Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har haft problem med hennes sadelläge alltid. Även när hon var så här snygg...
![]()
Så den enda sak jag kan hoppas på är att mammatiden gjort att hon breddat sig lite. Hennes rygg är ju spolformad så allt åker fram, det finns inget som tar emot/stoppar fram. O jag har testat alla möjliga sorters antiglidaddar under.
Så jag har inga större förhoppningar om att viktnedgång löser problemet... Tyvärr! Önskar det vore som du säger!
Jag har en bomlös sensation.
Mina bilder går visst inte att ladda upp, men kan försöka skicka via facebook om du vill.
Har även en sån sadelgjord med rullar från hööks, den har rätt många år på nacken, men du får gärna testa den med. Vet inte om de utvecklat den mer nu, den jag har tycker jag att spännena hamnar lite utanför så de ligger emot hästen. Tycker nästan det ser ut som att problemet är kvar på de bilder jag sett av den nya, men det kan ju säkert Gullan eller någon annan uttala sig om bättre.
Du får jättegärna komma hit, hade varit superkul! Jag räknar med att vi ska vara igång i alla gångerter i februari också, så det passar bra för vår del.![]()
Kul hittade en gammal bild på Jorunn hehe nog har de blivit häst av köttbullen =)
![]()
Strecket ovanför henne har jag ritat dit själv en gång då jag ville på ett amatörvis kolla hur mkt överbyggd hon då va=)
Mellan de två bilderna du la upp så ser jag snarare en Mysig islandshäst med vinterpäls och så en tråkig helrakad(varför man nu behöver raka kotorna det förstår jag verkligen inte) ponny som ser ut att vara knoppad och som ägaren försöker göra om till en minivariant av ett halvblod av någon anledning???
Varför inte bara älska Islandshästen för vad den är utan att försöka göra om den till en annan ras
Och om nu hon är så himla fin och går så bra hela tiden, varför kan du inte stå för det genom att visa bilder i så fall det tycker jag är himla löjligt.
Folk tror ju inte att det är så himla bra som du får det att låta när man inte ens får se en bild.
Vill inte vara taskig men det finns ju en gräns för allt...
Nej tyvärr inte hon är ju överbyggd och de sitter ju i skelettet och inte i hullet.
Hon har ju kortare framben det är därför pluss inge manke.. men visst blir hon mindre överbyggd nu är förr eftersom hon numera inte har 50 kilo fett på baken haha=)
Lägg gärna ut bilden här sen när du kan![]()
Jaså har du med en sån, hur tycker du att den är?
Frågan är om det är din sadel då eller sadelgjorden som hindrar din sadel från att glida fram.
Jag tror jag förstår lite vad du menar med spännena men jag upplever inte det som något problem man får justera så de inte ligger på hästen bara.
Det överväger lätt att sadeln ligger så stilla
ett tips till är att spänna sadeln löst först dvs alltid med 1-2hål hårdare i den främre stroppen, sedan gå med hästen första biten så att sadeln "lägger sig tillrätta" sedan spänner jag den ordentligt och hoppar upp då ligger den där den ska hela turen.
Och har alltid 1-2hål kortare framtill även när den är hårt spänd.
Vill inte hålla på att försvara någon då jag själv har reagerat starkt på Nielas många inlägg och har väl kanske inte heller förstått varför hon har islandshäst, dock finns det vissa saker som folk reagerar på som jag tycker är lite onödigt, det känns som att ALLT hon gör blir fel.
Mellan de två bilderna du la upp så ser jag snarare en Mysig islandshäst med vinterpäls och så en tråkig helrakad(varför man nu behöver raka kotorna det förstår jag verkligen inte) ponny som ser ut att vara knoppad och som ägaren försöker göra om till en minivariant av ett halvblod av någon anledning???
Varför inte bara älska Islandshästen för vad den är utan att försöka göra om den till en annan ras
Och om nu hon är så himla fin och går så bra hela tiden, varför kan du inte stå för det genom att visa bilder i så fall det tycker jag är himla löjligt.
Folk tror ju inte att det är så himla bra som du får det att låta när man inte ens får se en bild.
Vill inte vara taskig men det finns ju en gräns för allt...