Snackistråd eget stall/egen gård

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fint!!
Hoppas gnagarn slutar! Uch man vill ju inte att hästarna ska äta upp den nya fina inrendningen!
Våra gnager en del i de gamla stallet och där bryr jag mig inte så mcyket men sedan i mitt nya fina!!
Har hört vissa som hänger upp eller lägger in en stam typ som de kan gnaga på, de kanske man borde göra i de nya stallet!
Plastplank FTW!

På tal om vatten tidigare ,

Häromkvällen skulle jag fylla på en vattendunk för att ha till morgonen. Det gör jag ofta och medan jag pysslar med annat.
Morgonen därpå kommer jag ut och inser att vattnet stått på hela natten :arghh:
Jag tittar alltid alltid in i det rummet innan jag går in! Utom då, tydligen...

Vi har egen, grävd brunn med helt sjukt bra vatten som inte verkar sina i första taget (peppar peppar). Och tur är väl det!

Dels att det trots tiden inte tagit slut och för att det i sin tur inte tagit kål på vattenpumpen!
Pju!!
Den försörjer ju även hushållet..

Minns kompisen i förra stallet som glömde vattnet i hagen och eftersom vattnet tog slut nån gång där under natten fick hon ju vackert fick köpa en ny vattenpump akut (bodde där själv). Mindre kul misstag :nailbiting:

Vilken tur!
Pappa tjatade på mig i somras om att dra slang t hagen, 50 m fr kranen, men jag var vägrar för jag vet precis hur det kommer att sluta, ska bara passa på att göra ditt eller datt under tiden och 10 sen senare e vattnet glömt.....

Som tur är har vi en brunn som svalde allt så det blev inte ens blött, då vet vi att det inte är stopp i den iaf :D

Förra ägaren hade inga hästar i stallet när det frös sönder i en koppling till vattenkopparna...blött överallt..och innan det upptäcks! De var ju inte i stallet varje dag..
Vi har stängt av vattenkopparna tills vidare till vi isolerat ordentligt.

Förrförra ägaren glömde hagvattnet på över natt, Sommar som tur var men rejält blött ändå såklart :( tänk om det varit en lerig höst!:nailbiting:

Nu har vi börjat greja lite smått i stallet igen, efter en paus med mycket resor i jobbet både för mig och min man. Jag har inga "resultatbilder" ännu; idag har vi slipat till lite stål och målat, det fattas tre bitar på våra boxdörrar innan dörrarna är helt klara. Sen har vi börjat på taket till torkrummet (och egentligen resten av stallets tak) och det är ju ett helt projekt för sig, men det blir nog klart när det blir bra ;)

Hästarna är med och inspekterar lite då och då :love:
img_0216.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 436
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 937
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 811
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 159
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar