Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lägger till "en biografi" - A baby's cry av Cathy GlassHittade historiken på hemsidan...
"Utspelas under efterkrigstiden" - Kodnamn Alice av Kate Quinn
"Titel innehåller exakt fyra ord" - Secrets of the lighthouse av Santa Montefiore
"Ett musikinstrument nämns" - Farlig förbindelse av Bente Pedersen
"Författarens namn börjar med B" - Snedsprång av Bente Pedersen
Visa bifogad fil 92759
Fyller på med "någon äter en kaka" - Främling av Bente PedersenLägger till "en biografi" - A baby's cry av Cathy Glass
och "bok med röd text på omslaget" - Jag var Mengeles patolog: En läkares ögonvittnesskildring från Auschwitz av Miklós Nyiszli
Visa bifogad fil 93611
Skulle någon kunna tänka sig att förtydliga vad som menas med "en viktig händelse berör någons arbete eller yrkesliv"? Är det något man gör i sitt arbete? Eller en händelse utanför arbetet som påverkar arbetet? Eller?
Jag är ju allmänt lite för att ha tolkningsutrymme och att det som en kan motivera bra godkänns...Skulle någon kunna tänka sig att förtydliga vad som menas med "en viktig händelse berör någons arbete eller yrkesliv"? Är det något man gör i sitt arbete? Eller en händelse utanför arbetet som påverkar arbetet? Eller?
Någon som har tips på rutorna originalspråk spanska/franska/tyska, afrikansk författare och kvinnlig författare född före 1930 som inte är romaner? Mer mot deckarhållet gärna.. Eller iallafall spännande. Har googlat som en tok men hittar inget bra.
Deckare är väl romaner, är inte alla böcker längre än en novell romaner?Någon som har tips på rutorna originalspråk spanska/franska/tyska, afrikansk författare och kvinnlig författare född före 1930 som inte är romaner? Mer mot deckarhållet gärna.. Eller iallafall spännande. Har googlat som en tok men hittar inget bra.
Chimamanda Ngozi Adiche är min favoritförfattare alla kategorier, men sådär värst mycket åt deckarhållet skriver hon inte. Däremot väldigt gripande och relativt lättläst. Hennes Americanah är en sådan där bok jag önskar att alla läser någon gång i sitt liv!Någon som har tips på rutorna originalspråk spanska/franska/tyska, afrikansk författare och kvinnlig författare född före 1930 som inte är romaner? Mer mot deckarhållet gärna.. Eller iallafall spännande. Har googlat som en tok men hittar inget bra.