westernsuzie
Trådstartare
Jag har en liten tjej på 16 månader som äter riktig mat bra men som fortfarande tycker amning är det bästa som finns och som gärna ammar ofta och mycket. Eftersom jag jobbar sen ett halvår tillbaka får hon numera bara amma på kvällen, natten och morgonen. Det börjar emellertid allt mer kännas som att det får räcka med amning snart, inte minst eftersom jag inte orkar att inte få sova på nätterna mer. Alla gånger jag har försökt begränsa amningen har det dock inte funkat alls har försökt avleda med att visa henne saker, ge mat/vatten, rita eller leka men hon blir vansinnig och kastar alla grejer på golvet. På nätterna har jag försökt ge nappen, trösta, krama och klappa på ryggen men nappen slängs i väggen och sen blir det skrik tills bröstet åker fram. Och efter att jag ens kommit på tanken att försöka begränsa amningen använder hon mig som levande napp resten av natten och blir tokig om jag försöker lirka mig loss, dvs. ingen sömn för mig mer den natten, stel som tusan i rygg och nacke och ett helsike att orka jobba dagen efter.
Såå... vilka är era bästa tips för att sluta amma? Ska jag åka till andra sidan jordklotet i två veckor eller finns det något mindre drastiskt att ta till?
Just nu har jag inte orken och energin att tänka ut någon plan och genomföra den men om jag får lite bra tips ska jag nog kunna fundera ut en strategi som jag kanske kan genomföra på semestern eller så
Såå... vilka är era bästa tips för att sluta amma? Ska jag åka till andra sidan jordklotet i två veckor eller finns det något mindre drastiskt att ta till?
Just nu har jag inte orken och energin att tänka ut någon plan och genomföra den men om jag får lite bra tips ska jag nog kunna fundera ut en strategi som jag kanske kan genomföra på semestern eller så