Trist att det blev en sådan tråkig upplevelse för dig. Vågar inte svara på varför, men att söva ett kejsarsnitt är en stor risk framför allt för barnet, därför undviks det in i det längsta.
Eller så gjorde de en felbedömning, helt enkelt?
Det är intressant, för jag känner igen det sätt du formulerar dig från annan vårdpersonal jag pratat med, att standardresponsen är att det var tråkigt att det blev fel, men personalen gjorde säkert rätt även om det blev dåligt.
Av nyfikenhet, får man lära sig det svaret i utbildningen, eller är det att det känns otänkbart att någon sjukvårdskollega skulle kunna ha en dålig dag på jobbet någon gång? Helt enkelt göra lite fel?
Jag har inte detaljstuderat vården, men jag tänker mig att människor funkar så, ska man göra bedömningar hela tiden så blir det fel ibland. Man är inte på topp oavbrutet, ibland har man en dålig dag. Och det existerar rent av medarbetare som inte är fantastiska på sitt jobb, utan mediokra eller rent av dåliga. Inte så att det blir dramatiska konsekvenser och folk dör, men lite småklanteri sådär så attacker blir sämre än vad de hade behövt bli.