kattförsäkring

Sant. 425 kr för katt är ju extremt mycket billigare än 500 för häst. Så dumt av mig att ta så fel.

Fast du skrev att hästar generellt är billigare att försäkra än katt.
Min ras ligger lågt, min häst ligger högt pga import och halvblod. Men även om jag jämför med en shettis så blir premien tredubbel jämför med min billigaste katt med motsvarande veterinärvård.

Jag har också nyligen tecknat försäkringar för mina katter, orkade inte kolla alla alternativ så jag nöjde mig med en offert från Dina försäkringar som jag accepterade för att den verkade rimlig. (Har haft Dina länge för två av hästarna och har goda erfarenheter när jag behövt skadeanmäla där.)

Premie runt 1000 kr per år och katt, veterinärvård 40.000 kr och tandvårdsförsäkring, fast självrisk 2.000 kr:
Kastrerad han- respektive honkatt, ännu inte ett år gamla.

40.000:- är tyvärr väldigt lite pengar när det kommer till vård. Jag hade för två år sedan en inneliggande med dropp och övervakning 3 dygn. Inga ingrepp, inga åtgärder på jourtid; 43.000:-

Vad man betalar i premie beror ju på var man bor också, så det blir väldigt svårt att göra en jämförelse såhär med alla möjliga faktorer mixade, men jag ger ungefär 500:-/mån totalt för en huskatt och en raskatt. Medelhög självrisk, ingen livförsäkring på någon av dem. Den ena i Lassie och den andra i Agria.

40.000:- är tyvärr väldigt lite pengar när det kommer till vård. Jag hade för två år sedan en inneliggande med dropp och övervakning 3 dygn. Inga ingrepp, inga åtgärder på jourtid; 43.000:-

Vad man betalar i premie beror ju på var man bor också, så det blir väldigt svårt att göra en jämförelse såhär med alla möjliga faktorer mixade, men jag ger ungefär 500:-/mån totalt för en huskatt och en raskatt. Medelhög självrisk, ingen livförsäkring på någon av dem. Den ena i Lassie och den andra i Agria.

Jo jag vet att det kan dra iväg förfärligt, har hittills haft tur med friska huskatter in i det sista och tänker att det är i alla fall 40000 kr bättre än när jag inte haft försäkringar alls. Men två katter och tre hästar genererar ju fler försäkringspremier och statistiskt större risk att det händer något skit på fler individer. Och någonstans blir brytpunkten där jag kan hålla igen lite försäkringskostnader och lägga pengar i en sparpott i stället, för att täcka resten därifrån om det behövs.

Liknande trådar

Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 612
Senast: Murphy
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 522
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 905
Senast: cewe
·
Fritid (Obs, texten nedan handlar om att skaffa "skinnfäll" av bortgånget husdjur utifall någon inte vill läsa om det och ni kan undvika...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 527
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka