Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här mår vi bara bra!
Fast vinter har vi inte än, fast jag bor i norra delen av landet.
Men temperaturen kröp uppåt i helgen så nu har vi -10, så hoppas på lite snö nu!
Vilken fin kapson du har till henne!Hmm inser att jag borde bott i Spanien eller något.. allt som kräver dunjacka är vinter i mina ögon :P Så vet inte riktigt vad jag ska ta på mig när den riktiga vintern kommer hahah.
Kul med WE träning, kommer säkert gå kanon!
Jag ska faktiskt också träna så småningom... min tränare och hennes kollega som hon har företag ihop med är så otroligt fantastiska människor så jag ska få låna häst av dem så jag kan delta på träningen. Blir lite rörd och ska bli otroligt roligt att få låna en häst som kan lite mer och få känna hur det ska kännas.
Duna och jag har tjuvtränat med lite stillastående arbete och lite öppna riktning under våra rehabpromenader. Buga är tydligen väldigt viktigt att göra lite spontant ibland också när man ska göra stillastående arbete... hon är verkligen en clown den där... gör allt väldigt entusiastiskt men kanske inte alltid när man tänkt sig
=)// Pink
Tack så mycket! Har en fantastiskt snäll sambo som tyckte att det var en passande presentVilken fin kapson du har till henne!
Jag hoppar in här i tråden, rider inte ren AR men passar nog bäst in här .
Har gått många kurser och tränar AR men även mycket Frihetsdressyr. Vi tappade bort mycket av glädjen när det blev för petigt i AR:en men nu börjar vi hitta en balans av att ha kul och interagera AR:en.
Vi har kämpat länge med att få rörligare bakben och börjar äntligen lyckas . Min pärla är en Fellponny som jag haft sen hon var tre år, är sex nu. Hon var inte riden när jag köpte henne.. Bjuder på lite bilder från gårdagens blåsiga pass .
Dör söthetsdöden lite!
Fellponnys är så himla söta! De hade en på Hällekis för några år sedan när jag var där på kurs. Synd att man ser dem så sällan, väldigt förtjust i "urhästar" överlag
Låter som en härlig kombination! Tror det är lite så oavsett vad man tränar att det inte får bli för mycket och för krångligt. Bent sa något klokt på kursen jag var på att i dagsläget har vi inte hästar för att klara oss i krig eller liknande utan vi har dem för vår egen njutning. Därför är syftet med träningen en trevlig kvalitetstid för både ryttare och häst, annars blir det inte roligt. Ja ungefär så.. minns det inte ordagrant. Min tränare påpekar också ofta att hon under en tid var alldeles för seriös med sina hästar och att de lärde sig så otroligt mycket när hon vågade släppa lös lite mer och fokusera på glädjen i träningen.
Rider nog inte heller riktigt AR, har visserligen en ambition att rida väpnarprovet en dag men mellan tränandet har vi roat oss med allt möjligt.
Ja, jag är så himla glad i min lilla tös ! Finns bara ca 25-30 st i Sverige. En urhäst är det verkligen! Rebecca berättade att den Fellponnyn var väldigt lik min i sättet när jag var där och tränade Frihetsdressyr .
Låter som en sund inställning, det är Monika du tränar för va? Jag gillar verkligen hennes sätt, inte träffat eller tränat för henne men följt henne via Facebook rätt länge . Tyvärr är det lite långt att åka och träna för henne.
Mål är bra .
Så du har också hört talas om den, vad roligt! Så det finns så få.. ja då är det inte så konstigt att man inte ser dem så ofta. Väldigt roligt att få följa er då
Yes det är Monika jag rider för, tycker hon är helt fantastisk! Hon har verkligen lyckats plocka fram det bästa ur oss.. Har ju sett att min clown till häst har ganska schyssta moves i hagen men begrep ju aldrig innan hur jag skulle få henne att röra sig så med ryttare nästan så jag känner lite dåligt samvete för att jag inte visste mer när jag köpte henne och hur vi hade kunnat träna på ett annat sätt. Men bättre sent än aldrig så glad att vi hittat vår träningsfilosofi och en tränare som passar oss så bra! Så ser verkligen fram emot en härlig nystart med massa inspiration i ryggen när hon får börja träna igen
Ja det är typiskt att det alltid ska vara långt till något vart man än bor, känner mig lyckligt lottad som har ganska nära dit. Du får passa på om hon har någon kurs i närheten av dig!
Äsch, det är aldrig för sent att ändra sig. Jag hade noll koll när jag köpte min Jonna, hon var då oinriden och är idag väldigt ridbar. Vägen har varit krokig men jag ångrar inte resan vi gjort och fortfarande gör!
Åh så härligt!!
Jag har precis fått hem min tjej efter treårstest. Har hunnit checka av vad hon kommer ihåg och det mesta verkar sitta. Så nu ska vi jobba vidare från marken och påbörja inridningen i höst. Jag själv har börjat rida lektion igen på fina lusitanos, kände att jag behövde komma igen själv i ridningen efter alla höftoperationer innan jag sätter mig på min egen.
I november ska vi på kurs för Christofer, vår första. Ska bli så kul!!
Io, hur går det för er? Ögnade igenom welsh cob tråden lite snabbt. Hoppas hon är bra nu! Lite OT men är det inte en Editions cob du har? Har Duna uppstallad på stuteriet
Vad världen är liten iblandJo, en dotter till armageddon. Fina Editions Miss Bella Donna. Mitt livs kärlek. Den hästen har allt!
Vad världen är liten ibland
Ja, det är den verkligen! Såg på Tessans fb när olyckan hände din fina så jag hade redan lite koll på att du var där.
Glömde svara på din fråga tidigare. Men Donna hade tur, trots blockhalt initialt och skärsår över hela benet. Allt var helt. Hon är friskförklarad och ohalt nu, vi började sätta igång för ca 2 veckor sedan. Så vi har kommit igång med arbetet för hand igen och har kommit upp på ryggen nu också. Varit ute och ridit i trafik också, hon är så bäst Donna, rör inte ett öra utan bara går.
I februari åket vi på Christoferkurs, fick ställa in nu i november pga skadan.
Hur går det för er?