Snälla hjälp! Utrustning till b-ponny???

Fenestra

Trådstartare
Jag letar efter utrustning som passar till en b-ponny.. Sadlar hittar jag på börjes och hööks (´kvalitét?) men var hittar jag bröstor, paddar, filtar, träns mm?? Träns är ju inte så viktigt utan det går ju att använda ett "vanligt" träns så länge men jag behöver ju padd mm
Hemskt tacksam för hjälp då jag inte har en aning själv, har bara använt engelsk utrustning innan..

Sv: Snälla hjälp! Utrustning till b-ponny???

Tar givetvis tacksmat emot tips på vart jag kan hitta även sadlar passande ponny!!

Börjes sadlar rekomenderar jag inte!
Ponnysadel finns på denna sida:
http://www.scandinavianwestern.com/youth.html
Har dock inte sett och klämt på den i verkligheten, men den ser ju betydligt bättre ut en de från Börjes och Hööks tycker jag.

Filtar och paddar fixar man enkelt själv om man vill, billigt brukar det kunna bli också. Finns ju billiga filtar (sånna man har i soffan) att få tag i, finns ju så mycket läckra färger också! Själv håller jag på att leta nu för att sy på en sån pad man har normalt under showfiltar.

Träns fick jag tag på ett på en affär som heter EKO, brunt med delade tyglar.

Brösta däremot har jag inte hittat någon...så tips mottages tacksamt av mig också! ;)

http://www.scandinavianwestern.com/ säljer de BARA kvalitetssadlar. ägaren är jättemån om att det ska vara "ergonomiskt" för hästarna.

en vanlig dubbelvikt filt tror jag kommer bli aldeles för glidigt och framför allt, för TUNT!
den illgröna paden på hööks är ganska ok och passar ponnys (bla sett den på gotlandsruss)

Jag tjatar vidare om Börjes och Hööks w-sadlar, modell billig. Den är skit pga bommen utformning, den är bred i fram, men bladen står på högkant längs med ryggen och passar inte en ponny/häst.
Köp INTE den sadeln, jag har skrivit och klagat men de säger bara att de aldrig fått klagomål förut, men det är väl för att det är nog bara jag som klär av sadeln för att se vad som är fel då den ligger konstigt.
Jag har bilder på hur den ligger och andra har sett dem förut, sprid gjärna ut detta, så de får mer klagomål och vem vet, då kanske de tillslut slutar sälja dem...:crazy::angel:
Den svarta pnnyn är en shettis och den vita en b-ponny. finns ingen chans att den sadeln skulle kunna passa eftersom bladen skär in i revbenen!!
http://www.pixbox.se/alb637472

Det vanligaste felet man gör då sadeln lutar nedåt är att man antar att sadeln är för stor fram, då paddar man upp och ....:eek: stackars häst!

Tack för länken!! Ska ta kontakt med dem gällande storlekar mm:O)

Ponnybus är bred över ryggen så ser man på de bilder en annan användare bifogade så finns det inte en chans att den passar honom..

Hoppas att det är något som kan passa! Om du möjligen skulle köpa en sådan få du gärna berätta vad du tycker om den sen! :)

Shit!! :eek:

Jag ska aldrig nånsin överväga att köpa sånt till min häst... För djävligt att de får sälja skräpet! :mad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 806
Senast: Lavinia
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 222
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar