Söker hingstar..

ika77

Trådstartare
Är det nån som har information eller bilder på trav-hingstarna Choctaw Brave och Grandpre.
Det är båda hingstar som är /har varit verksamma i prestations-avel inom trav.

Nån som vet nåt om dem?? Glad för minsta lilla.. :rofl:

Vi har en avkomma efter Choctaw Brave. Han heter Lafayette Brave. Har för mig att Choctaw Brave stod/står i Finland, Har också hört att han var väldigt vass mentalt och att han nedärver detta i viss mån.

Vi har en choctaw brave i stallet och hon är lite stressad och hetsig. Ett litet nervknippe som lätt stressar upp sig så att travet inte stämmer alls. Till råga på allt är hon fux också, med bläs och strumpor :crazy: . Så jag vet inte om han nerärver att de är lite hetsiga eller att det är en slump??!!
mvh jesse

KUL!! Roligt att få höra om fler som har Choctaw-avkommor. Mitt sto är väldigt lätt-stressad och ganska "harig" av sig. Hon är inte vass mentalt på nåt sätt, utan mer tvärtom skulle jag vilja säga. ( nån annan skrev det). Men hon är importerad från Finland och uppfödaren där hade slagit henne med ett spö i ansiktet varje ggn hon inte backade vid första tillsägelsen... *ryser* Så jag kan säga att hon varit svårt ärrad i själen när jag fick hem henne. Nu litar hon ÄNTLIGEN på mig till 110 % och nu kan jag T:O:M borsta pannluggen.. *ler* ( och klippa öronen) WOW!! =)
Man vet ju inte hur hon hade varit om hon hade fått en "normal" uppväxt, men hon är oxå väldigt låg-rangad. Sista stallet fick jag flytta henne ifrån för hon var alla hästars slagpåse där....
Fux?? Det hade jag velat ha en.. Det är fint, fast jag har fått för mig att de är lite "stirrigare" ...=) Men det är väl bara ren sammanträffning.. jag vet inte.. =)

Hur gammal är pållen?? Min är -97:a

Ha det!

Hon är, få se nu, -99. Kvalade som tvååring på bra sätt men åkte på en hjärtmuskel och betäcktes och har fått föl. Skildes från fölet i höstas och har tränat kontinuerligt sedan dess. Kvalade för ett par veckor sedan och såg faktiskt riktigt fin ut. De brukar tydligen lugna ner sig lite då de haft föl. Hon kommer att starta inom kort.Jag gillar henne jättemycket, mest för färgen och tecknena :o :crazy: :D
mvh jesse

Alltså... Det låter EXAKT som en häst jag känner till... Hon heter inte Karolina Brave... Annars måste det vara hennes tvillingsyster... :D

Mvh Johanna

Sv: Söker hingstar..

*puttar lite efter sådär 2.5 år* :angel: :D

Inga fler som har avkommor efter Choctaw Brave?
Berätta gärna lite om dem och om nån är haj på choctaws "nedärvnings-historia"!

Inga som har bilder på Choctaw brave-avkommor??

Sv: Re: Söker hingstar..

en del påstår att fuxar är utav en hetlevrade sort :smirk: :d .. he he det har jag nog märkt om jag tänker efter...:angel:
Jag är ju sån som älskar fuxar särkilt med tecken :love: :love:
Eller vad säger du Ika77 ..hehe hon vet hur jag är

Mjoo, jag vet! :angel: :D
Du är ju lite självmordsbenägen..
Själv föredrar jag nog att slippa be om den sista smörjelsen när jag ska rida..:D :rofl:
Du har ju haft dina tosse-fuxar! ;)

Jo men det stämmer.
Har läst att fuxar är hetlevrade och energiska.
Och svarta hästar är oftast de bästa.(ridmässigt jämna i humöret och samarbetsvilliga)
Skimlar lugna.

Sen hur mkt sanning det ligger i det EGENTLIGEN det får nog enskilde man avgöra.:p

Det fanns en fransk hingst som hette Grandpre som vann Prix DÁmerique 1978, kan det vara den du menar?
www.travsport.se kan du söka på hästar och få en del info men det vet du säkert redan.

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
1 907
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 417
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 880
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 240
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈