Sv: Snacktråd för AR-frälsta!
Blä låter inte als kul, hoppas du blir bra snart!
Hanna: Oh clinik låter o andra sidan jättekul!
Jag har tyvärr inga bilder men har markarbetet Sando (araben) lite faktiskt nu, en dag longering (jobbade jättebra av sig självt större delen av tiden, fin form etc. och använder absolut inte nåt annat än grimma och lina) och andra dagen lite longering och sen försök på en öppna....det vart mer som en bakdelsvändning haha för det visade sig att han var gryyyyymt mer lyhörd och lydig på vändande/ställande hjälper i grimma än jag var beredd på, så jag får komma på ett bättre sätt för mig att göra det utan att han ska få lida, innan jag försöker igen.
Alltså,...jag får fundera på mer vad han redan kan och om jag behöver lära om några hjälper, eller lära in några nya, för att han ska förstå vad jag är ute efter.
Tror jag får börja med någon slags bog förflyttning, sidvis, två steg eller nåt bara, för att kolla av att han förstår den hjälpen från båda hållen, och bryta ner allt helt enkelt först.
Men han är jätteroligt att jobba med, väldigt villig och vill gärna vara till lags, är väldigt på liskom, snabb och smart så man får se till att ha allt fixat i sitt eget huvud först haha.
Skenkur (isishingsten) har jag äntligen ridit på lite igen, häromdagen. Det gick hyfsat bra, var bara lite skritt på kvällen barbacka i grimma (lite väl vågat kankse men gick ok, var i paddock)
Han dummade sig lite med att försöka stanna vid utgången, och bromsen var inte bra när han såg hö i en påse vid utgången och den inte var stängd(matvrak) men när det inte fanns det som distraktion så var det inte problem.
Han var MYCKET mer villig att gå fram och avslappnat än förra gången (då var han väldigt omusklad i ryggen tyvärr) så det var skönt att få bekräftat att tidigare beteende var muskelrelaterat (förståligt nog).
Tror han har väldigt mycket vilja, en riktig liten kanon sen om man skulle fatta galopp eller nåt, så honom kommer jag ta det väldigt lugnt med och bygga upp med skritt och skolor, och lära känna i paddock innan det blir nån uteritt! (han är ju ändå hingst och för andras skull så vill jag vara 100% på att jag klarar honom innan man rider ut)
Han hade också smitit ut genom grinden i sin hage inatt, elen hade pajjat och gräset var grönare på andra sidan
Sen hade han begett sig raka vägen ner till stallet och stått och käkat ensilge hela natten (vad annars haha), ston var tydligen inte intressant för herr hingst matvrak haha, men var väl lika bra det.
Återförenad med maten