Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Minns när Skönhetsmissen var kissekattunge och nyhämtad från katteriet. Före Brunettens ankomst. Då kunde jag höra henne ha tokrusning på nätterna och de korta små benen trummade så du inte kunde urskilja tasstrampen.

Det lär som när Alien-krypet kommer springande och anfaller Sigourney Weaver, alldeles för fort, och alldeles för många ben för att det ska vara riktigt hälsosamt.

Jag tragglar på med mina promenader med en stundvis motvillig Socker. :meh: Som jag nämnt tidigare så blir han rädd för minsta lilla människoljud och vill in igen om man går ut vid tider då andra människor är vakna.... Idag var jag uppe extra tidigt och gick ut med honom vid femtiden och likt den andra lördagen vid samma tid var det andra takter på honom! Tuff och framåt för att undersöka ända ut på gatan. Frågan är om man ska gå honom till mötes och behöva gå upp innan fem varje morgon för att det ska bli mer meningsfulla promenader?! :angel: :p

En vecka kvar för Lumi. Hon tycker det är jobbigt nu, och då är ändå inte magen så stor. Jag chansar på att det är 2 st där inne. Men nu sparkar det för fullt och det är så otroligt mysigt att ligga med en hand på hennes mage :heart.

Soda har även lyckats ha sitt första löp lagom tills hon blev 10 månader, och Bighans löp lyser med sin frånvaro. Jäkla katt!

Är det fler än jag som är helt fruktansvärd på smeknamn? Oftast kallar jag min tjockis för gullebulle-boqvist (nej, vi heter inte boqvist i efternamn), jag har ingen aning om varför men det har fastnat. Nu har jag totalt snöat in mig på att kalla dem båda för fullegjun (=gullefjun omkastat) vilket är tja.. Skitfult :rofl:
Boll kallas ofta för Gullebulle :D
Kakan går då och då under namnet Kraken (när hon tycker synd om sig själv), eller vid det mer otippade namnet Vörsen (vilket jag inte kan förstå hur det uppkom).

Jag tror Disa blir lite kränkt när jag nyser :laugh: kommer ett tjurigt litet mjauue nästan varje gång :D

På tal om smeknamn: sessan, prinsen och hjärtat :o:love: men mina katter lyssnar himla bra på sina riktiga namn så jag försöker underhålla det faktiskt.

Jag började med att ironiskt kalla Luna för Bebis. Sedan blev det liksom en vana. För inte så länge sedan kom jag på mig själv med att kalla henne Bebben. Inte okej. O_o
Annars blir det Spöket eller helt enkelt Lunarstorm. :) (Eller ja, bara Luna.)

Ellen föll offer för det otroligt smickrande smeknamnet Bajsrumpa. Det hade egentligen passat bättre på Luna... men jag kommer alltid förknippa namnet med Ellen. :love:

Hade även en katt i min barndom som hette Pelle. Den lilla stackaren fick smeknamnet Fuckface. :o

Efter att ha kört ett superrace med kattspö och sedan suttit på balkongen och funderat på vad byggarna gör utanför så ligger nu Pälsfröken under kökslampan och solar och är tämligen nöjd.

Gällande smeknamn @Mumfie så tjaa beroende på hur hon sköter sig, men allt från Bitchen till prinsessan kan nog täckas in :o Senaste tiden har hon med kallats fisen av en anledning som gjorde att jag rymde mitt i natten från sängen :yuck:
Hennes riktiga namn används extremt sällan.

När sambon pratar om katterna används nog mest namnen Snurken och Vörsen (båda myntade av mig någon gång för längesen, oklart ursprung). Snurken är i nio fall av tio Boll, men det kan tydligen även användas om Lillfisk, ibland förtydligas det hela med Storsnurk och Lillsnurk. Snurkarna = både Boll och Lillfisk. Men Kakan är tydligen ingen snurk, hon är en vörs (vilket uttalas med samma ändelse som börs) :D.
Skitfula namn, men dom har tydligen fastnat hårt hos honom :cautious:.

Brunetten surar inne i sin ullboll. Bärnstensögon gnistrar till därinne i bollen, lite mörk päls syns sticka ut, en svansspets?

Hon har gått omkring och berättat att hon är hungrig och att det är äcklig smak på kvällsmaten idag. Ilskna pip ute i köket.
Komma förbi och kuttra.
Bita i tårna.
Sträcka sig upp och knåda med tassarna på mitt lår.
Bli upplyft och kuttra en stund, sedan missnöjt pip, nedhopp.
Promenera ut i hallen. Pip.
Komma tillbaka.
Stirra.
Pip.
Stirr.

Någonstans där gav hon upp och gick iväg till sin boll. Det pips en extra gång därinne också, om någon skulle missat att hon lider just nu.

Skönhetsmissen sågs senast vid femdraget. Hon antas ha somnat på sin favoritplats inne i garderoben, kvicknar antagligen till igen vid 22 någonstans och dyker upp igen.

Pälsfröken undersöker nya klösträdet, tryggast att ligga i gamla och stirra in det nya fall det gör utfall eller nåt :rofl:
Min tanke var att flytta det gamla till sovrummet men nu står det kvar i vardagsrummet så länge och ganska nära det nya, rummet ser verkligen ut som en inredare ligger bakom tanken,inte! Men vad gör det?
Pälsfröken har flera gånger vart och undersökt nya trädet bara mysko lukten försvinner och det är uppfostrat/kontrolerat ordentligt så kommer hon nog stortrivas verkar det som.
När hon klev i hängmattan såg hon lite förvånad ut men inte det minsta rädd. :love:

/mycket nöjd hallonsaft

Kastat en ulltröja på Skönhetsmissen som varit rent odräglig på morgonen. Smyger på stackars Brunetten, kastar sig över henne och biter till för att sedan rusa iväg. Smyger tillbaka. Biter igen och slår knubbiga B med framtassarna. Brunetten skriker och försöker freda sig.

Barnungefasoner.

Jag är så jäkla arg just nu. Fick precis veta att en i grannskapet brukar mata min M flera gånger om dagen. Min M som har sånna problem med magen, hon brukar mata honom med mängder av kassler. Som är rökt. Alltså jävla idiot! Han har halsband, är blank i pälsen och fin i kroppen, varför ska man hålla på att mata då?! Dessutom har de tagit in honom, inomhus. Suck. Jag blir så trött på människor. Nu vet jag ju iallafall varför han blir akut dålig i magen och spyr vissa dagar. Hon sa själv dessutom att hon brukar se honom hulka och spy efter att hon matat honom, varför varför fortsätter man då?!

Förstår verkligen att du blir arg finns ju ingen skälig anledning att mata och personen vet att det finns en ägare och att det är du misstänker jag @Mumfie?
Du skulle frågat om personen har allmänt fikabord för alla områdets barn med, sikket pucko!!

Förstår verkligen att du blir arg finns ju ingen skälig anledning att mata och personen vet att det finns en ägare och att det är du misstänker jag @Mumfie?
Du skulle frågat om personen har allmänt fikabord för alla områdets barn med, sikket pucko!!

Ja, dem visste mycket väl att det var vi som ägde honom, hon berättade nämligen att de hade ett halsband han tappade för över ett halvår sedan där alla våra uppgifter finns, även mitt mobilnummer och fulla namn. Hon påstod att de varit här några gånger på dagtid men att vi inte varit hemma då. Konstigt, vi jobbar! Förmodligen är det dem som tagit av honom alla hans halsband också, och inte han som har gått och tappat hur många som helst. Suck.

@Mumfie Folk om dem ens är det mellanåt :banghead:

Pälsfröken tyckte det var elakt av en skata(?) att flyga fram och tillbaks och kraxa flera gånger till slut satt hon och tuggade efter den.
Nu ligger hon och laddar ny energi i nya klös nej kartongen som klösträdet kom in.
Tacksamma elände :rofl:
Jag funderar på att göra något skoj av jättekartongen så småningom när den inte är lika intressant längre men bara något enkelt för jag är nog inte så händig att det blir något snyggt men ska försöka hitta på något eventuellt.

Idag är Lumi på dag 61! Hon har åtminstone 1 riktig alien i magen som typ gjort bakåtkullebyttor i magen härom kvällen. De andra gångerna har hon fött på dygn 63, så det är verkligen dags när som helst nu.

Jag ber till högre makter att det är friska små gryn oavsett hur många det är. Jag har hjälpt en kompis i veckan som hastigt och lustigt fick kattungar på hennes nyligen adopterade innekatt (som förra ägaren sa aldrig hade löpt och aldrig varit ute??). Igår när jag var där så upptäckte vi att en av ungarna hade gomspalt. Han är numera en liten änglakatt :heart. Så otroligt ledsamt. Men två friska små finns det kvar i alla fall.

Pälsfröken har precis lekt med en helt ny fin vippa (den gamla är bara en prasselremsa kvar på men är uppskattad iaf. :rofl:) och till och med vart inne i huset på klösträdet och tagit den så nu har hon varit överallt på trädet och jag har även gnott trädet ordentligt (igen) med mina händer efter att klappat henne så nu borde det snart lukta helt okej och bli ordentligt använt.
Jag skulle tro att det är en Pälsfröken som sover lugnt och riktigt gott i natt :)

Uscha är tidsinställd på härj klockan 05,00 varje morgon ( hon följde tillåmed me fröken ur på sommartid) då far hon runt med gummisnodden, hårsnodden eller jätteråttan och ropar tjooohoo.
I morse vaknade jag av att gummisnodden flög in i knät, hann knappt öppna ögonen innan hela kattkanonkulan for in i knäskålen:arghh::rage::meh: morgonens första mening löd- AJ SOM FAAN

Uscha blinkade förvånat med ett mraaw och undrade vad det mänskliga köttberget gjorde i vägen när gummisnodden uppenbarligen rymt och måste infångas till varje pris

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
949
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
607
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka