Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här sovs det djupt. Brunetten kom förbi lite försynt och berättade att maten var slut. Lydigt fyllde jag på skålen och Skönhetsmissen kom gäspandes ut från garderoben. Båda fröknar åt och ligger nu och sover på varsitt håll igen...

... bara väntar på tokuppvaknandet, galopprusandet och det upphetsade snattrandet som kommer igång ungefär lagom till att Jag ska försöka gå och lägga mig och sova. :sneaky:

Skrivaren som jag fick i julklapp är något av det mest spännande som finns i lägenheten, tycker Luna. Så fort jag skriver ut någonting så rusar Luna dit och övervakar den noggrant. Helt förtrollad är hon av den. :laugh:

Skrivaren som jag fick i julklapp är något av det mest spännande som finns i lägenheten, tycker Luna. Så fort jag skriver ut någonting så rusar Luna dit och övervakar den noggrant. Helt förtrollad är hon av den. :laugh:

Skönhetsmissen ligger gärna på min skrivare, och går omkring på den tills hon råkar trampa på en knapp och den test-skriver-ut en sida. Då blir hon upprörd, hoppar iväg och smyger sig fram för att slå på papperet. Jag är glad att hon inte kopplat ihop knappen med utskriften än, då hade hon kör slut på alla papper i ett svep.

I går råkade jag dammsuga upp Uschas favoritleksak medan hon tittade på :o:banghead:
Hon tittade på mig med förfärat ansikte :eek: MATTE VAD HAR DU GJORT:confused::cry::arghh::rage:

Fick snällt dissekera dammsugarpåsen, plocka ut skatten och tvätta den. I morse hämnades hon genom att sitta i handfatet och sjunga högljutt, klockan 5 på morgonen.:meh:

I går råkade jag dammsuga upp Uschas favoritleksak medan hon tittade på :o:banghead:
Hon tittade på mig med förfärat ansikte :eek: MATTE VAD HAR DU GJORT:confused::cry::arghh::rage:

Fick snällt dissekera dammsugarpåsen, plocka ut skatten och tvätta den. I morse hämnades hon genom att sitta i handfatet och sjunga högljutt, klockan 5 på morgonen.:meh:

Det var ett lindrigt straff tycker jag! :mad:

Lumi gör mig konfunderad. Igår när jag skulle gå och lägga mig upptäckte jag att Lumi hade dreglat så mycket i sängen så att det var pölar efter henne. När jag tog upp henne och la henne på mig så rann det dregel och hon verkade rätt loj. Valde dock att avvakta för det var sent.

I morse verkade hon trött men hon dreglade inte lika mycket. Jag var beredd på att åka till veterinären men valde att hålla koll på henne och avvakta. Jag vill inte åka till veterinären i onödan när hon är dräktig. Nu på eftermiddagen verkar hon mer eller mindre som vanligt igen. Inget dregel och börjar bli piggare igen. Hon äter och dricker, rör sig och pratar.

Jag har ingen aning om vad det kan ha varit. Jag tänkte om hon var illamående men hon har inte kräkts. Jättejobbigt att inte veta, men huvudsaken är att hon verkar må bättre igen. Hon är i vecka 6 nu.

Suck jag tror Nikita har suttit sönder min skrivare. Den har fungerat perfekt, men nu blir det plötsligt inte mycket utskrift och hon har varit och hängt på den. Min förra laserskrivare spelade det ingen roll men det här är en bläckstråle multifunktion. :banghead: Enligt HP assistent är det gott om bläck kvar, och riktiga patroner. Men den skriver ut enstaka ord och linjer. Ack. Mitt fel iofs eftersom jag la kattknarket i en korg bredvid skrivaren för att hindra Nikita att sno dem... :meh:

@Marty hoppas det var tillfälligt och att Lumi mår bra snabbt.

Här har det kommit totalt bakslag på maten så nu är det tvångsmatning som gäller till Pälsfröken kommer igång igen och äter ordentligt :cry:

@Marty hoppas det var tillfälligt och att Lumi mår bra snabbt.

Här har det kommit totalt bakslag på maten så nu är det tvångsmatning som gäller till Pälsfröken kommer igång igen och äter ordentligt :cry:
Men fy! Kan ha missat då jag inte läst så mycket i tråden nu, men vet ni varför hon matvägrar?

Jag fick en gång tvångsmata en av mina katter i över en vecka. Jag grät av lycka när hon började äta igen :).

Men fy! Kan ha missat då jag inte läst så mycket i tråden nu, men vet ni varför hon matvägrar?

Jag fick en gång tvångsmata en av mina katter i över en vecka. Jag grät av lycka när hon började äta igen :).

Bra fråga just nu faktiskt, men har löst det förut så ska väl lyckas igen med lite djupa andetag och envishet.
Att betjänten är bedömd som elak och har onödiga tankar bjuder jag Pälsfröken glatt på.
Ja känslan när maten fungerar igen är underbar, hade ganska tuffa problem när Päsfröken kom till mig (omplacering) först matvägran av stress/miljöombyte och en del intensiva upplevelser och uppfödd på rc torrisar med en och annan egen tagen fångst ute ibland.
Men jag har fått Pälsfröken att släppa torristräsket och övergå till blötmat och en och annan köttbit ibland och nu har hon ju landat ordentligt här så är nog inte därför gissar jag.
Bakslag har jag väntat på och nu kom det visst farandes.
Dock är det ju mars, marskatt du vet :angel:och hon är steriliserad bara så kan vara hormonkaos kanske?
Pepp, pepp, andas, le och andas :p

Någon som har koll på om något i Svenska Djurapotekets Multiflex (
Glukosaminsulfat 2kcl, Metylsulfonylmetan, frystorkat pulver från Grönläppad mussla, L-Arginin, Kondroitinsulfat, Kalciumaskorbat (C-vitamin), Mangan.) eller ren biotin kan vara kass för katt?

Det är alltså hunden som får det i sitt färskfoder och katten äter gärna ur samma skål ;) Att katten inte bör äta bara hundmat iom vissa mineraler har jag koll på men iom att han har fri till gång på sin egen mat är jag inte bekymrad över den biten.

@Wingates tyvärr ingen aning alls, hoppas du får bra svar av någon annan.

Pälsfröken hälsar att det är inte schysst att blanda ut Crème fraiche (laktosfri 'r v'l kanske bäst att lägga till så behöver ingen fundera) och ge i spruta :yuck:det fanns ju liksom en anledning att hon inte tvättade av sig det från benen, utan glatt strök av det mesta på en kudde.
/hallonsaft är inte helt uppskattad just nu av Pälsfröken.:o

Hej min medbrottsling i matvägransvärlden! ;)
Pälsfröken hälsar att katter inte är kräsna utan att det är betjänter som är tröga och inte hajjar hur det ska gå till :angel:

;):rofl:

Tell me about it. För några dagar sedan köpte jag entrecote på extrapris för att göra bulgogi. Nikita gillar grillad entrecote så jag trodde att hon kanske skulle gilla en bit, skar av en och la i matskålen. Men blankt nej! Och fruktansvärd blick. Hur vågar kattslaven inte ta fram grillpannan och göra köttet ätbart. :meh:

Jag försöker fasa ut torrisar så gått det går (Applaws eftersom jag vägrar RC som är det hon älskar). Men Nikita stenvägrar :mad: Och hon kan ju inte svälta ihjäl stackarn + då att hon blir helt odräglig om hon inte får lite torrisar på kvällen. Skrikande katt på bröstkorgen som av någon anledning lyckas pricka in bröstvårtorna är inte direkt trevligt sätt att vakna :meh: halv tre på morgonen, särskilt som hon inte slutar. Och i kampen, vem är envisast är det fn Nikita-Matte 100-0. :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
958
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
615
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna