Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@MJLee Vet inte om jag ska skratta eller gråta över Niktias tankar och krav ibland men jag väljer nog att gråta för att stötta dig i kampen.
Samtidigt är jag av rena egoistiska skäl ganska nöjd (missförstå rätt nu!) att jag inte är solo i dessa stunder utan vet att det finns andra som har duster med, har tänkt på er lite nu och då när kampen börjar gå uppåt.
Jag tycker RC borde förbjudas nästan, rena kattknarket ju(!) galet vanebildade buljongspray på kulorna :cry:
Hört/läst att dreamies är tydligen kattknark, jag har inte bjudit Pälsfröken på det alls men kunde inte låta bli att köpa så det ligger oöppnat i skåpet och tror jag ska skänka bort det till någon så jag inte skapar nya och kanske tuffare problem :nailbiting:

Fy vilket uppvaknande tror jag är rätt nöjd att Pälsfröken sover på mina ben eller fötter så att dem domnar framöver, lite jobbigt om man behöver upp snabbt till toa men det kan jag glatt ta framöver efter denna informationen. :rofl::o

@hallonsaft vi borde starta en supportgrupp. Kattslavar till kräsna/matvägrande katter anonymous. :crazy: Tur för dem att de är katter :love:. Nu sitter Nikita och kollar vad jag skriver och kurrar, jag skriver blint runt om henne - tur att man tog skrivmaskinskurs i gymnasiet. :D

Kampen går vidare! :up:

@MJLee Du är redan min privata supportergrupp med Nikita, ni har räddat mig från att bryta ihop många gånger bara genom att ha er i tanken :love:
Mysigt med sällskap, jag är dock övergiven totalt Pälsfröken har gömt sig under en filt och surar eller funderar fram nästa drag så att betjänten ska fatta rätt beslut enligt hennes tankar.:p

Någon som har koll på om något i Svenska Djurapotekets Multiflex (
Glukosaminsulfat 2kcl, Metylsulfonylmetan, frystorkat pulver från Grönläppad mussla, L-Arginin, Kondroitinsulfat, Kalciumaskorbat (C-vitamin), Mangan.) eller ren biotin kan vara kass för katt?

Det är alltså hunden som får det i sitt färskfoder och katten äter gärna ur samma skål ;) Att katten inte bör äta bara hundmat iom vissa mineraler har jag koll på men iom att han har fri till gång på sin egen mat är jag inte bekymrad över den biten.

Kolla med en veterinär, vissa saker funkar ju både till hund och katt och andra är no-no.

Som kontrast till Saurons päls-mayhem kan jag berätta att jag tog en tova på Sixten igår. Bokstavligen tog den. Han strosade förbi och jag såg en lustig tuss. Nöp den mellan tumme och pekfinger, Sixten fortsatte gå och jag stod med tovan i näven. Tror inte ens han uppfattade vad som hände :p

SE* Iceblue's Judaic Julia BC heter vår nya lilla tjej, och är helt bedårande söt! Så i Juni flyger vi ner till Stockholm och hämtar henne, blir en lååååång väntan! :love:
17274741_10154659031494317_1162870251_n_58c7c1bb9606ee61af55a842.jpg

SE* Iceblue's Judaic Julia BC heter vår nya lilla tjej, och är helt bedårande söt! Så i Juni flyger vi ner till Stockholm och hämtar henne, blir en lååååång väntan! :love:
17274741_10154659031494317_1162870251_n_58c7c1bb9606ee61af55a842.jpg
Herregud så söt :love:. Hoppas att det går fort till juni så att ni får hem den lilla våffelnosen. :heart

Herregud så söt :love:. Hoppas att det går fort till juni så att ni får hem den lilla våffelnosen. :heart
Ja :love: vi såg en bild på henne och så var det kört! Sambon har tjatat om en till katt ända sen Frasse flyttade in, jag var lite tveksam ända tillslag såg denna tjej

Smart sambo :up: :D Vilken liten sötnöt :love:

Haha ja han har ofta rätt! ;) Men jag är kräsen när det kommer till djur. Min första katt Gullan, vi var och kollade på hans kull men när uppfödaren skulle behålla honom själv i katteriet blev det ingen kattunge, för det var han eller ingen. Ett år senare ringde dom och han skulle omplaceras :love:

Frasse såg jag på blocket, tror jag det var, när han bara var någon dag gammal och kände samma sak där, honom bara måste jag ha! Nu var det nog tur i oturen att Gullan dog en vecka innan Frasse flyttade in för han hade nog inte uppskattat denna blåvita apa :o

Ja :love: vi såg en bild på henne och så var det kört! Sambon har tjatat om en till katt ända sen Frasse flyttade in, jag var lite tveksam ända tillslag såg denna tjej
Det är nog klokt med två katter. Jag brukar alltid hävda att det är bättre och lättare att ha två katter än en katt :). Nu har jag tre men det är en annan sak :angel:.

Three is a magic number:angel:
Yes it is!

Men sambon har bara sagt att vi inte ska ha fler än 3 katter i vår lägenhet. Det borde ju således vara ytan av lägenheten han grundar det på. Så när vi flyttar till större så måste det få plats många fler katter :love:.

Förresten sa en annan uppfödare till mig att kastrater och kattungar/ungkatter räknas inte. Det är bara fertila katter som räknas :p

Hade kompisen på besök i söndags, idag onsdag luktar min katt fortfarande som min kompis tvål :grin:
Absorberar era katter också andras lukter?

Hade kompisen på besök i söndags, idag onsdag luktar min katt fortfarande som min kompis tvål :grin:
Absorberar era katter också andras lukter?

Yup! Nikita doftar underbar äppelblomma när jag tvättat hennes igloo och mina egna kläder och använt sköljmedlet äppelblomster.

Suck. Nikita 101 Matte 0 Jag fick i henne en del blötmat i alla fall. Små steg, små steg :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
958
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
615
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna