Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snyggt @klasselover jisses va ni jobbar på!
@Efwa spännade, hoppas du låter oss vara med på förprövning och inspektion osv genom att berätta vad som händer och hur de går!
Igår flyttade garderoberna in i sadelkammaren. I lördags sprayades listen fram på garderoberna (den syns lite bakom dörrarna när de är stängda). Och den var sådär gräddgul/vit tidigare.
Har även försökt spraya garderobsdörrarna, men det var fasen inte lätt. Behöver nog ha 10 burkar för att få det att täcka. Ett litet märke eller en liten fläck, det går liksom inte att täcka. Så funderar om jag ska försöka rolla dörrarna och ena garderobssidan (bara en som syns).
Även en diskbänk är uppskruvad på väggen. Inget vatten, men det blir som sagt till våren eller sommaren.
Så nu har jag att göra, få in alla prylar i garderoberna. Även att de är utan dörrar just nu, så kan man ju iaf få saker och ting på plats.
Och såååå skönt att bli av med garderoberna från stallgången. Har fått en liten svart metallhäst, sån man skruvar upp på väggen, av mamma. Den är faktiskt jättefin! Så den har fått komma upp på den väggen där garderoberna stod. Ska ta bilder när det blivit städat. Nu är det galet stökigt eftersom allt från garderoberna ligger överallt .
Jo, du föreslog det innan. Mmm, kanske ska överväga saken iaf. Tips på någon fin tapet? Jag är sååå kass på att se sånt framför mig.Kuuul!!
Minns inte om jag kommit med förslaget innan men jag tror de, jag hade nog valt att tapetserat garderobsdörrarna. Kan ju ta en vit lugn tapet lixom behöver ju inte va blommigt
Jo, du föreslog det innan. Mmm, kanske ska överväga saken iaf. Tips på någon fin tapet? Jag är sååå kass på att se sånt framför mig.
Åk till en tapetbutik och fråga om de har stuv-rullar! Jag skulle tapetsera några flyttlådor, och ville inte lägga alltför mycket pengar. Jag fick en rulle minus 50 cm av den här tapeten för 50 kr, kostade nästan 500 kr/rulle annars.Jo, du föreslog det innan. Mmm, kanske ska överväga saken iaf. Tips på någon fin tapet? Jag är sååå kass på att se sånt framför mig.
Jag hade en hästvakt när jag var bortrest som glömde vattnet på när hon fyllde i hagen - och tömde brunnen. Inte jättekul att komma hem till. Nu har vi kommunalt vatten i stallet, inte läge att glömma det på heller.På tal om vatten tidigare ,
Häromkvällen skulle jag fylla på en vattendunk för att ha till morgonen. Det gör jag ofta och medan jag pysslar med annat.
Morgonen därpå kommer jag ut och inser att vattnet stått på hela natten
Jag tittar alltid alltid in i det rummet innan jag går in! Utom då, tydligen...
Vi har egen, grävd brunn med helt sjukt bra vatten som inte verkar sina i första taget (peppar peppar). Och tur är väl det!
Dels att det trots tiden inte tagit slut och för att det i sin tur inte tagit kål på vattenpumpen!
Pju!!
Den försörjer ju även hushållet..
Minns kompisen i förra stallet som glömde vattnet i hagen och eftersom vattnet tog slut nån gång där under natten fick hon ju vackert fick köpa en ny vattenpump akut (bodde där själv). Mindre kul misstag
Verkligen tur!Jag hade en hästvakt när jag var bortrest som glömde vattnet på när hon fyllde i hagen - och tömde brunnen. Inte jättekul att komma hem till. Nu har vi kommunalt vatten i stallet, inte läge att glömma det på heller.
Tur för dig att brunnen och pumpen klarade sig!
Har bara glömt så att det runnit över en hel del, aldrig över natten , men är väldigt nojig med vattnet så brukar oftast stå bredvid då jag fyller, hellre 10min extra jobb än att riskera översvämning i boxarna . Sen är jag också en sån som går runt ett par gånger och kollar så att allt är stängt och på sin rätta plats innan jag går in..På tal om vatten tidigare ,
Häromkvällen skulle jag fylla på en vattendunk för att ha till morgonen. Det gör jag ofta och medan jag pysslar med annat.
Vi har egen, grävd brunn med helt sjukt bra vatten som inte verkar sina i första taget (peppar peppar). Och tur är väl det!
Dels att det trots tiden inte tagit slut och för att det i sin tur inte tagit kål på vattenpumpen!
Pju!!
Minns kompisen i förra stallet som glömde vattnet i hagen och eftersom vattnet tog slut nån gång där under natten fick hon ju vackert fick köpa en ny vattenpump akut (bodde där själv). Mindre kul misstag
Skönt att det inte blev några större skador!!På tal om vatten tidigare ,
Pju!!
Bort med garderoberna och upp med hästen på väggen
Och saltstenen band jag upp i gallret mellan hästarna. Kanske inte bästa höjden, men känns dom en bra sysselsättning iaf. Så kanske den lilla gnagaren kan sluta fördärva stallet!!!!
Och en bonusbild på stallkatten. Kunde inte låta bli att ta en screenshot på snappen som jag skickade till sambon.