Sv: Slasktråd för Rollkuren
En domare hade gett 9.5, de övriga satte lägre betyg. 10 är utmärkt, alltså ansåg samtliga domare att det fanns saker att dra av för. Den domare som satte högst kan ha setat på ett ställe där piaffen såg ut att vara värd 9.5.
DU må tycka att piaff är en långsam rörelse osv osv. Men hur du kan få det till att samarbetet mellan ryttare-häst ENBART skulle baseras på det, ja, det förstår inte jag. Du verkar inte ha så god insyn i bedömningsgrunderna.
Jag la upp en länk till vinnarens poäng från alla domare med alla bedömningspunkter. Jag har också lagt upp en länk till FEIs regler där det framgår hur rörelserna skall utföras och hur de skall bedömas. Jag är läskunnig och har läst stor del av innehållet i de länkar jag lägger upp.
Varför piaff? Det skrev jag tidigare i mitt första inlägg i denna tråd om wc-finalen i Gtb. Piaff är en långsam rörelse så det är lätt att hinna se hur rörelsen utförs. Dessutom är det en viktig rörelse i de höga klasserna.
En domare hade gett 9.5, de övriga satte lägre betyg. 10 är utmärkt, alltså ansåg samtliga domare att det fanns saker att dra av för. Den domare som satte högst kan ha setat på ett ställe där piaffen såg ut att vara värd 9.5.
DU må tycka att piaff är en långsam rörelse osv osv. Men hur du kan få det till att samarbetet mellan ryttare-häst ENBART skulle baseras på det, ja, det förstår inte jag. Du verkar inte ha så god insyn i bedömningsgrunderna.