Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Egen brandcell, bygger om gödsellidret i gammal lagård till stall - räcker det alltså med ett lager plastfolie och att vi inte har någon dörr till andra delar av ladan?
#harintekollpådetta
Åh vad härligt!!!! Ni har verkligen gjort ett jättefint och prydligt stall ! Vill se nya färska bilder från inflyttningen sen !Nu är det nära, på lördag flyttar hästarna in efter ett års renovering !
Egen brandcell, bygger om gödsellidret i gammal lagård till stall - räcker det alltså med ett lager plastfolie och att vi inte har någon dörr till andra delar av ladan?
#harintekollpådetta
Åh vad härligt!!!! Ni har verkligen gjort ett jättefint och prydligt stall ! Vill se nya färska bilder från inflyttningen sen !
Den är inne i stallet, ska visa bättre bilder sen när mer är klart där inne.Snyggt! Är spolspiltan inne i stallet eller ett eget rum utanför lixom?
Ska inte kunna brinna igenom på 60 min. Finns beräkningar f detta. Kan uppnås med trä, isolering, skivor mm. Men plastfolie har inget m saken att göra.
välj öppningsbara fönster som går att byta ut om de går i sönder.. mvh hon med spark glad häst och gjutjärnsfönster i stenvägg... har lappat ett med silikon men saknar en hov stor bit till andra fönstret. skickade iväg gallret på lagning för mer än 1 år sedan och inte fått tillbaka det..Vad fint ni bygger allihop!
Jag funderar över fönster, vad har ni valt och varför? Fasta, underkants- eller överkantshängda, sidohängda?
Material?
Jag hade nog tänkt överkantshängda i trä men vill höra vad ni har för erfarenheter
Byggplast, stod om det i broschyren om små stall från JSV. Ett lager byggplast, stenull och två olika sorters skivor?
Vi har idag gamla fönster som inte är fastsatta i karmen, men vrider sig runt nederkanten. När man öppnar dem lutar de inåt från underkanten och vilar i två skållor av metall. Det är en jättesmart konstruktion som verkligen gynnar ett bra luftflöde i stallet samtidigt som det i princip inte kan regna in. Nackdelen är att de blir jobbiga att hantera genom gallren. Därför funderar vi på sikt att byta dem mot öppningsbara, sidohängda med integrerade galler - såna som hästarna kan titta ut igenom när de är öppna. Om inte annat kommer det underlätta städningen, fönstersmygen är svår att hålla ren genom gallret.Vad fint ni bygger allihop!
Jag funderar över fönster, vad har ni valt och varför? Fasta, underkants- eller överkantshängda, sidohängda?
Material?
Jag hade nog tänkt överkantshängda i trä men vill höra vad ni har för erfarenheter
Ja men då är det ju inte byggplasten som skyddar för elden, den hindrar bara fuktvandringen.
Sen att jag inte tror på plast i konstruktioner (bla f att det aldrig går att få helt tätt och att möss kan äta på det) är en annan femma.