Sv: Snacktråden (troligtvis nummer 126 eller nåt)
Jag har ju haft såna problem med traven inne i paddocken nu de sista. Den har inte varit så bra som den kan var ute heller, men det har i alla fall varit trav!
Idag passade jag på att ta ett pass i paddocken igen och hon var himla mjuk och fin i skritten, men när det blev dags för trav så spände hon sig i hela kroppen, tog spjärn och rusade iväg i väldigt spänd tölt.
Försökte några gånger och lyckades få henne någorlunda avslappnad och fick till ett par långsidor och ett väldigt ojämnt varv på volten i en väldigt markbunden och ojämn trav.
Efter några varv så blev det väldigt tydligt att hon la huvudet lite snett och la sig på bettet i ena sidan. Så jag stannade och knäppte loss tyglarna från bettet och satte dem i nosgrimman istället.
Voila, plötsligt travar hon med stora steg även på små, små volter!
Och hon lyssnar precis lika bra som med bettet i, gick lika bra att rida dressyr utan. Red även ut på lilla galoppslingan och hon stannade direkt.
Jag har ju haft på känn ett tag att det inte har varit helt rätt, men hon har haft ett litet skavsår efter bettet med lösa ringar i mungipan. Detta har läkt nu så det kan ju inte vara det.
Ska till tandläkaren nästa vecka, är glad att jag la in besöket lite tidigare. Får se vad det är som stör henne. Nu blir det inget bett tills dess i alla fall.