Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)

Kanonfin! Ser ut som att det har utvecklats en hel del. :)

Knapplån

Fick skickade bilder från ibörjan av träningen av Galna tanten, så här såg de ut i början av april, efter några veckor tillsammans :)
536643_10150783840367343_704747342_9933640_756767037_n.jpg

//Petronella

Måste bara fråga: Vad är det för stam på "Galna tanten"? Vi har också en "Galna tanten" hemma i hagen och de är otroligt lika varandra, speciellt på bilden jag citerade :D

Vad snällt sagt, absolut ska jag det ;)

Men stackars Meyja, hoppas hon blir bättre snabbt så hon får busa med lilla Rá.

Aj då, bekvämlighetstempot är ju det vi kör på mest, Munni och jag!
(Tur Gummi inte kommer så långt ner till landet ;-) )

Här är ännu en som kör mycket på bekvämlighetstempo ;) Och som också har lite svårt att förstå att de där eländiga undreskänklarna ska hållas fast i hästens sidor ;)

*KL*

Nu har jag återigen bestämt mig för att sälja Vilja. Jag har inte tid, ork eller lust med häst mer och det är så fel mot henne med tanke på den kapaciteten hon har. Hon kommer efter lite mer träning vara en häst värd att avelsvisa och tävla på men jag kan inte ge henne detta och det gnager ständigt på mitt samvete så detta är det bästa alternativet för oss båda.

Känns tungt som fasen men jag kastar in handduken nu och låter någon annan ta över det jag påbörjat.

Jag tycker att du skall vara stolt över att du har givit din häst de bästa förutsättningar till ett fortsatt gott liv som värdefull.
En värdefull häst blir väl omhändertagen.

Kan bara hålla med Inte_ung, det är ett otroligt starkt och moget beslut. Livet är oförutsägbart.

Tack! Det värmer att höra!

Dom sista 10 månaderna i mitt liv har varit så turbulent och det har tagit så hårt på mig både fysiskt och psykiskt och jag har insett att jag i framtiden inte vill äga en häst och ta det ansvaret det innebär. Jag har fullt upp med att få min vardag att fungera för mig och sonen efter den sista händelsen i livet och det är inte rätt att låta Vilja hamna i skymundan hela tiden.

Funkar det inte att ha häst nu så gör du bara dig själv och hästen en otjänst, det kan komma en dag i framtiden då du känner dig mogen för en ny, eller så inte. Det låter som du behöver lite lugn och ro ett tag framöver.

Du gör helt rätt med tanke på dina känslor och det känns tufft men när man väl kommit till beslutet, hittat rätt köpare och allt så känns det bara skönt!

KL.
33054458.jpg

:love:

åh!! Jag vet precis hur det känns=( Samma sak för mig när jag var tvungen att sälja min förra häst=( Det är jättejobbigt men man vet att i slutändan är det det bästa för alla inblandade! Jag fick ett mail från nuvarande ägaren och det går jättebra för han och han har haft en jättebra tid hos henne och jag fick se bilder på han nu 21 år gamnmal och då kom alla känslor tbx och jag blev såå glad att se han igen. Men nu känns det så bra tt jag sålde han till slut och jag ångrar mig inte alls. Om det är till någon tröst så kommer det att kännas mkt bättre om ett tag. Kram!

Du har gjort Vilja till en fin häst.
Så du får se det som att ditt uppdrag är slutfört.
Hon kommer alltid att ha med sig det som du har givit henne.

Dags att släppa taget och låta henne gå vidare.

Snyggt!! Hon är så fin din skäck. (och det betyder mycket när det kommer från mig, det är inte alla skäckar som faller mig i smaken;))

Vad tråkigt att höra, men det låter som att du fattar helt rätt beslut. Kommer säkert bli det bästa för både er och hästen.

En så fin häst som Vilja kan ju inte vara så svårt att hitta ett bra hem till, håller tummarna att hon får en riktig toppenmänniska! :)

Jag har ju haft såna problem med traven inne i paddocken nu de sista. Den har inte varit så bra som den kan var ute heller, men det har i alla fall varit trav!
Idag passade jag på att ta ett pass i paddocken igen och hon var himla mjuk och fin i skritten, men när det blev dags för trav så spände hon sig i hela kroppen, tog spjärn och rusade iväg i väldigt spänd tölt.
Försökte några gånger och lyckades få henne någorlunda avslappnad och fick till ett par långsidor och ett väldigt ojämnt varv på volten i en väldigt markbunden och ojämn trav.

Efter några varv så blev det väldigt tydligt att hon la huvudet lite snett och la sig på bettet i ena sidan. Så jag stannade och knäppte loss tyglarna från bettet och satte dem i nosgrimman istället.

Voila, plötsligt travar hon med stora steg även på små, små volter! :eek:
Och hon lyssnar precis lika bra som med bettet i, gick lika bra att rida dressyr utan. Red även ut på lilla galoppslingan och hon stannade direkt.

Jag har ju haft på känn ett tag att det inte har varit helt rätt, men hon har haft ett litet skavsår efter bettet med lösa ringar i mungipan. Detta har läkt nu så det kan ju inte vara det.
Ska till tandläkaren nästa vecka, är glad att jag la in besöket lite tidigare. Får se vad det är som stör henne. Nu blir det inget bett tills dess i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 021
Senast: Sasse
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 564
Senast: cirkus
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 615
Senast: Hedinn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 474
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024