Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Gu' så söt han är! Lova att bildbomba oss med jämna mellanrum nu? Sånt ögongodis!

Kl

Igår var vi på tävling, Mathias o Snöggur ställde upp i T3. Men det blev inte dagens nyhet, utan på morgonen stod en liten fölis på tre ben i hagen!

Meyja har patellaupphakning...

Nu gäller det bara att hoppas att det växer bort, o att vi inte skall behöva operera! Hon e ju omusklad o rumpan har växt det senaste. Får uppsöka veterinär på måndag o få våran dom.

Knapplån.. ja jag trode ju inte att Jorunn hade någe föl i magen, hon såg v´bara fet ut dagen innan fölning.
Men det ploppade ut ett föl trots allt. Ligger fölet innåt blir man ju inte så stor.. det är väl som med människor om ungen ligger innåt blir ju man inte så stor.
Finns ju de människor som gått 9 månader utan att veta om att de haft barn i magen. Klagar lite på ryggvärk och åter till sjukhuset och kommer hem med en bäbis..hahaha ringa sambon sin och tjaa jag har en liiiten pressent med mig hem fårn sjukhuset=)

:o:D

Jag tycker han är fin! Tror säkert han blir toppen när han fått allt på plats. Ska bli kul att se utvecklingen!

Tack, vad glad jag blir! Du får gärna komma hit och prova djuret om du är i Skåneland någon dag :)

Problemet är väl att han är så långt från det jag är van vid. Jag är van vid passtaktiga hästar, och jag är van vid hästar som antingen har en megastor gång men är lite kookoo (:D) så att psyket är det man jobbar med mest för att få dem att få kontroll på benen, eller hästar som helt enkelt inte är så kapabla, men trevliga, och som man bara jobbar med "what you see is what you get".
Snorri HAR en stor gång som glimtar till då och då, men han gömmer den bra. Han har inte det där naturliga benviftet, utan hans gång kommer med träning, styrka, mjukhet, action och när han slutar vara så förbenat envis :devil:

Så vi får väl se efter sommaren hur det ser ut, om bakbenen är in under kroppen och framknäna uppe bland stjärnorna :angel:

Visst är det häftigt hur olika hästar kan vara!

Sol och Godi är lika på ett sätt, men ändå flera galaxer ifrån varandra. Har du vägarna förbi gamla hemstaden så är du varmt välkommen att komma här förbi. Tror att du hade kunnat göra underverk med min Solstråle. Hon har fått för sig att hon inte vill trava med mig i paddocken. Måste be syrran komma med ut nån dag snart igen för hon travade med henne på volten till och med, där jag är glad om jag får till ett varv i ren trav. :o Men å andra sidan har tölten blivit mycket bättre nu det sista och vi har jobbat en del med den, så jag tror att det kommer av sig självt såsmåningom. Får lägga lite fler pass o paddocken helt enkelt.

Du förresten,väldigt OT men varför är inte du med i unga läkare? För visst är det i Lund de spelar in det? Det är mitt nya favoritprogram, tycker det verkar lovande att det finns så trevliga och ambitiösa läkare. :) Hoppas att allt inte bara är fasad för kamerorna och att de skickar hem sjukt folk för att de behöver sängarna när kameran stängs av.

Jag kommer gärna! Jag ska faktiskt ta min lilla bil upp till Vbg i juni för att hälsa på gamla vänner, så då kan väl funka? Kan inte du PM:a ditt nummer till mig?

Och som svar på OT, så är väl unga läkare såna som är klara med programmet och går AT? Jag läste klart termin 4 förra terminen, men efter några nervsammanbrott och velande fram och tillbaks bytte jag tillbaks till psykologprogrammet som jag började på för några år sedan. Så jag ska plåstra om psyket på folk istället, men jag trivs som fisken i vattnet!
Men Lund ÄR ett trevligt sjukhus med trevliga läkare och syrror, men tyvärr är det dåligt med pengar och dåligt med plats, så det är nog inte kanonkul att vara patient där heller alla gånger. Men det är väl ett återkommande problem tror jag :(

*kl*
I eftermiddag ska jag ut och träna en kompis och hennes ponny, kameran får följa med! Ska bli kul att se nåt annat än böcker och föreläsningsanteckningar, tenta imorgon. Så Snorri står vilar sig i form några dagar till, men snart är det sommarlov...... :D

Grattis!!! Jättevackert föl :-) Och visst blev det ett också ;-)

(Du har inte försökt känna efter fölsparkar tidigare med tanke på din osäkerhet?? Brukade jag göra, jättemysigt)

+ ni andra: Tusen tack för alla gratulationer, jag är fortfarande jätteglad och samtidigt känns det rätt overkligt, min lilla Rósa har blivit mamma...

Fler bilder på lillkillen får ni så klart stå ut med från och med nu ;) Mest kommer väl finnas på bloggen, men jag ska uppdatera lite här med. Han har inget namn än men jag har ett par jag grunnar på så jag tillkännager det när jag bestämt mig :)

Jag tyckte ju jag kände sparkar i mars-april men sedan kände jag inget nu i maj och det vara då jag började undra om jag inte inbillat mig förut, men visst var det sparkar jag kände då kan jag konstatera nu :) En erfarenhet rikare är jag ju nu, då kanske jag inte nojjar lika mycket till nästa föl? :p

Åh, vad spännande med psykologprogrammet. Psykologidelen är min absoluta favoritdel i min utbildning, otroligt spännande! Även de sociologisga bitarna.

Hade varit jättekul om du ville hälsa på, pm på väg. :D

Knapplån

Fick skickade bilder från ibörjan av träningen av Galna tanten, så här såg de ut i början av april, efter några veckor tillsammans :)
149490_10150783850942343_704747342_9933692_697142939_n.jpg

536643_10150783840367343_704747342_9933640_756767037_n.jpg

(Ja ursäkta de höga händerna, men med en dam som måste få plats och inte på långa vägar har lärt sig vad jämt stöd betyder så blir de lite så där då och då, och ja tänka också på att hon där varit i träning i några veckor efter 5års paus sedan hon reds in, visades på avelsvisning och så mammajobb.=

I övrigt har hon varit galen de senaste två veckorna, vet inte om det är vårkänslor i kombination med att hon har kommit i bra kondis nu... Men rida sakta de går då rakt inte, hon är väldigt mycket sto och kompromisser är mycket vanliga på våra ridturer ut, hon är så där om man tar för mycket i munnen, springer ännu fortare så det gäller att rida henne väl och hitta den gyllene vägen till framgång ;) Över 6,0 måste vi lyckas åstakomma i femgång dock, hur de ska gå till vet jag inte (jo gångarterna är minst så pass flotta, men har hört att man BARA får rida ett varv i varje gångart och dessutom måste byta på rätt ställe ;))

I övrigt rullar livet på med alla hästarna, fyrgångsstoet går kanon och är superrolig. Alla träningshästarna sköter sig, vädret sköter sig inte men hey det var ju inget nytt ;) Och dessutom kom pojkvännen hem från norge med en Nokia lumia 800 i "du är underbar"present eller nått igår så, så fort jag lyckats skaffa ett simkort som passar i den ja då kan ni väntar er mkt mer bilder här från ön, (samsungen som jag har haft sen i julas är stenåldersmodell utan kamera) :)

Ja, de var en lite update från Island! So long och ha en kanontrevlig söndag!

//Petronella

*kl*

Min prins börjar bli riktigt fin i hullet nu! :D

Viktmåttbandet ligger nu stadigt på 374 kg! :D Såhär lite har han aldrig vägt! Viktmåttbandet brukar ligga på runt 410-420 kg, så jag är oerhört glad!

Dessutom bjöd han mig på en fin tölt idag, vi bara dansade fram i tölt på hellånga tyglar! :love: Det var välbehövligt då min gårdag var fylld av kaos, chock och smärta. Han vet hur han ska göra för att få matte på bra humör!

:love:

I dag har jag varit på ridkurs. Red 10-åriga stoet Diva.
Diva13maj.jpg

Och så hälsade jag på Skuggi.
Skuggi13maj.jpg

Tack :love: Jag är så nöjd!

*kl*
Idag har han busat som bara den, det är mycket fart i lillkillen :D
IMG_2749.jpg

Idag red vi ut ett gäng och prinsen och jag börjar äntligen förstå varandra, det flöt bra, jag jobbade med sitsen och sen tölten som jag har svårt att få till :) Vackert väder och pigga hästar, vilken fart i galoppen :-D Tjockisen va riktigt springsugen!!

Jag har nu börjat räkna dagarna till jag ska köpa mig en egen Isis!! Får svår abstinens när jag inte är i stallet.. Jag älskar dessa underbara lurviga filurer!! :) Lyckos er som har egna!!!

Kl

Måste bara få lägga upp en bild från igår då jag slängde upp en vän på min 14-åriga valack så att jag kunde ta med min 2-åringa tös på en promenad.
Har bara gått småsträckor med henne innan så jag tyckte att hon kunde få följa med i skogen och klättra lite smått. :)

Hon tycker det är jättekul att få hänga med och är en otroligt positiv och lättsam yngling. Kommer alltid först när man visslar i hagen den lilla sötnöten.
Ska bli spännande att se hur hon blir att rida in om några år. :D

blogger-image--1784097521.jpg

Se, där kom det en fölis. :) Grattis!

*kl*
Själv har jag ridit kurs för Gummi hela helgen och det gick verkligen bra! Vi har fått jobba på att hitta en trevligare arbetsform, men kanske framförallt blivit ordentligt tillsagda att det är slut på ridningen i bekvämlihetstempot. Det som vi gillar så mycket, när hästen är flott och ryttaren glad, men ingendera jobbar särskilt mycket.. ;) Typiskt! Jag som trivts så bra.

Skämt åsido, Det har varit fyra tuffa lektioner för oss båda, jag är helt slut. Jätteroligt och nyttigt. Fick några oerhört fina glimtar av både form och lätthet i korta tempot i tölten. Har också fått lägga mycket fokus på mina hemska underskänklar som spretar rakt ut. Dags att göra som jag lär, att våga hålla om, även om hästen till en början tror han ska krypa ur skinnet.
Sista lektionen testade vi även galopp på liten volt, det gick sådär, men sen är ju kontrollerat tempo som sagt inte vår starka sida.. (Men det är det på tiden att det blir!)
Med många positiva ord om min häst och kanske tom om mig själv vissa stunder, så åkte jag från kursen full av inspiration och helt tömd på energi. Superhelg.

För övrigt så tycker jag att det är kul att se hur aktionen kommer mer och mer, för ett och ett halvt år sedan hade han inte sådan här aktion i tölten ens med boots. Och det finns mycket kvar att utveckla!

En bild, lägger upp fler i gångartstråden.
IMG_2756-600x528.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 024
Senast: Sasse
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 564
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 615
Senast: Hedinn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 474
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024