Sluta amma - era bästa tips!

Vad kul att det gick så bra och vad duktig du var!!! Verkligen!!
Jag har med vår etta inte alls haft svårt att va tuff och hålla på det jag sagt, hur mycket hon än skrikit och tjatat... Men nu sen ett par veckor tillbaka, efter att vår tvåa kom, så sätter det sig i hjärtat på ett helt annat sätt när hon sätter igång. Jag har blivit nojig över att hon inte ska veta att vi älskar henne och att hon ska känna sig övergiven (fått problem med de annars perfekta nattningarna).. Så nu fattar jag verkligen hur gräsligt det är och hur otroligt duktig du varit :)

Måste rapportera igen för nu svävar jag som på moln! Den här natten gick strålande bra! Hon somnade redan runt sju, sedan vaknade hon första gången vid tio och sedan ytterligare några gånger, men inte så fasligt många! Och hon verkar helt ha accepterat att det inte blir amning på natten, för hon har inte försökt slita i mina kläder och bara gråtit litegrann precis när hon vaknat. Sedan har hon bara gosat sig intill mig och somnat om! Dessutom gick sambon upp med henne i morse när hon ville ha frukost vid halv sex, så jag fick sova två ljuvliga timmar till. :D Hon kommer säkert att ifrågasätta det här fler gånger och vi har ju fortfarande kvällsamningen kvar, men just nu känns det helt fantastiskt bra! Vi kommer att klara det här!! :)

Vad kul att det gick så bra och vad duktig du var!!! Verkligen!!
Jag har med vår etta inte alls haft svårt att va tuff och hålla på det jag sagt, hur mycket hon än skrikit och tjatat... Men nu sen ett par veckor tillbaka, efter att vår tvåa kom, så sätter det sig i hjärtat på ett helt annat sätt när hon sätter igång. Jag har blivit nojig över att hon inte ska veta att vi älskar henne och att hon ska känna sig övergiven (fått problem med de annars perfekta nattningarna).. Så nu fattar jag verkligen hur gräsligt det är och hur otroligt duktig du varit :)

Åhh tack! Det där värmer verkligen! :love: Och så skönt att någon förstår mig! Jag vet att hon inte dör av att gråta lite och att hon säkert inte tar skada av det på något sätt heller, men som du säger, det sätter sig i hjärtat! Jag tycker att det är jättehemskt när hon gråter för att hon gjort illa sig eller för att jag måste åka till jobbet, men sådant kan jag ju inte helt hindra och jag måste ju jobba. När hon gråter för något jag gör avsiktligt känns det en miljard gånger värre. Till och med nu, när jag samtidigt är jättenöjd för att vi haft en bra natt har jag samtidigt någon liten gnagande röst i bakhuvudet som ger mig jättedåligt samvete för att jag fått henne att "ge upp". Gah jag är en sån hönsmamma! :o
Även om jag inte har två barn kan jag verkligen ana hur det känns för dig. Första tiden är ju så otroligt intensiv med en liten nyfödd, men det kanske kommer att lugna ner sig när lillan blir lite större, börjar sova längre stunder och kan sysselsätta sig själv en aning?

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 538
Senast: Madalitso
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 776
Senast: Jahaja
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 128
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?