Såå, nu har sambon flyttat in och vi har sovit vår första natt här. Min lägenhet ska renoveras lite och läggas ut till försäljning, sen flyttar jag ner samtidigt som hästarna den 1 maj
Igår var faktiskt första gången jag såg huset och ladan i dagsljus
Vi har inte lycktas komma hit tidigare än i lite skumt skymningsljus innan. En överrasking var t.ex. att huset är klätt i plåt och inte i trä
Ladan däremot är av fint gammalt timrat slag
(Känns som att det är där jag kommer spendera största delen av tiden ändå...)
Tog bilder invändigt igår förmiddag på det som jag tänkt ska bli del av ligghall och sadelkammare. Men sen gick jag runt nån timme senare och hittade ett till utrymme som skulle passa bättre. Avfärdade det tidigare pga. takhöjden men nu när jag såg det i bättre ljus så skulle det kunna funka. Lägsta stället är ca 2,15 meter så inte tillräckligt högt. Golvet består dock av delvis stampat jordgolv och delvis gjuten betong. Drog med sambon ut i morse och diskuterade lite och får vi till höjden är det nog absolut bästa lösningen. Ligghallen blir då helt inomhus och vi slipper bygga nånting ute. Beroende på hur vi bygger så blir den då 2,5x6 meter alt. 2,5x8 meter men då byggs det in en dörr som jag hade velat hålla fri. Det utrymmet är då också lätt att dela av till två boxar om det skulle behövas vid sjukdom. Blir en häst sjuk kan den stå innerst och den andra kan fortfarande gå in i ligghallen och vara sällskap eller stå i den yttersta boxen. Jag har maxad C-ponny och shettis så boxstorleken tycker jag ändå duger som sjukbox eftersom de kommer gå på lösdrift annars.
Vårat dilemma är hela tiden hur mycket pengar och tid vi ska lägga ner på något som inte är vårat. Det finns verkligen huuuuur mycket som helst vi vill göra i huset också, har t.ex. sett att hela övervåningens golv består av breeeeeda golvplank under plastmattorna, kattvindarna har ståhöjd och kan göras till walk-in closets + massa massa mer. Vill göra så mycket samtidigt som vi inte vill stå här om ett år, av nån anledning bli tvungna att flytta och inte få tillbaka ett öre av de pengar vi lagt ner.