Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina gråa hårstrån klyver sig i en faslig hastighet spränger ljudvallen tror jag minsann.

Maten går i med nöd och näppe (pepp, fjäsk och alla diverse trick jag kan försöka komma på)
Idag när jag ändå var i affären så passade jag på att köpa Pälsfröken favoritmat (Smart drag av betjänten tyckte jag).
Vad händer när jag kommer hem och har serverat?
Jo Pälsfröken äter över förväntan samtidigt som jag ser att jag köpt fel smak och råkat ta den som tidigare inte fungerat alls.
Ska man göra misstag ska man tydligen göra bra misstag, under kan ske och allt vad det nu heter. :confused:
Nej jag tror inte det håller i sig utan är ett lurigt trick som kommer ge nya drag snart men eftersom jag inte skrivit detta och inte tänkt tanken är det ju lugnt ;)

/hallonsaft som känner sig lite såhär just nu :devil::angel::love::banghead::up::nailbiting: och sist men inte minst :arghh: typ.

julia_58c93053ddf2b36fa303211c.jpg

Fick nya bilder igår, det här kommer bli en förfärligt lång väntan efter prinsessan :love:

Jag och sambon stångas just nu över ett smeknamn. Jag föreslog att han får välja mellan Vera / Flora / Tyra / Lyra. Sambon vill att hon ska heta Fiona eller Freja :cool:

Det märks att vintern har fått lämna efter för våren. Katterna får aldrig någon ro att gå och lägga sig vid ca 10-11 på förmiddagen som de brukar göra annars. De kommer då och då och meddelar sin närvaro utan att riktigt framföra vad det är de vill. De sitter lite här och var, försvinner ibland, och kommer tillbaka en stund senare. I skrivande stund har jag en som betraktar mig på skrivbordet. :meh: Vanlig uppstigningstid på eftermiddagen är 16-17 så det blir ingen lång sovstund i dag :p

Det märks att vintern har fått lämna efter för våren. Katterna får aldrig någon ro att gå och lägga sig vid ca 10-11 på förmiddagen som de brukar göra annars. De kommer då och då och meddelar sin närvaro utan att riktigt framföra vad det är de vill. De sitter lite här och var, försvinner ibland, och kommer tillbaka en stund senare. I skrivande stund har jag en som betraktar mig på skrivbordet. :meh: Vanlig uppstigningstid på eftermiddagen är 16-17 så det blir ingen lång sovstund i dag :p

Exakt som Missia :) Fast leker man med henne ett tag brukar hon smälla av i ena kontorsstolen :D

Den tidigare äckliga maten är fortfarande god, tur för mig då jag råkade köpa flera burkar.
Maten fungerar nu ordentligt, ett tag.. :nailbiting:
Dagen började med att det kom upp en lagom mysig hårboll :yuck: så fick vackert slänga en matta på lite avspolning och sen torka den för att lägga i en påse tills tvättstugan är nästa gång.
Pälsfröken har fått för sig en stund att vara knäkatt men kan ju bero på att jag inte varit hemma så mycket senaste 2 dagarna (kanske ska satsa på att inte vara hemma mer än nödvändigt :rofl:)

Nikita är sur som ättika. Igår/idag blev det blötmat, basta! Hon har tillbringat en stor del av dagen med att försöka knuffa ner korgen där två av Dreamies påsarna ligger. Hon har farit runt som en galning, skrikit som en mistlur och smitit ut genom ytterdörren.

För att inte tala om att kaninsparka sängen tills allt ligger i en hög, klösa på båda sofforna, skrikit mer, hoppat upp på min axel ett antal gånger, satt sig på tangentbordet så allt plötsligt blev upp och ner, kört apracet - när hon springer runt med svansen i en båge - nämnde jag att hon skrikit? Och när jag äntligen hade tid (satt i telefon) att leka och gosa gick hon och lade sig i sin kattigloo och har vägrat att flytta sig därifrån. :meh:

Idag är det sol och all snö är nästan borta. För första gången sedan i somras gick tjockis ut frivilligt. Vi gick ett varv runt huset, en liten tur i skogen och sedan låg han i solen och rullade runt, njöt och lekte :love:

Det låter som ingenting, men att han kan slå sig till ro utomhus betyder så himla mycket! När jag fick honom var han så skygg, De första veckorna låg han under en låg säng och kom bara ut när det inte fanns några läskiga människor i närheten. Jag spenderade ett par veckor på mage under den där sängen för att han skulle förstå att jag inte var farlig. Bara låg där, helt still, utan att bry mig om honom. Sen kunde jag ta mig närmare och närmare, tills jag tillslut kunde klappa honom. Efter längre tid kunde han komma ut om allt var tyst och stilla och jag lockade med mat. Sedan började han röra sig mer i huset, men blev livrädd om någon kom gående. Tillslut vande han sig vid det också, och nu är han okej med de flesta kvinnor, men män är läskiga.

Första gången jag tog ut honom fick han total panik, verkligen panik. Senare gick det det bättre, men jag fick smyga fram för han tyckte det var så läskigt när jag gick. Tillslut kunde jag börja gå normalt, klampa fram tillochmed, och idag kunde jag stå med honom mellan fötterna utan att han reagerar alls. Att han nu kan ligga utslagen i solen och snarka.. :love: Älskade lilla blyga tjockis.

Idag har Socker varit på ett riktigt äventyr!

Den senaste veckan har jag försökt gå ut med honom på innergården tidigt varje morgon för att han ska få lite mer aktivering och inte blir så rädd för alla läskiga människor (därav tidpunkten). Nu i morse var jag ute extra tidigt, runt klockan fem, och inte en själ inom syn/ljudhåll och Socker gick direkt från att vara nervös och vilja springa in vid varje ljud till att bli väldigt framåt och vågad. Jag hade t.o.m. lite svårt att hänga med honom emellanåt när han skulle fram till något spännande. :D Han var också så modig att han med bestämda steg traskade ut från innergården och ut på trottoaren utanför och fortsatte ett bra stycke! Så långt utanför sina domäner har han aldrig varit tidigare. :love: Från de vanliga 5-10 minuters-sessionerna till mer än 30 minuter ute på en gång också. :)

Tänk om det kunde vara människofritt lite oftare än klockan fem en lördagsmorgon :p

Sixten har gått ner i vikt :down: misstänker att det är pga stress/oro då vi har en långt ifrån optimal situation här hemma för tillfället. Lille killen, det löser sig alldeles jättesnart, men det dåliga samvetet alltså :cry:

Pälsfröken har idag varit så extremt duktig, betjänthjärtat smälte totalt :love:
Hittade en tova i armhålan som jag insåg inte fanns en chans att kamma ut så tog fram lilla mini trimmern.
Tidigare har hon ju trimmats ner med hjälp av en person till och sele, idag vart det Pälsfröken och jag ensamma mot tovans flytt.
Det gick bra testade först att ha henne på rygg men efter 30 sekunder var det ingen höjdare så la henne på sidan och fortsatte med total inställning att den ska bort och detta kommer gå fint och inte göra ont.
Vi fixade det, tovan är borta :banana:
Duktiga lilla Pälsfröken du är så modig ibland så du kan nog inte förstå det själv alla gånger. :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
194
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
955
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
611
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka