Åh, dessa äckliga, skitiga och ofta blöta täcken! Jag har fortfarande inte kommit på vad jag ska göra med dem.
Jag tvättar dem varje sommar, fram med skurborste, såpavatten och slang. Efter det är de varmt välkomna in i sadelkammaren, fint ihopvikta i garderoben. Men nu, när de är använda, stöviga och leriga?!?
Täckeshängare är strängt förbjudet på boxarna hos oss
Nu är det iof bara jag som är där, så kan vika täckena fint, men jag avskyr vilken slit och slängpinne det brukar bli, det hänger lite allt möjligt och bara dittryckt och slarvigt oxå. Folk är hopplösa med att förvara massa skit där.
I vilket fall, vi har ju våra egna stall och då slipper man ju sånt
Och det går ju inte att komma undan att det ändå är ganska praktiskt, nära och lättillgängligt.
Däremot funderar jag på att sätta täckeshängare på väggen utanför sadelkammaren. Så som
@Buck gjort.
Sen ha två bockar inne hos fåren, där de får hänga om de är blöta. Någon nytta ska väl fåren göra!
Helst vill man ju slippa ha in de blöta i sadelkammaren. Nu är min gång utanför sadelkammaren ganska trång, men hade gärna haft hyllor, hellre än att hänga. Är täckena ändå torra så ser det både prydligare ut och lättare att komma åt. Sen är jag rädd att mössen kommer dit och gnager...
Åh, ta ett beslut....