gången har jag verkligen inte en susning... Spännande!

Jaa detta kissandet.. :D

Jaa, men jag (framför allt) är helt 100 % på att det är en pojke vi väntar :)

Jag förstår dig mycket väl, jag ifrågasätter fortfarande om jag verkligen är gravid på riktigt titt som tätt men nu har det faktiskt börjat sjunka in mer så det blir längre tid mellan mina "anfall" :)

Jag och mina nära ser ju att jag både gått upp i vikt och fått mer mage än vad jag normalt har men för utomstående är det nog inte uppenbart att jag är gravid, det är både skönt och lite jobbigt när de tror att jag skojar med dem ang när bebis är beräknad osv.

Jag har verkligen ingen aning om könet, men alla runt mig säger att det är en pojke så då blir jag med mest inställd på det.

LillaMy - pendla? vad är det?

Fin du är! Mysig liten kula :)
Skönt att se oxå, hihi, jag är i v 20 och ser ungefär ut som dej, så då kanske min kula inte är så liten ändå :laugh:

Jag och mina nära ser ju att jag både gått upp i vikt och fått mer mage än vad jag normalt har men för utomstående är det nog inte uppenbart att jag är gravid, det är både skönt och lite jobbigt när de tror att jag skojar med dem ang när bebis är beräknad osv.

Och tro mig - man tröttnar på motsatsen också. "Är du säker på att det inte är tvillingar!?", ja, vi har gjort 3 UL. "Va? Ska du verkligen inte ha snart?", nej juni stämmer både med UL, mens och ägglossning :grin:

Ang. pendling så antar jag att hon menar när man håller en guldring stilla över handleden/magen. Går den i cirklar ska det bli en flicka, pendlar den fram och tillbaka blir det en pojke.

Ja ni....detta med kön. Den lille vägrade ju visa oss på UL, så vi är såååå nyfikna! Överväger facktist att boka tid för köns-ul, men får se vad det blir.
Av alla som vet att jag är gravid så är det endast två som tror det ska bli en flicka.
Jag försöker kalla den lille för "Pyret", men lyckas alltid säga han, eller honom ist......Så ja, känslan är jue att det ska vara en grabb som bor där inne, men funderar på om den känslan kommer sej av att alla tror på att det ska bli en pojk....?

Mest aktivitet som jag känner av, det är på kvällen när man sitter i soffan, eller just lagt sej i sängen. Inte blivit väckt ännu av bus i magen :)
Där emot så gick det bra att sova på magen natten mellan Tors och fre. Men mellan Fre och Lör var det kört! Så himla konstigt hur det kan kännas så annorlunda på bara en natt!

Springa på toa ja, herre jösses. Minst fyra gnger varje natt!

Har hittat ett skötbord till badkar, som man kan fälla upp mot väggen när man ska duscha. TvättBjörne Smart. Är det ngn som kan ge tips på vart man kan hitta detta och kan beställa över internet? Har letat som en tok idag, men verkar vara utsålt överallt.,,,,,?
Eller finns det ngt annat märke med samma funktion?

*kl*

Hoppar väl in här oxå då :D hänger mest i 07 hästtråden annars.
Väntar en liten Oliver den 10e Juli. Vi gjorde oxå pendlen två gånger och det visade pojk båda gångerna och på UL sa sköterskan att det va en gosse. Fruktansvärt aktiv sådan :crazy:
Har haft jobbiga sammandragningar sen i torsdags så det blir ett läkarbesök nästa vecka för samtal om sjukskrivning. Har ett myom i livmodern och det har tyvärr inte först några anteckningar om hur stort det är eller var det sitter och jag har mer smärta under sammandragningarna på vänster sida så ja anar att det sitter där nånstans.

Ni som blivit sjukskrivna har ni blivit nekade av F-kassan nåt? Ja jobbar som personlig assitent och har långa pass på jobbet.

Jobbigt med sammandragningar redan :(

F-kassan har inte ifrågasatt nånting när det gäller mig. Är ganska imponerad över hur trevliga och hjälpsamma de har varit :)

ja det e superjobbigt :crazy: har ett missfall sen innan oxå så det gör ju inte saken bättre. Hoppas jag har lika bra flyt me F-kassan då. man orkar ju inte hur mycke som helst o vill gärna fokusera på rätt saker..

Usch vad jobbigt. Lider så fruktansvärt mycket med er som fått missfall, kan inte föreställa mig vilken hemsk känsla det måste vara :crazy:

F-kassan är iaf inte så onda som dom ofta framställs som. Hoppas de är snälla mot dig :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 841
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 340
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA