Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Båda Fröknar borstade, under viss protest. De har annars sovit typ hela helgen. Den ena utsträckt som en britt-falu under elementet. Den andra snarkandes ihoprullad i min / förlåt, hennes / säng.

Lite rörelse mitt på dagen, då de går en gemensam tur förbi matskålen och sedan lägger sig och sover en stund till i köket. Någon timme senare vankar de tillbaka, gäspar, vilar en stund på mattan... Ligger nu och tvättar varandra i soffan i vardagsrummet.

3 veckor kvar på Lumis dräktighet. Jag tror inte att det är så många som gömmer sig där inne den här gången. Enligt en skojformel där man kollar på viktuppgången mellan vecka 5 och 6 ska hon ha 2,6 ungar +/- 1. Det blir ju inte helt lätt med en halv unge men jag tror nog kanske att det bara är 2 st där inne. Hon har knappt växt något om magen även fast hon själv ökat på rätt bra i vikt. Det blir i så fall lite kontrast till hennes två andra kullar där de varit 5 st :).

Pälsfröken hade lagt sig väldigt bekvämt på min datorstol och hade ingen lust alls att flytta på sig när jag sa till henne, inte ens tränga in sig lite så slutade med att jag fick pillra in händerna under den fint ihoprullade kanelbullen och lyfta bort hela bakelsen.
När hon landat i sängen istället så lyfte hon på ena ögat och gav mig en förvånad blick som tydligt sa: taskigt betjänten taskigt men jag kan väl ligga här då :meh:

Duktiga Nikita! Hon låg på skrivaren och den slutade fungera, dvs, skrev inte ut många rader trots att HP visade att det var gott om bläck kvar. Försökte allt jag kunde tänka ut och slösade massor av bläck men den fungerade inte.

Så hon fick ligga på den så mycket hon ville och nu fungerar skrivaren igen! :D

Skönhetsmissen snattrar ute i köket. Brunetten jäser i soffan - när hon ligger i en oredig katthög så väller det ut en hel del överskotts-Brunett på sidorna och kring hakan. Jag skyller på all vinterpäls. Två bärnstensglipor som glimrar till i solen innan hon blundar helt.

Skönhetsmissen har krafsat i lådan och kommer ut i vardagsrummet. Bastanta brittassar, men en lång smal kropp. Jag göder henne lite i hemlighet. När inte Brunetten inte ser och kan bli upprörd över världens orättvisor.

Ajdå vad lyckades Nikita lura dig till nu tro?

Hon var så jobbig att det blev lite torrisar :meh: Jag försöker sitta och skriva något viktigt och hon är uppe på skrivbordet hela tiden och placerade sin rumpa över tangentbordet och hojtade rakt i ansiktet - tur att FORL är borta eller så skulle jag storkna av lukten, slick, slick, slick, nafs, MIAOWWW, tassarna på mina axlar och bröstkorg :crazy: och vägrade att ge sig hur ofta jag än plockade ner henne. Så det blev lite Dreamies mutor och torris kulor :angel:

@MJLee jag förstår :D:banghead::yuck::rofl:

Här vart det 1-0 till mig, Pälsfröken tyckte hon hade ätit så det räckte men det ansåg inte jag så blandade upp med mjau och då dög det visst lite bättre. Jag har aldrig tänkt tanken jag har aldrig skrivit det och jag har definitivt aldrig erkänt det :angel:

Jag förstår inte, Nikita sitter vid matskålarna och jamar uppfordrande. Hon vill inte ha torrisar, eller blötmat. Istället vandrar hon omkring och klagar högt, oklart om vad. :idea:

Möjligtvis mer Dreamies men där drar tom kattslaven gränsen :D

Nu har vi sommartid, kom ihåg det så ni inte blir försenade.

Jag tittade på appen på mobilen när den slog om såg lite kul ut.
Vadå lättroad? :angel:

Fel tråd men gäller ju att katterna med får mat i tid osv :angel:

Mini är inte längre mini utan har sprängt femkilosgränsen sen länge. Fick panikköpa en ny kattlåda idag eftersom han knappt ryms i Modkat och därför lyckats kissa ner ett bakben när han mosat sig in längst med kanten... :cautious:

:rofl: :rofl:

Jag har en maine coon-anpassad till mina. Den funkar.

Men om jag behöver större i framtiden så köper jag en stor plastlåda på IKEA och snyggar upp den lite bara. Hutlöst dyrt med kattlådor...

Pälsfröken känner sig blåst, kränkt och fundersam.
Hörde givetvis att betjänten var i godispåsen och kom glatt jamandes med inställsamma små rop.
Jag visade henne godisbiten och hon följde glatt efter för att charma till sig den, men när hon väl fick undersöka mina stängda händer så var båda tomma?
Sen satt hon bredvid mig en stund och såg lite :angel: lagom förnärmad ut innan hon gav upp och satte sig i hallen för att tvätta sig extra snygg, borde ju fungera att få godis om man är lite extra vacker en måndag?
Får se hur lång tid det tar innan Pälsfröken inser att godisbiten ligger in slängd i transportburen där den hamnade när jag gick förbi :p
(Detta då hon inte är så glad i buren som ni säkert räknat ut)

/hallonsaft som just nu är nedgraderad till b-gänget av betjänter.

:rofl::angel::p

Senast ändrad:
Tydligen hjälpte det inte att lägga sig på tröskeln och stirra ut betjänten så Pälsfröken reste sig och gick raka vägen till buren och petade i sig biten.
Jag tror baske att hon vetat att den legat där hela tiden men helst ville få den serverad på ett smidigare och trevligare vis enligt sig själv ;)

Betjänt-Pälsfröken 1-1 (hon fick ju sin bit så det får räknas som lika i det här fallet :D)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
194
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
955
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
611
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Klippa hund