Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och föresten, det är exakt ett år idag sen han kom hit
KL.
Nu börjar det hända saker.
Telefonen har gått varm idag ..
En provridning antagligen imorgon, en på torsdag och en på söndag än så länge.
Väntar även svar om dag/tid från två stycken.
Håll tummarna att någon är vettig, ärlig och ja .. rätt helt enkelt!
Jag vill också ha en källa. För jag är nämligen till 90% säker att det stod att det inte har något att göra med det, när det stod i en studie i Islandshästen (tidigare i år) av Sigriður Björnsdóttir. Nu hittar jag inte tidningen men jag hade den med på min spattredovisning, eftersom att jag misstänkte att det skulle komma upp. Och mycket riktigt gjorde det det..
Det har mer att göra med vad för gener hästen har, eftersom att det är ärftlig.
Det KAN uppstå av överansträngning/förslitning men det har fortfarande inte med inridningsåldern att göra, snarare hur man tränar.
En annan teori är att det är hästens sätt att försvara sig mot exempelvis muskelsmärta, eftersom att den försvinner när rörelsemönstret förändras. Samt ett sätt att försvara sig mot instabilitet i glidlederna, då det blir stabilare när de vuxit ihop.
Kvistur vilade också 2 veckor första gången. Sen en vecka här och en vecka där. När han har känts trött så fick han vila två, och nu sist 1½ månad. Varje gång jag har satt igång han har han vart superpositiv och gått meterlånga steg framåt, för han har hunnit tänka på allt han gjort.
Jag tror att småvilor är lika bra som långa... faktist!