Jag har visst glömt att uppdatera, så det blev en del kryss nu
Författaren börjar på B -
Rogue Alpha av K.N. Banet. Standard urban fantasy med lite romance, i stil med Patricia Briggs Mercy Thompson serie. Jag tycker om serien.
En viktig händelse berör någons arbete/yrkesliv -
Snared av K.N. Banet. Även det från samma universe som Rogue Alpha, men en biserie som följer andra karaktärer. Huvudpersonen jobbar som mördare/avrättare och är ansvarig för ett supernaturligt fängelse när det någon spränger delar av fängelset och en hel del av fångarna flyr. Helt okej, men föredrar huvudserien hittills.
Med en omtänksam person -
Things We Never Got Over av Lucy Score. Standard contemporary romance, där huvudpersonen precis lämnat sitt ex vid altaret och beger sig till sin inte så trevliga tvillingsyster - som stjäl hennes bil och pengar och lämnar kvar hennes barn, som huvudpersonen inte ens visste existerade. Helt okej, men inte en bok som gör att jag direkt vill läsa alla hennes andra böcker.
Utspelar sig i en fantasivärld -
Vow of Thieves av Mary E Pearson. Sista delen i en duology som är en spin-off på Remnant Chronicles. Fantasy (ungdom/new adult) som utspelar sig i en annan värld. Jag tycker mycket om serien.
Någon äter en kaka -
An Earl in Wolf's Clothes av Emily Windsor. Historisk romantik i regency england. Inte läst något av henne innan, och boken var okej men inte något som gör att jag direkt vill läsa resten.
Biografi -
Om dom bara kunde tala av James Herriott. Om ni inte redan vet - en biografi från Herriotts tid som ung veterinär på landsbygden i England på 1930-talet. Mycket trevlig och mysig bok.
Någon flyger -
Aurora's End av Amie Kaufman och Jay Kristoff. Tredje och sista delen i en ungdoms sci-fi. I princip allt utspelar sig i rymde, så det är mycket flygande.
Fult omslag -
A Court of Silver Flames av Sarah J Maas. Del 4 i serien A Court of Thorns and Roses, med Nesta och Cassian som huvudpersoner. Inte min favorit bland hennes böcker, men ändå okej. Jag är inget fan av omslaget, men jag antar att det kanske inte är lika viktigt när man redan säljer så många böcker som hon gör - de som läser hennes böcker kommer ju att läsa boken oavsett omslaget.
Originalspråk tyska -
Djurens gåtfulla liv av Peter Wohlleben. En bok som handlar om djur och deras känslor och tankar. Okej, men jag tyckte boken om träd var intressantare.
Så, 9 kryss på en gång och bara 9 kryss kvar