@Fisherling: Han är ju en labbe, dvs en knähund
De enda hundar jag träffat som vill sitta i knä är diverse retrivers och en pitbull...
De enda hundar jag träffat som vill sitta i knä är diverse retrivers och en pitbull...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma för mig. Har två personer i min närhet som jag håller strikt uppsikt över. Den ena har en lätt hjärnskada. Den andra är vara så översvallande kattkär att hon blir blind. Hon kan inte läsa katt för fem öre. Min katt är väldigt privat om sig och om du inte är inbjuden i hennes sfär så visar hon det tydligt och går undan. Denna kvinna har hon faktiskt rivit rätt ordentligt då hon envisades med att gå efter och klappade. Hon har humör min katt, men hon är oerhört lättläst. Blir hon arg har hon en anledning till det. Dessa ovanstående personer träffar hon oerhört sällan, och bara den ena, som går att säga till, dvs inte kvinnan, har anledning att komma in i mitt hem.Nejdå, moster är fullt mentalt kapabel. Men hon skiter ibland i vad andra säger helt enkelt Det är heller inget nytt fenomen...
Alla mina favorithundar blir knähundar hos mig Och det har varit riesen, schäfer och leonberger. Måste vara att dom dominerar mig, det kan ju aldrig vara så att jag bjuder in till det för att det är så mysigt@Fisherling: Han är ju en labbe, dvs en knähund
Samma för mig. Har två personer i min närhet som jag håller strikt uppsikt över. Den ena har en lätt hjärnskada. Den andra är vara så översvallande kattkär att hon blir blind. Hon kan inte läsa katt för fem öre. Min katt är väldigt privat om sig och om du inte är inbjuden i hennes sfär så visar hon det tydligt och går undan. Denna kvinna har hon faktiskt rivit rätt ordentligt då hon envisades med att gå efter och klappade. Hon har humör min katt, men hon är oerhört lättläst. Blir hon arg har hon en anledning till det. Dessa ovanstående personer träffar hon oerhört sällan, och bara den ena, som går att säga till, dvs inte kvinnan, har anledning att komma in i mitt hem.
Alla mina favorithundar blir knähundar hos mig Och det har varit riesen, schäfer och leonberger. Måste vara att dom dominerar mig, det kan ju aldrig vara så att jag bjuder in till det för att det är så mysigt
Säg att hon har skabb/löss vad som helst.Däremot främmande vuxna, de har jag gett otaliga mordsblickar Folk ska ge fasen i att tafsa på min hund eller skälla efter henne!
Då får de väl tycka att du är otrevlig! Så länge pojken frivilligt kommer hem till er kan det inte vara så farlig med vare sig kattklös eller tillrättavisningar tänker jag. Då är det värre för katten som ska behöva bli rädd och försvara sig.
Och jag menade naturligtvis inte att kalla din familj eller släkt dysfunktionell, jag tycker bara beteéndet låter så helt uppåt väggarna.
Nu framgår det inte vilken typ av hund du har (social, osäker, burdus) men hjälper det verkligen inte att tydligt men förenklat tala om Varför du vill ha det på ett visst sätt och vad som annars kan hända?
Fixade inte mina gäster eller medmänniskor att hantera informationen skulle jag nog begränsa umgänget mellan dem och djuren - och då per automatik mellan dem och mig också. ^^
Det är egentligen underligt (och ett ständigt irritationsmoment för min del men som jag får lov att svälja pga ålder o brist på ork, haha) att folk så ofta mer eller mindre lägger över ansvaret för hund/barnrelation på hundägaren. Nu har ju jag bara småhundar hemma och undrar i mitt stilla sinne om de hade varit lika nonchalanta om jag haft leonbergern kvar? Tack och lov för att jag nu bor i villa på landet och har hundrum. Och dit får INGEN gå utom jag och det följs hittills. Barn får höra att "hundarna ska vila/äta nu så de behöver vara ifred" och så är det med den saken.
@Fisherling: Han är ju en labbe, dvs en knähund
Då är det dags att du får träffa Mamma Mu
@Korekatten : Jag tycker att du resonerar och ställer frågor som en helsund person!
Ett solklart gilla på att du absolut inte ska ha dåligt samvete!
Om poletten inte trillar ned hos umgänget så småningom får du väl begränsa det antingen genom att inte ha med vissa människor eller träffas utan djuren. Tycker inte att endera vore konstigt!
Jag hoppas iaf att jag hinner träffa henne ngn gångDå är det dags att du får träffa Mamma Mu
Det enda fel man kan göra med mina är att bruka fysiskt våld mot dem, så här är det lugnt att hälsa på ur det perspektivetJag är btw lite rädd för att träffa bukefalisters hundar. Är helt övertygad om att jag skulle göra alla fel som finns
Det enda fel man kan göra med mina är att bruka fysiskt våld mot dem, så här är det lugnt att hälsa på ur det perspektivet
Och jag skulle tycka det var så avslappnat. Jag kan säga till ägaren att jag tycker hoppiga och ''på'' hundar är väldigt jobbigt och ägaren som inte är korkad säger till hunden om den är för ''på'', alternativt håller den ifrån mig fullstop.Jag är btw lite rädd för att träffa bukefalisters hundar. Är helt övertygad om att jag skulle göra alla fel som finns
Märks att du inte träffar så många dobbisar@Fisherling: Han är ju en labbe, dvs en knähund
Det har du ju faktiskt rätt i. Har inte ens tänkt på det, men det stämmer ju. TackOch jag skulle tycka det var så avslappnat. Jag kan säga till ägaren att jag tycker hoppiga och ''på'' hundar är väldigt jobbigt och ägaren som inte är korkad säger till hunden om den är för ''på'', alternativt håller den ifrån mig fullstop.
Inte behöva undra vad som är ok eller inte för ägaren lär ha berättat lite snabbt vad som inte är ok så inga missförstånd, och blir det det så säger hen det direkt istället för att ge onda ögat en hel eftermiddag