Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är en lurendrejare. Blandat ut två MUSH-bollar med Fröknarnas vanliga frukost. Att jag inte gjort detta tidigare. Halva frukosten försvann i ett svep. Brunetten lät sig väl smaka, Skönhetsmissen fortfarande något misstänksam men tog sig några tuggor. Mush-experimentet fortsätter i stillsam takt.

Det snarkas på alla håll. Skönhetsmissen ligger platt på sidan på golvet, Brunetten utslagen i soffan med tassar åt fyra håll, Labradortant på rygg med halva kroppen lutad emot elementet, rumpan på katternas ullsäng, och nacken stöttad emot sidan på bordet.

Lugna stillsamma andetag från alla tre, ibland en pipig liten snarkning från Brunetten.

Väldigt Zen här hemma just nu...

Luna har levt ut sin sladd-fetisch i helgen. :o

Hade ett par vänner på besök och varnade dem långt innan de kom hit att Luna är stenhård på sladdar, särskilt mobilladdare. När de är här så dumpar en av vännerna sin väska på golvet, men väskan är inte helt stängd. Vad händer då? Jo, Luna kryper in och rotar runt i väskan tills hon hittar laddaren (splitterny, of course) och börjar tugga den till oigenkännlighet.

:banghead:

För tredje dagen i rad har jag med visst tvång genomfört lite utevistelse med Socker. Nu när det blev ett rejält bakslag för våren med typ 25 cm snö var jag bara tvungen att plocka ut honom i den. Han är ju lite knäpp som vill gå ut när jag ska gå ut, utan sele (som han naturligtvis inte får), men går iväg när selen kommer fram. Proceduren har varit efter att selen kommit på att jag lyft ut honom några meter på innergården, han står spänt och kikar en stund, bryr sig inte nämnvärt om snön, men vid minsta ljud så sticker han in i trapphuset igen. Sedan lyfter jag ut honom igen och detta upprepas ett antal gånger tills han fått lite frisk luft och undersökt litegranna iaf. :) Det blir så fint med lite tassavtryck ute i snön också. :D Väl inne påbörjar han en noggrann tvättprocess eftersom det kommit något konstigt blött från topp till tå :p

Matstrejksdag idag :crazy:

När frukosten inte hade blivit rörd på alldeles för lång tid så slog mig tanken, bära eller brista av tidigare erfarenhet lär det brista med en rejäl smäll.
Skickade i en äggula i maten det har alltid ratats rejält men idag vet i tusan vad som hände, måste varit ett magiskt ägg för det passade tydligen Pälsfröken ypperligt i smaken :confused::up:

Nu hoppas jag att matstrulet är över för den här gången och att det äts okej under kvällen och natten.

Pepp till mig och pepp till alla andra som har katter som matbusar med oss betjänter :bump:

Igår blev det matstrejk här hemma också. Nikita brukar gilla Shebas oxkött i sås och nyöppnad fräsch påse Applaws som åts med god aptit i måndags helldissades i går. :meh: Iofs fick hon en hel del grillad kyckling (utan skinn). Men hon lät som jag höll på att svälta ihjäl henne. Det enda hon visste att hon verkligen kunde tänka sig att smaka på igår förutom kycklingen var Dreamies. Kattslaven var en torterare av rang som vägrade att ge damen mer.

Jag har nästan givit upp att hålla reda på vilka smaker av Sheba Nikita gillar och inte eftersom det ändras från dag till dag. :cautious:

Lumi är dräktig som det verkar. Hon har tidigare dräktigheter mått lite illa i början men denna gång verkar hon mest vara trött och jättegravid direkt. Hon ska ha 100 % uppmärksamhet och man ska helst klappa magen, och annars så ligger hon i fullständig "strandad val"-position. Och då är hon inte ens långt gången :D... 5 veckor imorgon.

Lumi är dräktig som det verkar. Hon har tidigare dräktigheter mått lite illa i början men denna gång verkar hon mest vara trött och jättegravid direkt. Hon ska ha 100 % uppmärksamhet och man ska helst klappa magen, och annars så ligger hon i fullständig "strandad val"-position. Och då är hon inte ens långt gången :D... 5 veckor imorgon.

Gulle! Bäbisbilder vill vi se sedan. :love::love:

Rosa Mush-påsen inköpt. Fröknarna vägrar fortfarande äta enbart bollarna, men utblandat (idag med thrive kyckling) så försvinner det ned ganska så smidigt ändå. Tror den rosa påsen var lite godare också, det slafsas klart mer engagerat ute i skålen.

Brunetten har blivit borstad. Klappade lite på henne i soffan och det stod ut en sky med päls, så det började uppenbarligen bli dags. Istället för en pälsdammig kissekatt så blev hon en slickad mörkbrun panter... eller iaf en mörkbrun knubbig panter-wannabe som är förtjust i dreamies och sin ullboll under elementet. Inte så mkt vilda jakter genom djungeln för lilla Brunetten.

Nikita går omkring och jamar argt för att hon inte fått mat. Hon har bara fått 'äcklig' blötmat hon åt upp igår. Jag förstår inte, hon slickar i sig all såsen och några bitar. Smakar bitarna inte lika gott? :confused:

Sista gången jag gosade med Nikita fick jag munnen full av hår så nu är det dags för ännu en dust med Furminatorn. Klorna är klippa i förberedelse ;)

Åh vad jag älskar min Linamyskatt :love:

Nu har hon bott hos oss i en månad och hon är så underbar underbar!
Hon har börjat sova hos mig i sängen på nätterna. Egentligen är det inte tillåtet för tillfället (hunden är redan utkastad ur sängen) men hon sover iaf inte på min huvudkudde och inte hela nätterna så det får vara som det är så länge.
Inatt la hon sig mellan mig och husse och sen låg hon där nästan hela natten. Ibland på morgonen när jag vaknar så har hon dragit upp sitt fiskespö med fjädern och lagt vid mina fötter, jag antar hon leker med sig själv där när vi sover :D
Å har jag varit på stan och kommer hem så hälsar hon och ska upp på min axel och hänga och spinna en bra stund för att visa att jag varit saknad.
Nu har hon även börjat komma till mig i soffan och börjat använda mig som trampdyna.
Hon är världens mysigaste och jag har helt klart blivit hennes människa :heart

Det finns inget djur på jorden, inklusive människor, som kan göra sitt missnöje tydligare än en katt på dåligt humör. Här behövs inte morrande, rest ragg, blottade tänder eller skrik. Allt som behövs är: The Look. :cautious:

Frågan är, vågar jag förneka min junkie sitt kattknark? För eller senare måste jag sova :nailbiting:

Jag ligger i soffan. Luna ligger högst upp i klösträdet. Hon hänger lite utanför med tass och huvud, stirrar intensivt, intensivt på mig. Jag undrar om blicken är kärleksfull, eller om hon smider planer för någonting. :nailbiting:

1188245238-1188061888083.b.jpg

Luna vänder ofta upp magen mot mig, men klappar jag med handen så slår det slint. Sätter jag däremot dit huvudet och pussar henne så får jag kärleksfulla slickar tillbaka. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
194
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
955
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
611
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Klippa hund