snälla snälla hjälp!!!

TCJ

Trådstartare
HUR i helvete förnyar jag mitt ip och aktiverar standars gatewayen??

Jag får inte rätsida på det hela och kan vara online ca 1 min i taget i nuläget :mad:

Sv: snälla snälla hjälp!!!

Förnya ip:
* öppna kommandoprompt (Startmenyn->Kör...->skriv 'cmd' (utan fnuttar) och tryck enter)
* skriv 'ipconfig /renew' (utan fnuttar) och tryck enter.

Aktivera standard gateway vet jag inte riktigt vad du menar med. Menar du att mata in en standardgateway (som du då troligen fått som uppgifter från din internetleverantör), vilket jag egentligen inte tror att du är ute efter, så går du in på kontrollpanelen->mina nätverksanslutningar->högerklickar på din internetanslutning och väljer egenskaper->markerar TCP/IP-protokollet och väljer egenskaper->klickar på fliken "alternativa inställningar"->klickar i "användarinställningar" (eller vad det kan heta)->fyller i alla uppgifter där.

För de flesta nät gäller dock att det övre alternativet ska vara ikryssat.

Sv: snälla snälla hjälp!!!

Kolla över din brandvägg. Där brukar oftast anledningen finnas till att gatewayen blir offline. Hjälper det inte, så kanske din adsl-roter/modem, behöver resetas.

Har också haft problem med att standard gatewaye blir offline och då är det antingen brandväggen som updaterats eller något i min router som hängt upp sig.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 789
Senast: Badger
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Castellini
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 204

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat