Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu är ju hästen rätt fet vilket är helt oki den är ju mamma och inte riden så mkt.
Men jag är nog rätt säker att får du ner magen och upp hästen i tävlingskondition kommer dina sadelproblm att försvinna och du behöver inte denna gjord.
Jorunn hade samma problem som din häst förr, då var Jorunn fet som en julgrismanke fann inte och några ryggmuskler fanns inte heller ställde man en tunna på ryggen så stod den kvar där! haha
Nu när jag har ridit regelbundet och tränat upp henne i muskler och fått ner henne i hull har problemet försvunnit helt. samma sadel sitter som ett smäck rör sig inte en mm under ridpasset och det är väldigt skönt=)
Kvandi: Gjorden är inte tillåten på tävling.
Jag mailar dig svaret jag fick från SU.
/Malin
Undrar vilken sjukdom som kräveratt man rider barbacka...
Jag har haft problem med hennes sadelläge alltid. Även när hon var så här snygg...
![]()
Så den enda sak jag kan hoppas på är att mammatiden gjort att hon breddat sig lite. Hennes rygg är ju spolformad så allt åker fram, det finns inget som tar emot/stoppar fram. O jag har testat alla möjliga sorters antiglidaddar under.
Så jag har inga större förhoppningar om att viktnedgång löser problemet... Tyvärr! Önskar det vore som du säger!
Fasiken oxå *slår med näven som gamla gubbar gör*.
Får man klistra kardborre på hästens rygg?*fniss*
Hmm. Då Blir det ingen öppen fyrgång för mig iaf i framtiden. Efter en galopp sitter jag helt löst på nacken, inge skoj med några varv till efter det. Skämt åsido, det var synd. Men jag tror man får tävla med svanskappa, kanske skulle testa den igen. Kveikja vill jag ju gärna tävla med, hon kan bli fin om vi lyckas nån gång. O barbackadispans får man väl inte utan sjukintyg.
Tack för hjälpen M!![]()