Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Ja, det är verkligen lyxigt att få ha sin egen på hemmaplan. Är så himla glad att jag har möjlighet att ha häst. Den dagen jag inte har tid eller råd att ha häst själv hoppas jag verkligen att det finns någon häst som jag kan hyra in mig på nån dag i veckan. Men mest av allt hoppas jag att den dagen inte kommer alls. :D

Kallas för apelkastad, finns främst hos bruna eller brunsvarta hästar men även hos hos hästar med gult anlag. Framträder främst i sommar pälsen men kan även i vissa fall synas i vinterpälsen beroende på färgen av denna. Ju senare sommaren blir desto tydligare kan de synas, och beror främst på solen.

Så jäkla coolt med en vit älg!!

KL

Och på tal om föl och så. Igår när jag stod och mockade och det var helt lugnt och tyst i stallet så la sig den dräktiga hästen i boxen bredvid ner med en jättefrustning, har aldrig hört en häst frusta så högt. Jag flög runt och trodde nästan att hon skulle föla, men nää, hon låg bara där och vilade sig en stund, sen reste hon sig upp igen en kvart senare.
Hade varit så himla coolt att få vara med och se. Hoppas hoppas att hon bestämmer sig för att föla när jag är i stallet. :D

Mycket coolt! :D Är välkänt att det finns en familj med såna i skogarna där, de flesta jag känner som bor/befinner sig däromkring har ju sett dem, men under alla 10 åren jag spenderat där har jag inte haft den turen, så det var på tiden nu tycker jag! :D

Hoppas du får chansen att se fölningen, tyvärr brukar de ju dock vara förbannat bra på att tima in det när de är ensamma. ;)

*kl*
:love: :love: :love:
IMG_2586.jpg

IMG_2605.jpg

IMG_2627.jpg

Och jag som så sent som igår var säker på att det inte skulle bli något föl! Tji fick jag ;) I dag födde Rósa fram en liten hingst mitt på blanka dagen, jag kom ut uppskattningsvis en timme efteråt och fann henne med ett staplande föl vid sidan. Dumt att jag missade hela födseln men så otroligt skönt att allt gick bra!

Rósa har visat sig vara en underbar mamma, inga konstigheter alls trots att det är hennes första föl.
IMG_2581.jpg

Ja, det var ju det! Jag är en erfarenhet rikare också, nu vet jag hur pass litet ett dräktigt sto kan vara utan att jag behöver oroa mig i onödan :)

Grattis:)
Människor kan ju med ha små magar men endå få stora bebisar så det är inte alltid det syns så mkt på hästarna heller ju beror på hur de ligger i kroppen med.

men stoet ser ju väldigt fint ut i hullet nu inget överflödigt fett där inte så nu får du nog ösa i henne mat så hon inte faller ur för det kommer ta mycket med digivningen så hon kommer nog behöva mycket bra bete och kanske kraftfoder med om hon är lite svårfödd.
Jätteviktigt att de får ordentligt med mat så hon inte börjar ta ifrån sin egen kropp, digivningen tar ju mer energi än dräktigheten nästan.

Åhhhh Grattis! :love:

Helt otroligt fin, och vilken härlig teckning han fick! :D
Så, vad ska lilla prinsen heta?! :)

Knapplån!!! Köpt pilatesboll så nu ska här sitstränas!!! Men vilka övningar är bra? Tips :)

Nej vilken härlig sak, verkligen fin teckning :love:

KL
Kom just hem efter att ha spenderat precis hela dagen på tävlingsplatsen. Startade i femgång och för första gången i T2. Slutpoängen blev inte hemskt höga, i båda klasserna under 4, men är ändå väldigt nöjd. I femgången var passen bara tölt (och jag som tidigare haft problem att tölten blir pass -.-), så där blev det noll poäng som drog ner ganska rejält. Och i T2 så for tölt på lösa tyglar helt åt helvete. Första långsidan bara rollade hon, sedan blev hon lite nervös av högtalarna så hon bröt till trav som jag först fick korrigerat efter halva andra långsidan. Sen först blev det tölt.
Men fick sammanlagt tre sexor för tölten som jag är supernöjd över. Behöver nu bara själv vänja mig vid att rida mera framåt (red för långsamt i femgången) och sen få henne ännu mjukare i tölten, nu var det ganska spänt.

Ja se där vilken fining! Grattis!

Det är ju väldigt olika hurdana magar hästarna får, precis som oss människor.

Men härligt att det fanns en lite bäbis i lilla magen sen :banana:

*kl*

Eyjaros, vilken fining du fått!!

Hittade några mer bilder från Valborgskeppnin. Jag som var så missnöjd med det uteblivna resultatet, jag insåg när jag såg bilderna att om djuret töltar sådär när han är klar långsammast på banan och är GRYMT ostabil i tölten (Det är koncentration varje sekund som gäller för att inte få rollningar eller trav...) så tror jag det kan bli rätt bra med styrka och säkerhet, eller vad tror ni?

Kl*

Hingstsläpp idag i det vackra vädret..
Blåste och regnade från alla håll. Men han var duktig och det gick jättebra att lasta själv, sen var det bara bus bus bus när vi kom fram :) Nu har jag bestämt mig för att låta han vara kvar där i 1 år. Kommer hålla på med massa annat så blir nog inte så mycket mer uppdatering från mig på ett tag.
2 år fyllde han på Valborg :)

Ska bli så otroligt spännande att se hans utveckling mellan gångerna.

IMG_0549.jpg

IMG_0698.jpg

IMG_0696.jpg

IMG_0703.jpg

IMG_0712.jpg

IMG_0852.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 024
Senast: Sasse
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 564
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 615
Senast: Hedinn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 474
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar