Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jorunn äter verkligen som en häst
+
Halsring ska provas, ännu mer avslappning, trav-halt-trav. Och jag ska våga åka till instruktör. Men det blir nog till en särskilt utvald, synd bara att hon bor i södra Sthlm (lite väl långt från Uppsala).
Kryddelydd, jag har jobbat väldigt mycket med böjning som avslappning och mycket att jobba med en tygel i taget för att det ska finnas så lite som möjligt att gå emot. Nu har jag börjat plocka upp yttertygeln också och arbetet har lönat sig. Hon länger sig vid mjuk förhållning och eftergift och bitvis kan jag få henne att höja ryggen. Fantastiskt! Men så ibland är det bara så svårt att slappna av. Jag tycker ju att jag gör ungefär som jag brukar, men kanske är det att jag ändå spänner mig och överför det till hästen. Eller så har mitt svarta sto svårt att slappna av ibland. Jag kan dock leka än mer med att flytta bogar och se om det hjälper. Och fortsätta med arbetet med en tydlig innersida. Ffa i skritten är hon ibland fantastiskt lyhörd ibland och flyttar bogar och bakdel precis som jag vill. Diagonalsluta är liksom inga problem alls när hon är avslappnad. I skritt då.
Men alla hästar (och övriga arter ) riskerar att få idiotungar även med otroooooliga föräldrar så varför inte bara sluta avla öht?
Skämt åsido ..
Tycker denna diskussion börjar bli lång och envis och otrevlig ..